Publicerat
Kategori: Novell

Cordelias död

Mina fötter dansar över det blöta gräset under månens blåa sken. Min kropp är endast täckt av ett tunt vitt nattlinne och nattens kyla gör sig märkt.
Jag dansar och dansar, tittar upp i den mörka himlen och undrar - vad gör jag här?
Tårarna rinner nerför mina kinder när jag glider över den våta gräsmattan, och jag kan inte stoppa det. Jag måste släppa ut det.
Jag lägger mig ner på marken och låter vattnet i gräset kyla ner mig. Jag känner de smala stråna omfamna mig och jag börjar skrika. Det högsta skriket jag någonsin har skrikit. Det känns som att min själ lämnar min kropp. Äntligen. Jag skriker och skriker, jag hör det eka. Jag orkar inte mer. Min kropp kuras ihop mer och mer, jag skriker förtvivlat och får snor i halsen.
Jag börjar bli så kall att jag inte kan känna mina kroppsdelar mer. Det enda jag kan tänka på är en väldig förtvivlan, en besvikenhet, en ilskan.
Jag vet inte hur länge jag låg där, men detta är det sista jag minns.











Hallojj! Jag är 16 år och svensk. Jag vill vara författare när jag blir stor!
Henny Magdalena är medlem sedan 2023 Henny Magdalena har 5 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren