Publicerat
Kategori: Sexnoveller

Efter begravningen del 1

Efter begravningen
Den råa kylan tränger igenom alla kläder. Kroppen känner sig nedkyld och huttrar. Vädret gör sitt med plus fyra grader. Det större delen av kylan kommer från situationen och platsen. Vi har samlats i Riddarhussalen i Riddarhuset för att tillsammans ta avsked av en kär vän, make, älskare. Det är en vacker ceremoni, men det hjälper inte, kylan inombords är förlamande. Det är min gamla vän, ja barndomsvän, som gick bort strax innan han skulle ha fyllt femtio år. Det är många som kommit för att ta avsked, säkert nära hundra personer. Flera håller tal, som Axel säkert skulle ha velat höra medan han levde. Jag undrar varför vi aldrig kan säga alla dessa ord till personen medan de är i livet.

De flesta har lämnat sammankomsten, åkt hem var och en till sitt. Vi, de som älskat Axel, dröjer oss kvar. Det är Axels hustru Astrid, 46, sedan snart trettio år, deras gemensamma dotter Karin, 25, Axels älskarinna Yvette, 35, och deras dotter Elsa, 15, samt jag, Sten, 49. Våra relationer är lite märkliga. Jag har känt Axel i större delen av mitt liv. Både Axel och jag är (eller var) bi-sexuella och har haft en relation under mycket lång tid. Jag var med när Axel och Astrid träffades och blev ett par. Deras dotter, Karin, har haft en ställföreträdande pappa i mig. Samma sak gäller även med Yvette och deras dotter Elsa. Komplicerat är nog bara förnamnet eftersom jag och Astrid också har en relation som ofta resulterar i fantastiskt sex, något som vi är säkra på att ingen känner till. Faktiskt gäller samma sak även med Yvette, fast inte lika frekvent, bara vid kanske ett tiotal tillfällen.

Att Axel hade en älskarinna och en dotter med henne är ingen hemlighet för någon i familjen. De två döttrarna har en bra syskonrelation och kan, trots åldersskillnaden, umgås och ha trevligt tillsammans. Karin var ofta barnvakt åt Elsa när det behövdes. Även jag var ofta barnvakt åt båda flickorna, vi har umgåtts mycket ända sedan de var nyfödda. Jag har sett hur de har utvecklats under åren till verkliga skönheter. Vi är inte blyga för varandra, de har från början sett hur jag ser ut in på bara skinnet. Jag sover alltid naken och de brukar komma och kryper ner hos mig ibland när de sover över.

Nu står vi fem utanför Riddarhuset. Min hustru åkte hem lite tidigare eftersom hon skulle ut till ett hotell på Arlanda för att nästa morgon tidigt åka till USA i tjänsten. Innan hon åkte sa hon att jag skulle ta hand om Astrid, hon behöver kanske en axel att luta sig mot, utan avsikt att göra sig rolig, orden bara föll så. Vi tittar på varandra, ingen vill gå hem.
”Låt oss ta en drink på KB, det var ju en av Axels favoritkrogar. Passar väl bra idag”, föreslår Astrid.

Vi har en limousin som väntar på oss. Vi ber chauffören att köra oss till Konstnärsbaren på Smålandsgatan. Vi är alla kända gäster där och får snabbt ett bord. Eftersom vi alla är frusna vill vi gärna ha en varm soppa. Det finns inte på menyn, men som vanligt ordnar köket en god hummersoppa. Lite vin till och vi börjar känna oss bättre till mods. Samtalet flöt på och vi berättade anekdoter om Axel, hur han var och vad han brukade göra. Efter ett tag kom vi in på våra relationer och Axel som älskare. Kanske inte något som man brukar prata om när barnen är med, men det blev bara så.

Efter en stund säger Karin ”jag trodde alltid att det var du och mamma som älskade med varandra, tills jag såg dig och Pappa när ni satt och runkade varandra och kysstes”. Det blir helt tyst runt bordet. ”Oj då, sa jag något som jag inte borde?”, säger hon.
”Nej, vännen, jag visste om deras relation”, säger Astrid, Karins mamma. ”Men jag vet inte om Elsa vet det. Kanske blev lite av en överraskning”.
Elsa ser både intresserad och överraskad ut. Det var inget hon hade någon aning om.

”Men mamma, det var så fint att se dem. De verkade verkligen tycka om varandra och tycktes njuta av det de gjorde. Pappa såg så nöjd och tillfredsställd ut när det gick för honom. Hela han var ett enda stort leende. Och du, Sten, såg också nöjd ut och njöt av Pappas behandling. Men oj vad du var stor….”, fortsatte Karin.

”Nog nu!”, nästan skriker Yvette. ”Det är inget man pratar om vid middagsbordet”. Karin rodnar av tillsägelsen.

”Ja, jag har sett Stens och den är ju stor, fast jag har inte så mycket att jämföra med”, säger Elsa överslätande, vilket blir för mycket för alla, som i stället för att bli arga utbrister i ett förlösande skratt. Fast jag sitter där ganska röd i ansiktet. Inte varje dag unga kvinnor diskuterar hur jag ser ut på det sättet. Fast både Astrid och Yvette har ju ingående kännedom om sakernas beskaffenhet.

”Att prata som ni gör, flickor, är ungefär som om Sten och hans vänner satt och diskuterar era bröst och rumpor medan ni hör på. Hur kul vore det, tror ni?”, säger Astrid.

Efter denna avvikelse från att prata om Axel fortsätter vi. Efter ett tag säger Astrid ”Jag tror jag ska gå hem. Behöver samla tankarna och bearbeta allt. Nej, Sten, du stannar här, du ska nu ta hand om Elsa när Yvette åker bort”. Jag är på väg att resa mig, men kommer sedan ihåg att jag lovat Yvette att Elsa kunde bo hos mig medan hon är i Rom i affärer. Vi reser oss alla, Astrid och Yvette kramar oss och försvinner i kvällsmörkret. Jag står kvar, tittar på Elsa och Karin.

”Vill du också följa med hem, Karin?”, frågar jag. Tycker det är sorgligt om hon skulle bli ensam en sådan här kväll när vi just tagit farväl av hennes pappa. ”Mmm, gärna, det vore skönt ”, svarar hon.

Vi hittar en taxi och åker de få kvarteren upp till Karlaplan, där jag bor. När vi kommer upp i lägenheten känns det som vi återigen behöver få något värmande. Jag gör eld i öppna spisen och säger ”jag måste klä om, de här kläderna känns inte bekväma. Tar nog en dusch, sedan gör jag te åt oss alla tre. Om ni vill så kan ni också göra det lite bekvämare. Ni vet var badrockar och dusch finns om ni vill tvätta av er dagen, också”.

Jag går in till sovrummet, klär av mig, tar en snabb och het dusch. Sedan går jag ut i köket iklädd en skön lång badrock. Kokar upp vattnet, lägger teblad i tekannan och sätter fram koppar, honung och en flaska rom. När allt är klart bär jag in det till soffan framför brasan. Efter en stund kommer flickorna ut, även de i badrockar. De har gjort som jag föreslog och duschat. De ser så underbara och fina ut i badrockarna och hår som är vått och utsläppt.

”Kom och sitt här framför brasan. Det finns te och värme”, söker jag, fast jag inte kan slita mina ögon från dessa två skönheter.

”Men du, Sten, när vi pratade på restaurangen och mamma skällde ut mig, tyckte jag det var lite synd. Ville bara berätta att jag tyckte du och pappa var så fina när ni satt där och runkade varandra. Riktigt sexigt också. Hoppas du inte tog illa upp. Och att sedan vi inte skulle prata om våra kroppar tycker jag är märkligt. Nu när vi duschade såg jag Elsa för första gången naken på länge. Hon har blivit riktigt kvinnlig. Vi börjar se nästan likadana ut. Hennes bröst är riktigt stora och härligt fasta. Elsa, ta av dig och visa Sten. Du är jättefin.”

Med det drar Elsa av sig sin badrock, står där helt naken framför mig. Vilken syn! Det stämmer som Karin sa, hon har verkligen fått fina former. Brösten är lite uppnosiga, troligen C-kupa, tänker jag. De rör sig fint med hennes kropp, ser verkligen fasta ut. Magen är platt, tror hon tränar en hel del. Skötet är helt fritt från hår, helt rent. Kanske har hon inte börjat få hårväxt ännu? Rumpan är rund och välformad.

”Visst är hon fin?”, säger Karin och tar av sig sin badrock. ”Jämför nu, så ser du att vi är nästa identiskt lika, fast mina bröst är nog aningen större”. Jag ser från den ena till den andra. Verkliga skönheter, de är så mjuka och ändå så fasta i kroppen. Även Karin är helt fri från hår runt sitt kön. ”Vi är vaxade”, fyller Karin i när hon ser att jag betraktar deras sköten. Så vänder hon sig om och framåt, så jag ser hela rumpan och den fantastiska bullfittan däremellan, den putar ut ordentligt när hon böjer sig fram. När Elsa ser vad Karin gör, så gör hon likadant. Åhhh, herre Gud, vilka rumpor och fittor. Nu har jag ett ordentligt stånd. Svårt att dölja.

”Mmm”, hör jag Elsa säga. ”Nu vill vi se hur du ser ut, det var ett tag sedan och vi var nakna”.
”Ja, nu är det badrock av”, fyller Karin i. Vad göra? Jag tar av mig, vill inte vara sämre än de. Mitt stånd pekar svagt uppåt när jag står där framför dem.

”Åhhh, vilken fin stake”, säger Karin. ”Får vi känna?”

”Försiktigt, vet inte vad som kan hända ”, svarar jag. De kliver fram och greppar runt min kuk. Samtidigt kan jag inte låta bli att känna på Elsas och Karins bröst. Bägge är helt fantastiska, så mjuka men ändå så fasta. Även om Karins bröst har blivit lite påverkade av gravitationen. Jag knådar deras bröstvårtor mellan mina fingrar. Hör att de uppskattar det, bägge gnyr lite. ”Nu tror jag att vi ska bryta det här innan det går överstyr. Men ni är så söta, så fina, blir ju riktigt kåt, som ni nog ser”, säger jag.

”Du ser hur rena vi är, inte ett hårstrå. Men du ser ut som en vildvuxen trädgård med lianer kors och tvärs. Har inte mamma sagt åt dig att städa och ta bort det vildvuxna?”, frågar Karin.

”Ja, eller min mamma”, fyller Elsa på med. Det är tydligt att de vet att jag har sex med båda deras mödrar, det trodde jag inte.

”Vad vet ni om det?”.

”Vi är väl inte blinda och döva, vi har båda sett det under lång tid. Men vi har inget emot det, så länge våra mödrar tycker det är okey. Och tydligen tycker de det. Vad jag har förstått verkar det som om du ger dem det de vill ha, mamma har alltid ett stort leende efteråt”, säger Karin. ”Men nu ska vi nog ta och städa dig lite, Sten. Vill ha dig lika len och fin som vi är. Har du vaxplåstren, Elsa?”

De tar fram plåstren, ber mig att lägga mig på mage. Känner hur de fäster plåstren runt min anal. Och sedan drar de snabbt bort plåstret. ”Aj, det där gjorde ont”, säger jag.

”Då vet du hur vi har det, som gör det här regelbundet för att hålla oss släta och fina”, säger Karin och sätter fast plåstret i mellangården under pungen. Drar bort det, och jag känner hur alla mina hårstrån rycks ut. Sedan lägger de mig på rygg. Nu är det tydligen pungen som ska få sin tortyr. De slätar ut pungen, sätter på ett plåster och drar av det. Behöver göras flera gånger för att komma ut överallt. När pungen möter deras kvalitetskrav övergår de till min hårda stake. En av dem håller om ollonet medan den andra fäster plåstret och drar av. Smärtan borde göra att kuken skulle slakna, men det är precis tvärtom. Känner hur den pulserar och hur blodet fyller den allt mer. Jag måste ha vuxit flera centimeter på bredden av behandlingen, har nog aldrig känt mig så grov. Till slut börjar de ansa runt kuken, upp mot magen och i ljumskarna. Smärtan när hårstråna rycks bort är inte längre kännbar, snarare är den skön och gör mig allt kåtare.

”Så, nu är du slät och fin. Känn bara”, säger Elsa och stryker med sina händer på och runt min kuk. Hennes händer är så lena och sköna, en sann njutning att känna. Vill inte att hon ska sluta, är så kåt att jag kommer att explodera när som helst. Och inte blir det bättre när hon lutar sig fram och slickar på mitt ollon.

”Sluta nu, klarar inte mer. Kommer att spruta när som helst. Och du är bara femton, bör inte leka med skarpladdade vapen. Hur hamnade vi här? Vi skulle ju bara värma oss, dricka te, inte ha sex!”, säger jag.

”Nu ska du bara slappna av, vi tar hand om dig. Du har en så vacker kuk och vi vill leka med den. Elsa har inte varit med någon man tidigare, så det här är lite utbildning för henne, att se och känna på en riktig man”, säger Karin.

Då slår det mig att Yvette, Elisas mamma, sa någonting när vi kom överens om att dottern skulle bo hos mig några dagar medan hon var i Rom. Hon sa någonting om att vara försiktig med Elsa, att hon ville att Elsa skulle få uppleva lite sköna stunder medan hon var borta. Vad menade hon? Ville hon att Elsa skulle få uppleva det här, att jag skulle introducera henne i vuxenvärlden? Nu är i alla fall både Elsa och Karin i full färd med att leka med min kuk, inte bara leker, de slickar och smakar också. Karin visar Elsa hur hon ska ta in ollonet i munnen, leka med tungan runt det. Suga in ollonet och föra det in och ut mellan sina läppar. Åhhh, Gud, så skönt. ”Fortsätter ni så här kommer jag att spruta när som helst”, stönar jag. De säger någonting som kan tolkas som att det är meningen. Elsa har nu hela ollonet och en bit av kuken i munnen. Hon suger, slickar så skönt. Jag tar tag om hennes huvud, styr henne och kommer i kaskader rakt i munnen på henne. Hon försöker ta emot det, svälja, men rinner över runt hennes mun. Droppar ner på mig. Men, hon fick en ordentlig laddning att smaka på.

”Tack, vilken känsla att känna när det gick för dig. Har aldrig varit med om det. Smakar inte så tokigt heller, kanske inte gott, men intressant. Och jag blev så upptänd, kåt, av det. Tror det rinner om mig”, flämtar Elsa fram efter en stund. ”Vill att du känner hur våt jag är”.

Jag tar en hand och smeker henne mellan benen, så len och, ja, riktigt våt. Känner hur hennes blygdläppar är blodfyllda och lite öppna. Drar sakta med ett finger efter hennes skåra. Fingret glider skönt i hennes safter. Elsa gnyr till när mitt finger känner i henne, börjar röra höfterna som om hon vill pressa in fingret i sig. ”Nu är det din tur att göra det skönt för oss”, säger Karin. ”Slicka Elsa, hon har aldrig känt en tunga som slickar henne tidigare. Jag vill se hur det går för henne. Komma ihåg min första gång, när du hjälpte mig. När var det? Måste ha varit fjorton eller femton också”.

Tjejerna måste ha kommit överens om det här, och det verkar som om jag är utsedd till att introducera Elsa i sex och allt det sköna det för med sig. Tja, inte mig emot. De är ju två riktiga läckerbitar och för en äldre man som mig är det underbart att få känna och älska med två så unga tjejer.

Karin sätter sig i skräddarställning och Elsa lägger huvudet mellan hennes ben. Jag går ner mellan hennes spänstiga och muskulösa lår. Slickar och smeker mig upp mot hennes fitta. Den ser så orörd och fin ut. Blygdläpparna är lite utåtstående och blodfyllda. Det glittrar av hennes väta. Ännu är hon inte öppnad, det är en fin skåra mellan läpparna. Börjar med att smeka med mina fingrar, nerifrån och upp. Känner att Elsa är helt med på det, tycker det är skönt. Jag lägger min näsa mot hennes öppning, andas in och känner den underbara doften av våt fitta. Sticker ut tungan och drar med den samma väg som mitt finger nyss. Tungan öppnar upp henne lite. Kommer åt de inte blygdläpparna och slickar girigt. Känner att min kuk, som nyss var slak efter min orgasm, nu åter börjar blodfyllas. Fortsätter att slicka Elsa, retas med hennes klitoris. Ser hur Karin samtidigt knådar hennes bröst, nyper i bröstvårtorna. Elsa gnyr och stönar allt högre. Då sticker jag in först ett, sedan två och tre fingrar i hennes mycket tighta lilla fitta. Känner hur fittväggarna sluter sig om mina fingrar. Samtidigt som jag nu slickar intensivt på hennes klitoris vickar jag med fingertopparna inne i henne. Känner det skrovliga området. G-punkten.

Elsa är i extas, skruvar sig fram och tillbaka. Ömsom lyfter höfterna för att möta min tunga och ömsom slappnar av. Nu stönar hon allt högre, försöker säga något men blir bara konstiga ljus ”ahh, ja, ohh, jaaa, nuuu, kanske, kommer, nuuu. Ohhh, jaaa……”. Då känner jag hur hennes kropp går upp i brygga, alla muskler är spända. Huvudet i Karins knä pressas ner i hennes sköte, benen och fötterna lever sitt eget liv. Sedan faller hon ner, lealös i en hög under mig. Jag har pullat och slickat henne igenom hela orgasmen, vilket gjorde att den blev betydligt mer utdragen, kommer i flera konvulsioner. Elsa andas som en sprinter efter ett hundrameterslopp. Och det var det nog också för henne.

Under tiden har min kuk rest sig, blivit stor och hård igen. Undrar lite om Elsa vill gå hela vägen. Är det möjligen det som är avsikten? Det som de planerat? Att hon ska förlora oskulden i kväll? ”Minns du när du tog min oskuld ”, undrar Karin. Jag nickar. Ett oförglömligt minne. Hon bodde över hos mig. Vid tvåtiden på natten kom hon, helt naken, och kröp ner bredvid mig. Min hustru låg på andra sidan och sov. Karin smekte mig sakta över kroppen och när jag hade blivit kåt, lade hon sig på rygg, öppnade benen och drog mig över sig. Hon tog ett tag om min kuk och riktade in den. Jag minns hur hon mumlade tyst att jag skulle vara försiktig och ta det sakta, vilket jag gjorde. Kommer ihåg att min hustru vaknade, förstod vad vi gjorde och hur hon kramade om Karin medan vi älskade. Efteråt hade vi alla tre legat och kelat länge, innan vi somnade alla i samma säng.

”Idag är det Elsas tur att bli kvinna. Att få känna dig inuti sig. Bli knullad, men du måste ta det försiktigt, precis som du gjorde med mig. Det måste vara en skön upplevelse”. Elsa nickar, nu när hon hämtat sig från sin orgasm. Hon vill uppenbarligen gå hela vägen och jag är hur kåt som helst, inte varje dag som jag blir ombedd att ta en oskuld. Vi flyttar oss in till sovrummet. Behöver lite mer utrymme än bara soffan.

Elsa lägger sig på rygg med särade ben. Alltid en lika fantastisk syn med en kvinna som lägger upp sig för att bli knullad. Karin kryper upp bredvid henne, vinkar till mig att ställa mig på knä mellan Elsas ben. Böjer mig ner mot henne. Karin tar tag om min kuk, för den fram och tillbaka i Elisas springa. Jag känner att hon är riktigt våt, både av mitt slickande och sina egna safter. Karin riktar in kuken mot Elsas fitta och jag sänker mig ner lite. Jag känner hur ollonet vilar mot hennes blygdläppar, alltid en skön känsla. Sakta sänker jag mig ner lite till, blygdläpparna delar sig och tar emot ollonet. Så himmelskt skönt. Ser på Elsa att hon också tycker det är skönt. Känner hur hon lyfter höften för att möte mig, för att jag ska komma in längre. Sakta så är hela ollonet inne. Karin har sitt huvud precis bredvid och ser hur jag millimeter för millimeter tränger in. Hon har fortfarande en hand runt min kuk för att liksom styra det hela.

Elsa lyfter plötsligt upp sin höft, får mig att tränga in flera centimeter på en gång. Jag hör hur Elsa stönar till, tappar andan lite. ”Hur känns det? Gör det ont?”, frågar jag. Elsa skakar på huvudet, hör hur hon mumlar att det går bra. Skönt. Hon är enormt tight, har nog aldrig tidigare varit med om en så tight fitta. Vilar lite, låter kuken bara vara i henne en stund. Sedan trycker jag in mig lite till. Avvaktar igen. Efter en stund har Elsa tagit emot alla mina 18 cm. Då bara vilar vi i varandra.

Karin ligger och tittar på hur min kuk nu är helt begravd i Elsa. Verkar som hon är helt fascinerad av det. Nu börjar jag röra mig inne i Elsa. Hon är med, och juckar mot mig. Vi får upp ett lugnt och skönt tempo. Jag drar bara ut kuken lite gran för att sedan pressa mig in igen. Hennes trånga fitta ger en härlig friktion mot kuken, ollonet masseras skönt varje gång jag trycker in det. Efter en stund ökar vi farten och även hur mycket jag drar mig ut innan jag åter bottnar henne. Nu stönar Elsa, jag känner hur hennes fitta blir ännu trängre och hon juckar spasmiskt mot mig, ryckvis. ”Jaa, så skönt, mera, vill känna dig i mig alltid, ohhh, underbart, himmelskt, vill knulla, vill ha din kuk, vill känna hur du är i mig. Nuuuu, kommmmer, jag, nuuuu”, hör jag hur Elsa mer eller mindre skriker ut.

Eftersom jag redan kommit en gång, har jag en längre sträcka till en ny utlösning. Elsa ligger nu helt utpumpad i sängen med ett lyckligt leende. Då känner jag hur Karin kommer och sätter sig över mig. Jag ligger på rygg och mitt stånd pekar rakt upp när Karin sätter sig på den och trycker till så jag nu är inne i henne. Hinner bara tänka att hon är lika skön att knulla som tidigare. Vi har ju gjort det kanske tio gånger sedan jag tog hennes oskuld. Nu är hon en fullärd älskarinna, behärskar sex till fulländning. Hon rör sig ovanpå mig. Kramar precis så där skönt med sina inre muskler som gör att min njutning blir fulländad.”Nu, Sten, vill jag att du sprutar i mig, vill känna när det går för dig. Knåda mina bröst, massera min klitta. Jaaa, så härligt ”, säger hon när jag tar ett ordentligt tag om hennes bröst och har bröstvårtorna mellan mina fingrar, så jag kan trycka till dem också.

Efter en stund blir Karins andhämtning allt mer ansträngd. Samtidigt ökar jag takten i henne, känner att det inte är långt kvar nu. Jag böjer henne ner och vi kysser varandra djupt, samtidigt som jag sprutar i henne. Kanske inte lika mycket som tidigare, men ett par sprut blir det. När Karin känner att det går för mig, släpper hon ut sin orgasm också. Har hon hållit den inne tills det gick för mig? Vilken kvinna!

Vi ligger en bra stund och småpratar. Vill höra hur Elsa upplevde sin första gång. ”Jag har hört att det gör ont första gången”, säger hon, ”men det vara bra skönt. Och du tog det ju så försiktigt. Jag blev lite frustrerad ett tag, ville ha in dig helt mycket snabbare. Men det var nog bra att du tog det sakta. Sedan var det helt underbart. Vill knulla mer”.

”Sakta i backarna, min unga dam. Du måste tänka på att jag är en gammal man. Att jag lyckades två gånger samma kväll är bara det ett mirakel. Vill du ha mer, så får vi vänta till i morgon bitti. Då brukar jag alltid vara kåt. Morgonknull är bland det bästa som finns. Och med din trånga fitta blir det bara helt himmelskt. Men nu tror jag att vi ska försöka sova, hämta krafter för morgondagen”, säger jag.

Snipp, snapp, snut – där var denna saga slut. God natt nu och ha händerna på täcket!

Men det kommer en fortsättning....


nilskjell

Status: Silver författare

Att skriva är ett sätt att få utlopp för sina tankar. Jag skriver många olika saker, allt från faktaböcker till erotik. Allt är lika roligt att skriva; att formulera ord till meningar, meningar till stycken och allt till en längre sammanhängande text. Oftast börjar skrivandet med en vag idé, sedan för berättelsen oftast ett eget liv. Jag vet inte från början vart det tar vägen. På gott och ont. Hoppas du hittar något du gillar, säkert ett och annat du inte gillar.
Nilskjell är medlem sedan 2023 Nilskjell har 72 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren