Publicerat
Kategori: Novell

Bosse på Chapel Hill

Chapel hill boxen hade stått på köksbänken, oskuldsfull och oantastad och ifred säkert ett par minuter efter att den väckts ur sin slummer i Bosses väska.

Bosses väska var legendarisk, det var den enda ägodel han aldrig lyckats supa bort.
Han kunde vakna naken och förvirrad miltal ifrån där festen varit, men väskan hade han alltjämt kvar.
Bosses väska innehöll alltid endast dessa tre saker: en karta värktabletter, pengar till telefonkiosken och en box chapel hill.

Nu revs boxen upp utav giriga fingrar, påsen slets ur och kranen bets av utav vilda tänder.
Kranarna på påsarna måste vara designade av nåt sorts jävla nykterist brukade Bosse tänka, satan så dåligt flöde.

Hålet pressades mot Bosses mun och han kramade med båda händerna ner vinet i strupen som han öppnade maximalt.

Påsen blev tom i en enda hjältemodig insats, inte en droppe spilldes. Bosse log i triumf.
Men sen var det som om Bosse blev trasig på något sätt och ur honom flödade tre liter rött vitt vin.

Bosse hade klättrat upp till klostret på kullen många gånger och heroiskt hade han stått på toppen och sett mången tapper krigare försöka men utan att lyckas.
Nu hade Bosse tappat fotfästet och störtat ner från kullen, kullen han aldrig mer skulle klättra upp för.

Halloj! Skriver ibland bara för att skriva. Får upp en mening i skallen, skriver ner den och ser vart det tar vägen. Ändrar inget efteråt, det blir vad det blir, om det blir något alls. Skriver mest kort, ibland väldigt kort. Rakt på sak, inga krusiduller, försöka säga mycket med lite. Som en bra punklåt. Ös på bara. Tycker någon om det så vore det kul, tycker ingen om det så finns det ändå, som en nagel i ögat. Allt gott
C Zachrisson är medlem sedan 2024 C Zachrisson har 5 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Haahaauuj

Hejsan hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej

Haahaauuj

På andra plats denna veckan: Petterbroberg