Publicerat
Kategori: Spänning noveller

Bland oss vanliga (Skräck)

Bland oss vanliga

flash fiction av Klas Stenborg

Tänk om det fanns monster bland människorna, som var helt kamouflerade och väntade på rätt tillfälle för att anfalla och ta över. Som tur så finns de inte, eller det tror vi iallafall. Ingen går runt och undrar när deras granne ska komma och knacka på och fråga efter något, för att sedan anfalla.

Jag undrar om det hade varit en förnuftig grej att göra, att oroa sig hela tiden för att sina grannar och de främlingar man möter på trottoaren på vägen till närmsta matbutik ska anfalla en? Det finns många scenarion vi kan tänka på, som denna, utan att oroa oss för det. Borde vi oroa oss?

Men det finns utomjordingar bland oss. Dessa utomjordingar har ett utmärkt kamouflage, så bra att vi inte kan skilja dem från vanligt folk. I de främlingar du möter kan det finnas en och din granne kanske är en. Man vet aldrig om det är så att de tillhör denna grupp utomjordingar som håller på att invadera oss i detta nu. De smider sina planer och kommer att anfalla så snabbt de får chansen och här står du och lever ditt liv som om ingenting kommer hända. Det kommer bli blodigt.

Hej, jag bor i södra Stockholm. Är 27 år gammal och älskar litteratur, natur och lite annat smått och gott. Om ni får mardrömmar av mina noveller så är jag nöjd, då känns det som att jag har gjort allt jag kan från mitt håll.
Klas Stenborg är medlem sedan 2022 Klas Stenborg har 8 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren