nikl388

Nikl388

Intresserad av ord, språk och skrift.

Publicerade verk: 5
Medlem sedan: 2022

Författarens noveller:

Att sätta P

Nikl388

Prästen predikar pretentiöst, paralyserar påfrestad publik. Penibel Palmeutredning plågar pensionerad pinknödig poliskommissarie, prejar paret Perssons pubertala pojkvasker Preben panikartat. Parveln…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Brott och straff

Nikl388

Allt du ser, allt du inte vet kan du bevara en hemlighet? Jag stack dig med något vasst en tunga som aldrig åkt fast En självutnämnd Robin Hood lika beundrad som betrodd Men i pannan växer horn jag…

Klicka här för att läsa hela »

Elementärlära

Nikl388

Vad är väl vinden om den aldrig blåser genom ditt hår Vad är väl skogen om vi aldrig i den står Minnen Som det blev Ord Som vi en gång skrev Vad är väl vattnet om det aldrig sköljer din kropp…

Klicka här för att läsa hela »

Aurora

Nikl388

Långt där uppe bland partiklars sönderfall en ofantlig uppvisning född i svärta att falla sönder var också hos dig ett kall för skimret och glöden bor i ditt hjärta inifrån bryts du isär av…

Klicka här för att läsa hela »

Tåg

Nikl388

Utanför ter sig verkligheten diffus innanför: så mycket outforskat land ge mig ditt mörker för jag är så ljus världen har ändå satts i brand Jag drunknar i dina ögons mörka spegel svärtan…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren