Marlek Erlandsson

Marlek Erlandsson

Sömngångare
Överstepräst
Gitarrvetare
Datorman

Publicerade verk: 5
Medlem sedan: 2023

Författarens dikter:

Silver

Marlek Erlandsson

I vår rubiks kub är allt stilla Endast tomheten är vaken Ligger en ledtråd på bordet Om en finare värld där ute Se: En värld där vidare bekymmer omvandlats till stoft Kommer aldrig ske Säger…

Klicka här för att läsa hela »

Rasar

Marlek Erlandsson

Till dess ramarna till denna dystra verklighet rämnar Rasar jag inåtvänd, utåt mot dig Det är vad jag lärt mig sen barnsben Att när mikroskopiskt som stort Stör det lilla förnuft som kvarstår…

Klicka här för att läsa hela »

Spöken

Marlek Erlandsson

Kommer han någonsin hitta hem Ut ur tortyrkammaren, där våra sinnesintryck och förvirrade tankegångar ger sken av en splittrad värld där det heliga Våldet härskar Tomhänt fäktar han mot den…

Klicka här för att läsa hela »

Den djupa källan

Marlek Erlandsson

Månskenet belyser en viktig fråga Är vi alla osynlig Åsynen av den djupa källan Skrämmer oss för mycket Den träder fram vid viktiga tillfällen Då allt raseras Där begreppen når sitt slut på…

Klicka här för att läsa hela »

Skjutvapen

Marlek Erlandsson

Krut på krut på krutrök Förbi pallisader av missförstånd Vilket skyddar civilisationen av idag Genom flammor av världsliga begär Finner den enslige ett annat rättesnöre Än vad dom fyrkantiga…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren