Moxica50

Moxica50

Tycker om att skriva dikter, att hitta orden, att känna flytet när orden stämmer.
Känslan av att jag delar en känsla, ett sinnestillstånd med andra som läser det jag skriver
är mäktigt.

Publicerade verk: 4
Medlem sedan: 2022

Författarens dikter:

Månstrimma

Moxica50

Månstrimman som lyser på väggen som lyser på människorna i sängen. Månen som vandrar samma väg varje natt år ut och år in. Utan att falla,utan att tröttna. Utan att ge upp.

Klicka här för att läsa hela »

Förgänglighet

Moxica50

Konstig kärlek där livet finns där allting finns. Där vi finns utan att finnas där vi minns utan att minnas. Där vi en gång vandrade med fotsteg mot marken som inte syntes,som inte hördes som…

Klicka här för att läsa hela »

Någon

Moxica50

På solnedgångens himmel med molnstrimman som har guld på kanten kan jag se evigheten i ögat utan att veta vad som sker utan att veta någonting utan att veta något utan att vara någonting utan att…

Klicka här för att läsa hela »

Vinterdag

Thanja Johansson

Tittar ut genom fönstret i mitt tornrum. Allt är vitt,vitt. Ser snön gnistra i solljuset, denna kalla men ändå vita,vackra dag. Som bomull ligger det vita. På grenar så sköra, så stilla och vackert.…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren