Publicerat
Kategori: Spänning noveller

Delusional Parasitosis (Skräck)

Delusional parasitosis

Novell av Klas Stenborg

Delusional parasitosis kallas en mental störning där man känner att något kryper på och under huden. Men vad är det som kryper och är det verkligen en mental störning? Kan det vara så att det faktiskt finns parasiter under huden, till exempel små maskar, som lever i symbios med dig. Eller kan det vara så att det tar tid innan maskarna hittar hjärnan och börjar äta på den, som om det var en stor buffé och alla maskarna var invasiva gäster som invaderat din hjärna och nu äter den. Du kanske kan känna till slut hur din hjärna blir äten av små maskar och du kan inte ta bort dem, du kan inte göra något åt det. Och de fortsätter att äta tills inget finns kvar. Men du kan vara lugn, du kommer dö innan dess.

Jag ska berätta om en person som fick diagnosen Delusional Parasitosis, men tyvärr undersöktes inte saken närmare och man helt enkelt sköt alla problem under mattan och gav henne diagnosen bara för att bli av med henne. Hon var och är övertygad om att maskar krälar inuti henne och letar sig mot hjärnan, men hon tror att det kan även vara så att de lever i symbios. Vem vet, hon har känt detta i flera år, säkert tio. Men det kanske finns trots allt en mental störning som heter Delusional parasitosis, men detta var inte det hon led av.

Hon heter Greta och är 27 år gammal. Hon har precis lämnat psykiatrin med diagnosen Delusional Parasitosis. Hon känner hur de kryper runt i hela kroppen, speciellt ansiktet och hjässan. Hon kliar maniskt på de ställen där hon känner krypandet. Jag är säker på att jag är infekterad, jag visade dem allt som lossnade från mitt hår. Men psykiatrin envisades om att det endast var mjäll och annat som är helt normalt och inga ägg eller larver som hon trodde det var. Hon var så säker!

Och psykiatrin hade fel. Hon hade maskar under huden, över hela kroppen. Och när hon kände att något ploppade ut genom huden var det faktiskt så att en mask trängde sig genom huden och tog sig ut, och letade efter nya värdar att parasitera på. Men som tur för Greta så levde dessa maskar i symbios med henne, de hade blivit en del av henne och hade ingen intention att skada henne, de levde på dött hud och det var därför de kröp runt på huden och under huden.

Hon levde med dessa maskar i sig hela sitt liv. Hon vande sig till slut vid dem och de blev som en del av hennes liv. Men hon levde hela sitt liv i lögn, hon trodde det var en mental störning när det egentligen var maskar, larver och ägg som hon kände som kröp runt och livnärde sig på hennes döda hud. Och vissa lämnade henne för att söka efter nya värdar.

Känner du dig träffad, har du upplevt en krypande känsla på huden nån gång? Vem vet, det kanske är maskar. Om du har tur så är det sådana som lever i symbios precis som hos Greta och inte dessa hjärnätare som jag nämnde i början av novellen.

Hej, jag bor i södra Stockholm. Är 27 år gammal och älskar litteratur, natur och lite annat smått och gott. Om ni får mardrömmar av mina noveller så är jag nöjd, då känns det som att jag har gjort allt jag kan från mitt håll.
Klas Stenborg är medlem sedan 2022 Klas Stenborg har 8 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

På andra plats denna veckan: