Publicerat
Kategori: Spänning noveller

Det blod röda floderna del 2

Patric hade börjat på skolan och hade redan fått nya kompisar han gillade verkligen skolan men han visste varför han var där han tog reda på så mycket han kunde men han ville inte fråga för mycket så dom blev misstänksamma.

Patric hade bra kontakt med en tjej som hette Juliet hon var söt kanske i 30 års åldern han pratade med henne varje dag dom följdes åt till lunch varje dag han började gilla henne hon gillade att klättra i berg och det var Patrics favorit också.

Endag sa Juliet ska vi ta och klättra lite i helgen det finn många fina glaciärer och det är så fint att klättra där ja visst det kan vi göra ska jag hämta upp dig vid nio tiden på lördag ja det blir bra då hämtar jag dig vart bor du han gav henne
adressen vi ses då ja det gör vi.

Han rapporterade allt han hade fått reda på och vad han skulle på lördagen Nina tyckte väl inte det var en sån bra ide men hon gav med sig.

På lördags morgonen hade han packat allt han behövde han hade även sin pistol med sig man visste inte vad som kunde hända kl 9.00 var hon utanför dom körde ganska långt när dom var framme började dom klättra upp på berget efter ett par timmar var dom uppe vid den första glaciären.

Det är vackert här sa Patric ja sa Juliet men det kan vara farligt här uppe sa hon om man inte är van så sa Patric men jag gillar spänning dom klättrade ner vid glaciärisens fot och undersökte dom vackra gångarna.

Dom utforskade många gångar innan det blev mörkt var dom tvungna att klättra ner det har vart underbart sa Julie hon gav Patric en kyss var det trevligt för dig också sa hon ja mycket sa Patric.

Nästa morgon av la han sin rapport han hade inte sett nått konstigt på skolan ok sa Nina men fortsätt man vet inte ok sa Patric han la på telefonen och gick mot skolans område för att ta reda på lite mer Juliet var inte där på helgerna han försökte att få reda på nått mer men det fick han inte.

Det hade blivit mörkt Patrick skulle just gå när han hörde ett skrik han sprang in i skolan det var döds tyst inne i skolan nu han gick upp på övervåningen och öppnade dörren han gick in han fick syn på en man som hängde livlös på väggen.

Patrick gick för att titta närmare han hade inga ögon och händerna var av huggna precis som de andra offren han undersökte mer av rummet plötsligt knuffade en person till honom och sprang i väg Patric tog upp jakten stanna polis skrek han men personen stannade inte.

Personen sprang ner från trappan Patric sprang efter men den maskerade personen fällde Patric i trappan pistolen ramlade ut personen tog upp den och siktade på Patric han kröp intill väggen plötsligt avfyrade personen vapnet Patric skrek av rädsla.
Men han upptäckte att personen skjutit runt honom och tömt pistolen.

Personen kastade pistolen på golvet och sprang ut Patric sprang efter han var snabb men det var personen också han hade nästan hunnit i kapp när personen ökade farten han hann inte ta fast personen.

Nästa morgon var det fullt med poliser på skolan var är det som hänt sa Patric en lärare har blivit mördad vart är Juliet sa Patric där bort sa en kille och pekade han gick bort till Juliet hej sa han hej Patric log hon vad gjorde du på skolan I gårkväll sa Juliet jag hade lite att göra sa Patric.

Jag såg dig jaga någon du måste ha sett fel sa Patric jag låg hemma och sov nej jag såg dig när jag körde med bilen nej jag var hemma sa Patric men jag såg dig ju var döljer du för mig inget sa Patric jag vet vad jag såg sa Juliet,

Och föresten var gjorde du på skolan då jag skulle hämta lite material som jag glömt ok sa Patric Juliet sa vad gjorde du här jag glömde min bok som jag skulle ha sa Patric det är nått mer sa Juliet

berätta ok sa Patric men du får inte säga nått till någon det ska jag inte sa Juliet.
Jag är polis sa Patric polis sa Juliet ja det är jag sa Patric jag försöker ta fast en mördare jag tror mördaren går på skolan sa Patric.

Slut på del 2 skriv en kommentar är ni snälla om vad ni tyckte om novellen

från sandviken skrivit många romaner noveller 39 år arbetar för rfhl gavle borg
Kristian monczak är medlem sedan 2017 Kristian monczak har 17 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren