C Zachrisson

C Zachrisson

Halloj! Skriver ibland bara för att skriva. Får upp en mening i skallen, skriver ner den och ser vart det tar vägen. Ändrar inget efteråt, det blir vad det blir, om det blir något alls.
Skriver mest kort, ibland väldigt kort.
Rakt på sak, inga krusiduller, försöka säga mycket med lite. Som en bra punklåt. Ös på bara.
Tycker någon om det så vore det kul, tycker ingen om det så finns det ändå, som en nagel i ögat.
Allt gott

Publicerade verk: 5
Medlem sedan: 2024

Författarens noveller:

Grillkungen

C Zachrisson

Grillen hade alltid varit hans stolthet, den stora jävla grillen han hade byggt själv, grillen som rymde kött för säkert fyrtio personer. Grillen hade förädlat ett otroligt stort antal djur genom…

Klicka här för att läsa hela »

Bosse på Chapel Hill

C Zachrisson

Chapel hill boxen hade stått på köksbänken, oskuldsfull och oantastad och ifred säkert ett par minuter efter att den väckts ur sin slummer i Bosses väska. Bosses väska var legendarisk, det var…

Klicka här för att läsa hela »

Skägg i ögat

C Zachrisson

Teskedsgumman hade vid den ringa åldern utav 67 bast fått skäggväxt i ögonen. Snart hade hon ett fränt getskägg i vänster öga som började strax under irisen, och i höger öga hade hon en stabil…

Klicka här för att läsa hela »

Framsteg för en fantastisk samtid…

C Zachrisson

Likt en tjuv om natten hade Haraldsson, dock mitt på ljusan dag, varit inne hos änkan Stånge och tagit dennes potatissticka. I sken utav att sälja måttligt upphetsande underkläder tog sig Haraldsson…

Klicka här för att läsa hela »

Ovanför

C Zachrisson

Jag ser min granne ibland, vattnandes sina blommor i fönstret mot gården, fönstret han ibland sitter och tittar ut genom med en drömmande avlägsen blick, som om han vore långt borta, långt härifrån…

Klicka här för att läsa hela »

Folkmassa

Christian Zachrisson

De var trettiofem till antalet hade man räknat ut. Trettiofem oidentifierbara kroppar, antalet fastställt enbart genom att räkna paren skor som stod prydligt staplade i bagagutrymmet till den wolksvagen…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Haahaauuj

Hejsan hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej

Haahaauuj

På andra plats denna veckan: Petterbroberg