MaRit-MaRitza LövRoos

MaRit-MaRitza LövRoos

En mångsidig konstnärinna som har som ett museum i sitt hemmet. Berättar om mina tavlor, mitt liv eller om min vsckra artist liv.

Publicerade verk: 7
Medlem sedan: 2020

Författarens dikter:

Änglar dom finns.

MaRit-MaRitza LövRoos

Änglar finns bara i himlen, har jag hört. Jag hittade min ängel när jag träffade dig. Jag tror bara att änglarna finns även på jorden. Det är där vi finns, och där vi trivs bäst. Du är min…

Klicka här för att läsa hela »

Sjö i dimma

MaRit-MaRitza LövRoos

Nu lättar dimman över sjön ser några svanar och en fiskebåt som åker mot norr. Vattnet ser mörkt och kallt ut. Man ser knappt bergen och träden runtomkring. Skulle vara roligt att fiska men jag…

Klicka här för att läsa hela »

En kväll i Sevalla

MaRit-MaRitza LövRoos

Den vackra skogen står så grön omkring mig, vinden är svag. Ett fönster står öppet mot norr i mitt hem. Katterna leker och springer så glada på den grönskande gräsmattan. Jag känner lugnet…

Klicka här för att läsa hela »

Två rosor

MaRit-MaRitza LövRoos

Rosen blomman står så vackert i vasen Är lika känslig som jag Efter en vecka är den vissen och trött och blir bortkastad Men jag ros MaRit MaRitza LöfRoos kämpar vidare i livet

Klicka här för att läsa hela »

Sommar natt!

MaRit-MaRitza LövRoos

Där hängbjörkarna grönskar mot mörkblå himmel Där är en varm sommar natt. Lite vind i björkens kvistarna Rör sig som dansande kroppar Natten är utan dagg och kyla Natten är förtrollande med…

Klicka här för att läsa hela »

Kärleken och himlen

MaRit-MaRitza LövRoos

Jag har aldrig sett stjärnor så vackra, som jag ser dom ikväll. När vi två går under stjärnhimleb hand i hand. Vi vandrar i en tystnad, så vi kan höra varandras andetag. I tystnadeb känner vi…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren