Publicerat
Kategori: Drama noveller

Dottern är bröstarvinge i dödsboet

Här kommer en berättelse om hur en son lurar sin syster på arvet efter sin mor 2002. Änka efterlämnar en fastighet ca tre mil söder om Umeå.
Hon var svensk medborgare, född i Norge och gift med svensk. De fick inga barn i sitt äktenskap. Hennes man dör 1975. Hon blir änka och får nu bo kvar i orubbat dödsbo efter sin make. Änkans man har syskon. De gör inget anspråk på att dela dödsboet efter sin bror.
-Änkan har två barn tidigare, en dotter- och en son. Båda barnen bor i Norge.

Året 2002 dör mamman. Hon efterlämnar en fastighet inom Umeå Kommun, Sverige.
Sonen Kurt T. gör genast en dödsbo anmälan till kommunen.
Mamman äger en fastighet i kommunen. Sonen Kurt säger att han har inga syskon.

Dottern i Norge får vetskap om detta. Hon ringer upp svensk myndighet för att återkalla dödsboanmälan hos skatteverket.

Sonen Kurt T. skrev på en REVERS på 292.000 svenska kronor (Skuldebrev) till sin mor före hennes död. Dottern vill att sonen ska visa upp reversen men sonen vägrar helt att visa reversen för sin syster.

Det blir norsk rättegång i Norge. De båda barnen inställer sig till Lagmansrätten Bodö där dottern förlorar målet.

Dottern har begärt att få ut sitt arvet. Sonen tar allt i sitt beslag lösöre, guldringar m.m. och fastigheten.

- Kan man få ljuga för myndigheter om sådana viktiga saker i ett dödsbo. Att sonen inte har någon syster i arvet efter dess mor. Och inför rätten om REVERSEN på fastigheten . Rätten och myndigheten trodde på sonen som ljuger. Dottern som var ärlig ville inte myndigheten tro på. Dottern är bröstarvinge i dödsboet.


Författare till böcker om nackskadan, så kallad "Whiplash" ! Boken med titeln " Min Whiplash-och Jag " med ISBN-nummer 978-91-984142-0-2 , samt andra skrivna böcker. Boken blir även utgiven som TALBOK hos Legimus.se Författarens mail adress: [email protected]
Gunnar Fossmo är medlem sedan 2016 Gunnar Fossmo har 5 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren