Publicerat
Kategori: Spänning noveller

Det blod röda floderna del1

Sheriffen Nina Berg jobbade i en liten stad i Texas hon var en hård och tuff sheriff ingen vågade bråka med henne en gång hade hon skjutit en kille i benet för att hon inte orkade jaga honom längre och sen slagit honom helt sanslöst det var nått hon döljde men vad.

Efter 2år hade stads borna fått nog dom krävde en ny sheriff men ingen annan vågade utmana Nina så dom fick ha samma sheriff kvar efter ytligare 2år kom en man in i staden han var fint klädd hade kavaj och slips och frågade var Nina var nånstans.
Dom pekade mot sheriff kontoret han gick dit han öppnade dörren och gick in hej Nina det var länge sen sa han Bernard sa hon ja jag måste prata med dig Paris behöver dig igen det är ett fall vi inte kan lösa jag har slutat sa hon.

Men vi behöver dig Paris behöver dig Nina Paris sa hon vad har Paris gjort för mig jag gav mitt liv åt Paris en gång i tiden och jag gör det inte igen men det är samma mördare som dödade din partner mördaren är tillbaka.

Hon blundade och tänkte nej inte engång är ni säker på att det är samma mördare ja sa Bernard ingen tvekan det var det ända fallet du inte avslutade jag vet sa Nina kom tillbaka och ta den jäveln nu hon tänkte efter en stund ok jag kommer tillbaka.

Hon tog av sin uniform och gick till sin bil Bernard kommer du ja sa han hon drog gasen i botten och körde ut från stan när dom kom till Dallas flyg plats bokade dom 2 biljetter till Paris.
När dom kom fram till Paris såg hon att allt var som vanligt hon andes in den friska luften hon hade saknat Paris och kände att hon vill börja arbeta igen men först hade hon en annan sak att göra.

Hon åkte till kyrkogården till sin gamla partners grav hej Martin sa hon jag är tillbaka hon log jag ska ta fast mördaren som dödade dig jag kunde inte skydda dig fast det var mer du som skydda mig jag hoppas du har det bra där du är nu sa hon.

Åh Martin jag saknar dig du var den bästa partner man kunde ha du får ha det bra partner jag måste gå nu Nina fällde en tår hon gick mot bilen.
När hon kom hem drack hon lite te hon gick och la sig hon var jätte trött.

Nästa morgon åkte hon till polisens högkvarter hon gick in genom dörrarna poliserna tittade på henne hon gick in till chefens kontor jag är här nu sa Nina ja jag ser det sa han välkommen jag vill få fast mördaren sa hon ja sa chefen det fallet är ditt.

Så hur många har dött samanlagt 12 vi kan inte få upp ett ända spår så du får aktivera ditt gamla team igen och jag vill ha resultat det ska du få hur många i mitt gamla team lever 10 bara tio man ja tyvärr jag måste ha fler minst 15 sa Nina.

Du får 5 man till inga problem bra sa Nina men inga nybörjare vill ha erfarna det ska du få Nina om 4 timmar är dom här och du får din gamla rang tillbaka överkommisarie Nina Berg tack chefen sa Nina.

Gå nu och samla ihop ditt team hon gick iväg efter många kramar och kyssar av sitt gamla team var det dags att arbeta vi får fem man till snart så vi blir 15 igen denna gång ska mördaren fast ja sa dom denna gång ska mördaren fast.

Fem poliser kom in på stationen vi söker över kommissarie Nina Berg sa dom ja det är jag sa hon ok vi är förstärkningen ok sätt er där borta vi börjar strax dom satte sig ner efter 10 minuter sa Nina vi börjar på universitetet det var där min kollega blev mördad jag vill att du hon pekade på en ung polis du infiltrerar skolan inne ifrån vårt hetaste spår var inne i skolan och ta reda på så mycket du kan.

Ok sa han jag heter Patric föresten ja jag vet det jag vill veta allt som pågår på skolan ok sa Patric och vi andra håller oss lugna tills Patric hör av sig ok sa dom nu börjar vi jobba sa hon Patric jag har redan ordnat så du kommer in bra sa han.

Detta var slut på del 1 det kommer 2 delar till skriv gärna en kommentar vill veta hur ni gillar den snälla.

från sandviken skrivit många romaner noveller 39 år arbetar för rfhl gavle borg
Kristian monczak är medlem sedan 2017 Kristian monczak har 17 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren