Marica Källner

Marica Källner

Novellist och scenpoet. Student vid Lunds universitets Författarskola. Letar och hittar inspiration i fotokonsten och samtalet med människor.

Publicerade verk: 0
Medlem sedan: 2015

Författarens noveller:

Vi och våra datorer

Marica Källner

Jag står i hennes hall. Tar av mig ytterkläderna. Ställer datorväskan på golvet. Hon har köpt en ny dator. Vi kramar varandra. Hon luktar svett. Jag kramar henne hårdare. Hon säger att jag ska…

Klicka här för att läsa hela »

Vi är också här

Marica Källner

Garageuppfarten: Vi sitter bredvid varandra, ryggarna mot tegelhuset. Kaffekoppar, en sockerkaka, askfatet, och dalmatinervalpen. Vi är barfota. Saras solglasögon är trasiga och hon spelar gitarr.…

Klicka här för att läsa hela »

Chips till den som är icke godkänd

Marica Källner

Jag tror att det finns hål i väggarna. Vinden skakar om mina knän och jag slänger mig i soffan. Lägger filten över benen och öppnar chipspåsen. Potatischips blir till potatismos i munnen. Inuti…

Klicka här för att läsa hela »

Garn

Marica Källner

Andrea drar det regnvåta håret ur pannan och kliver in i galleriet. Glasögonen immar igen och hon går rakt in i en hård kropp som fräser: ”Se dig för.” Andrea tar av sig glasögonen, gnuggar…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren