Publicerat
Kategori: Spänning noveller

Det blod röda floderna del 3

Är det sant sa Juliet ja jag tror att mördaren går på skolan vad hemskt sa Juliet ja problemet är att mördaren vet att jag är polis nu jag ska inte säga nått sa Juliet det har du mitt ord på bra sa Patric men problemet är att mördaren vet att jag är polis och det gör det svårare jo jag förstår sa Juliet.

Patric var tvungen att avlägga rapport till Nina kom hem Patric sa hon du är avslöjad nej jag fortsätter jag vill få fram mördaren men det är för farligt sa Nina nej jag fortsätter jag är nära nu ok sa Nina var försiktig ja då sa Patric.

Han började nu leta vid mordplatsen efter bevis om mördaren tappat något men han hittade inget han letade där han hade tappat spåret ute men han hittade inget där heller han undrade om han missat nått men vad han funderade mördaren var snabb vältränad han funderade länge.

Någon i han närhet måste vara mördaren varför mördaren annars inte skulle vilja döda honom han har missat nått men vad han tänkte tillbaka men han kunde inte komma på det svaret finns här nånstans sa Patric för sig själv.

Han gick till Juliet vill du hjälpa mig med en sak sa Patric ja visst med vad kom sa han gick till platsen där han tappat bort mördaren spring allt du har sa han hon sprang Patric jagade henne hoppa över staketet där bort hon gjorde det vart skulle mördaren ta vägen där inne.

Jag fattar inte sa Patric det finns ju ingen utgång där tack för hjälpen sa han det var så lite så sa Juliet han funderade hur mördaren kom undan han gick in till sin klass och satte sig efter lektionen satte han sig i sin bil och körde hem han funderade hela vägen hem.

Han satte sig i sin soffa och tänkte på nått sätt kom mördaren undan men hur han måste komma på det innan mördaren slår till igen men det är en svår gåta och lösa.

Nästa morgon åkte han till skolan han tänkte att han måste få fast mördaren han satte sig ner i klassrummet efter lektionen gick han samma väg som mördaren hade försvunnit han hittade en dörr han kände på handtaget den var öppen han gick in.

Det var mörkt där inne han tände en fick lampa tog upp sin pistol och gick in han följde gången tills han såg en annan dörr han öppnade den han befann sig på parkerings platsen det var så mördaren hade försvunnit.

Han tänkte Juliet var här kan hon vara mördaren nej sa han för sig själv det kan inte vara hon han tog sin bil och körde till Juliets hus han dyrkade upp dörren och gick in.

Han började rota i hennes lådor och gick igenom hennes hus han hittade en källare och gick ner nere i källaren såg han glas burkar i dom fanns händer och ögon det var Juliet han var tvungen att hämta andan han ringde in det till Nina hon kom till huset ja hon är inte på skolan sa Nina var kan ho vara,

Jag vet sa han uppe på berget dom åkte väldigt fort till slut kom dom till berget dom såg en linbana dom tog den upp på toppen när dom kom upp såg dom Juliet lasta in två stora säckar Patric gick försiktigt fram Nina var tätt bakom.

Juliet det är slut nu sa han hon vände sig om slut det är aldrig slut det tog ett väldigt tag innan du kom på det ja sa Patric kom nu lugnt och stilla aldrig sa Juliet plötsligt kände Nina nått som stack in i ryggen hon föll på knä Patric vände sig om.

Han bara gapade han tyckte han såg dubbelt tvillingar sa han ja sa Juliet hennes tvillingsyster slog ner Patric föresten sa hon jag heter Anna sa hon innan Patric svimmade skjut henne nu sa Anna pekade på Nina Juliet tog pistolen är det inte nog med dödande sa Juliet.

Nej inte än sa Anna hon höjde pistolen mot Nina just som hon skulle skjuta så vaknade Patric och sköt Anna men kullan gick igenom och träffade Juliet i axeln Patric tog sig upp och gick till Juliet jag menade inte gå så här långt sa hon Patric vände sig mot Nina är du ok sa han hon nickade.

Varför sa Patric alla män är svin sa hon efter ett par timmar hade helikoptern kommit och tagit Juliet till sjukhuset Patric log mot Nina nu har din partner fått frid sa han ja sa Nina nu tänker jag ta en semester sa Patric jag med sa Nina.

Nina åkte tillbaka till Texas och var en mycket bättre sheriff

Patric blev befordrad till överkommisarie han leder teamet blackfox

Juliet fick 15 år fängelse för det hon gjort eftersom hennes syster var den som dödat dom mesta av dom


Nu är den slut hoppas ni tycker den är bra skriv en kommentar är ni snälla

från sandviken skrivit många romaner noveller 39 år arbetar för rfhl gavle borg
Kristian monczak är medlem sedan 2017 Kristian monczak har 17 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren