Publicerat
Kategori: Novell

En varm dag efter föreläsning

Terminen lider mot sitt slut. Vi sitter i ett alltför litet rum, biblioteket på institutionen. Totalt 10 masterstudenter. Föreläsaren har problem med tekniken, bilderna darrar och färgerna kommer och går. Troligen något glappt i anslutningen till projektorn. Jag försökte hjälpa till, men blev inte bättre. Vi har redan fått vår tentauppgift, att skriva en kort novell som åskådliggör konstvetenskap som ämne. Rummet känns alltför varmt, solen gassar utanför. Vi borde ha fått rast för flera minuter sedan, men hon som pratar vill komma till en punkt, verkar det som. Vi är åtta tjejer, eller kvinnor, och två grabbar. Nåja, jag har väl passerat grabbstadiet, tillhör de överåriga. Tjejen mitt emot har flera gånger tittat på mig, ett leende som lekt lite i mungipan. Hon är väl runt 25, skulle jag tro. Fint lite rödaktigt lockigt hår, som går ner till axlarna. Ramar in hennes söta ansikte, liten uppnästa och två blå ögon med stora pupiller, i alla fall när hon ser på mig. 165 cm lång och väger kanske runt 60 kg. Hon har en tight topp, lite off-white. Ingen bh, tror jag, brösten är ganska små, men ser välformade ut. De spänner ut toppen mycket vackert. Mer ser jag inte nu, hon sitter mitt emot och bordet skymmer resten.

Jag har sett henne under hela terminen, vi har pratat, diskuterat olika delar under kursen. Hon heter Emma och har alltid bra, pålästa och initierade synpunkter. När vi jobbat ihop på någon uppgift har hon haft bra, kreativa och konstruktiva idéer. Skrattar ofta. Jag har ofta inbillat mig att hon är en sådan där tjej som börjar fnittra snarare än ge mig en örfil om man tar henne på brösten, vilket jag naturligtvis inte har gjort.

Nu tittar hon på mig igen. Leendet finns där. Jag märker inte att föreläsningen är slut, mina ögon är fastnaglade vid hennes. Jag vaknar upp när alla börjar resa på sig. Samlar snabbt ihop mina anteckningar och penna. Stoppar ner allt i min väska. Och följer med de övriga ut från rummet. Emma och jag kommer fram till dörren nästan samtidigt. Jag något före. När jag går genom dörren känner jag en hand på min rumpa. Är det Emma? Vad har tagit åt henne? Men handen känns riktigt skön, känner lite upp och ner. När vi kommer ut i korridoren vänder jag mig om.

”Usch, vad varmt det var i rummet. Måste svalka mig. Och äta, något”, säger hon.

”Mmm, hade svårt att koncentrera mig på föreläsningen”, vill inte säga att jag var mer koncentrerad på henne. ”Vill du hänga med och äta? Var finns det svalka, tror du?”

”Vill bada, sticka iväg ut någonstans och bada. Ta med en sallad. Vad säger du?”, säger hon. Oj, blir jag uppraggad?

”Kul, gärna, men var, hur?”, låter henne ta initiativet.

”Jag vet några ställen, jag har bil. Vi köper en sallad, sedan åker vi ut till kusten”, säger hon. Wow, tänker jag. Vad ät detta. En 25 årig tjej som raggar på en gammal pensionär?

Hon leder mig till parkeringen på baksidan. Hennes korta kjol vippar förföriskt över hennes rumpa när hon går. Hon har en gammal Toyota Prius, säkert minst tio år gammal. Hon öppnar med fjärrkontrollen och vi sätter oss i bilen. Hon svänger ut på vägen, kör mot Lidingö , stannar vid ICA i Rudboda. Vi går in och köper två sallad och dricka. Sedan kör hon vidare. Vid Södergarn, svänger hon in mot kursgården. Parkerar, letar i bakluckan och drar fram en filt samt en handduk och leder mig förbi kursgården och ner mot vattnet. Vi hittar en klippa vid Askrikefjärden och slår oss ner.

Emma brer ut filten, sparkar av sig skorna, sträcker på sig ”åhh, vad skönt. Trodde aldrig att föreläsningen skulle sluta. Jag ville bara iväg. Har sett dig hela terminen. Vi har ju både pratat och jobbat ihop, men inte riktigt sett varandra. Idag, när jag satt mitt emot dig, fick jag en impuls att lära känna dig lite mer. Tycker det är roligt att vara den som tar initiativet. Och här är vi nu”, säger hon. Uppfriskande med en tjej som vet vad hon vill och tar initiativ. Jag är mer försiktig, speciellt när det gäller yngre kurskompisar, vill inte få rykte som snuskhummer.

”Fantastiskt, har aldrig blivit uppraggad på det sättet förut. Även om du inte sett mig, så har jag sett dig hela terminen. Uppskattat när vi jobbat ihop och även uppskattat att vila mina trötta ögon på dig, som idag”, skrattar jag.

”Bada eller äta förs?” Frågar hon så där rakt på. Inga krusiduller och kränger av sig toppen, fortsätter sedan med kjolen och trosorna. Står där helt naken framför mig. Jag drar snabbt av mig mina kläder. Kan inte dölja mitt tillstånd, det står rakt ut och pekar på henne. Hon har de sötaste bröst jag sett, små med lite mörka vårtgårdar och bruna vårtor. Ser underbart fasta ut. Hennes kropp är perfekt formad, kunde inte vara bättre om en skulptör hade skapat den. Rumpan ser bara så rund och god ut. Vill sträcka ut en hand och smeka den.

”Du är nog det vackraste konstverk jag sett. Helt perfekt!”, utbrister jag utan att tänka.

”Mmm, ser att du uppskattar mig”, skämtar hon och ser på min nu helt stela penis. Hon sträcker ut en hand, känner lätt på den. ”Du är fin, du också. Har längtat efter detta, inte bara idag, hela kursen”.

Nu står hon så nära att jag når runt och kan känna på hennes rumpa. Så rund, så gudomligt rund och fast. Hon glider närmare mig. Vinklar upp sitt ansikte mot mig, läpparna lite isär. Jag böjer mig ner lite och mina läppar nuddar hennes. Bara helt lätt. Hon står kvar, mina läppar finner hennes igen. Särar på oss, ser varandra i ögonen. Hon skrattar med ögonen, ser det ut som. Sedan möts vi igen, den här gången längre, djupare. Hon särar mer på läpparna, känner hennes tunga. Jag möter henne med min tunga. Så underbart, känna hennes läppar, hennes tunga, känna hennes kropp som trycks mot min. Pinsamt medveten om min styva penis som trycks in i hennes mage. Hon tar ner en hand, vinklar den uppåt, trycker sig intill mig. Kyssen varar i evigheter och samtidigt är den över så snabbt. Vi ser på varandra, hon ler med hela ansiktet, hon vill det här. Sedan möts vi igen. Gungar lätt där vi står, gungar och gnuggar mot varandra. Hennes små bröst trycks in i min bringa, alla mina nervtrådar fokuserar på hur de känns, så fina, så fantastiska.

Vi står, håller om varandra, kysser, känner våra kroppar. Våra händer rör sig sakta över ryggen. Mina upp och ner, hennes ner i min svank och sedan har hon händerna på min rumpa. Så sköna händer hon har. Mina händer hittar hennes rumpa igen. Vi står med munnarna fastklistrade mot varandra, tungor som leker och kramar samtidigt varandras rumpor.

Sakta sjunker vi ner på filten. Allt runt om oss har försvunnit, det är bara hon och jag som finns. Luften är varm, vinden smeker våra kroppar, där vi inte kommer åt att smeka. Vi står på knä, sedan lägger hon sig ner på sidan, drar ner mig. Vi fortsätter kyssas. Nu lite avstånd mellan våra kroppar. Händerna kan utforska nya delar. Hennes bröst känns så skönt i min hand. Följer dess rundning, cirklar upp mot bröstvårtan, som står rakt ut. Så styv den är. Smeker i cirklar runt den, sedan mellan brösten, hittar det andra. Lika skönt, lika mjukt och fast.

Hennes hand smeker mig över bringan, leker lite med mina små bröstvårtor. Hon nyper hårt i dem. Känslan går som en pil rakt ner till min kuk. Nervtrådarna har kopplat upp sig med varandra. Allt hon gör fortplantas ner, samlas i min nedre region. Hennes hand fortsätter ner just dit. Fingrarna borrar in sig i mitt könshår, fingertopparna mot basen på min hårdhet. Sedan upp efter skaftet. Omsluter ollonet. Åhh, Gud, vad gör hon? Så skönt. Hon bara håller handen, kupar den runt ollonet, för handen lite fram och tillbaka över det. Min hand har nu nått hennes mittpunkt. Känner den fina naveln, så skön att pilla på. Sedan vidare ner. Inte ett hårstrå, helt ren. Hittar den översta delen på hennes springa. Följer den neråt med ett finger. Hör hur hon gnyr till, stönar lite lätt, när jag sakta låter fingret dela på hennes läppar. Hon trycker sitt sköte mot min hand, vill ha den där. Hon är fuktig, naturligt smörjmedel, som låter mitt finger glida mellan läpparna. Ner, för att sedan vända upp igen. Lite längre in för varje resa. Upptill känner jag hennes lilla kärleksknapp, som en ärta. Mitt finger cirklar lite runt den, sedan ner igen, nu lite längre in, känner hennes öppning.

”Vänta, vill ha dig inne i mig. Kom”, viskar hon i mitt öra, lägger sig ovanpå mig. Tar tag om mitt stånd och leder det in i sig. Nu försiktigt sjunker hon ner, centimeter för centimeter försvinner jag in i henne. När våra höftben möts och jag är så långt in jag kommer, ligger hon bara stilla på mig. Sakta känner jag hennes inte väggar, hur de smeker min lem och mitt ollon. Hon är trång, härligt trång, men har inga problem att få plats med mig. Efter en stund börjar hon röra sig. Min kuk glider ut en bit, trycks sedan in igen. När jag är på väg in, glider mitt ollon så skönt mot hennes slemhinnor, känner hur de smiter åt runt det, får borra sig in.

Tiden har stannat, finns bara våra kroppar som möts, min kuk som omsluts av hennes fitta och hennes muskler som kniper om det. Masserar mig. Vi möts i en ny kyss. Jag har mina händer på hennes rumpa, där hon ligger ovanpå mig. Musklerna arbetar skönt i skinkorna när hon rör sig ovanpå mig. Hennes bröst retar mina nervtrådar, känns så fina. Tar upp en hand och kupar ett av dem. Bröstvårtan ligger hård i min handflata.

Ingen av oss har någon brådska, rörelserna är mjuka och sköna, hon vinklar sig så att skaftet inte bara åker in och ut i henne, utan även kommer åt hennes kärleksknapp, retar den lite lagom. Jag låter henne styra. Ta paus när hon vill, eller när hon känner att jag närmar mig. Min kuk pulserar, vill komma. Då väntar hon en stund, jag lugnar mig. Använder min teknik för avslappning och samtidigt knipa med en liten muskel i närheten av prostatan för att inte komma, slussar min energi till huvudet och resten av kroppen.

Vi kysser varandra, hela tiden, hämtar bara andan några ögonblick, sedan kysser vi varandra igen. Mina händer smeker hennes rygg, rumpa, bröst. Hon är så len, så mjuk och samtidigt så fast. Muskler som jobbar. Hennes händer letar sig in mellan oss. En hand har hon på sin klitta, jag känner hur hon gnuggar där. Den andra handen smeker mitt ansikte, mitt bröst, knådar och drar i en av mina bröstvårtor. Märklig känsla, förstärker min upplevelse.

Emma gnyr allt mer. Munnen öppnar sig, slutar kyssas. Hon andas allt häftigare. Gnuggar sin klitta mer. Hennes rörelser på mig blir lite mer okontrollerade. Min kuk åker in och ut allt snabbare. Spänningen i mig byggs upp. Snart passerar jag gränsen, ingen återvändo. Känner att hon kramar min kuk hårdare i fittan, väggarna drar ihop sig och hon gnyr högt, munnen öppen. Skötet reser sig upp och sjunker snabbt ner. Min kuk kommer nästan helt ut och trycks in med kraft. Kastar mig över stupet. Jag kommer, allt drar ihop sig, skjuter ut min säd rakt in i hennes innersta. Gång på gång. Så skönt. Hon faller ner på mig. Ligger stilla. Jag finner hennes mun igen. Ger henne en puss, sedan en till. Hon öppnar läpparna igen och vi förenas i en kyss. Ligger kvar länge. Jag slaknar, hon kniper till lite och jag halkar ut. Kyssen fortsätter. Vilken kvinna, tänker jag.

Hon reser sig lite, ser på mig med ett leende. ”Tack, det var precis vad jag behövde, så skönt, så underbart, tack”, säger hon. Hon tackar mig. Borde det inte vara tvärtom? Jag är så glad, så tillfredsställd, så avslappnad, som efter den bästa av massage.

”Du är helt underbar, obetalbar. Du tackar mig för att jag upplevde min bästa stund på jorden”, säger jag med ett skratt.

”Nu badar vi, sedan äter vi och sedan…?”, säger hon. Hon har planen klar, reser sig upp och går snabbt ner i vattnet. Jag följer efter. Vi simmar ut en bit, skvätter vatten på varandra och bara skrattar. Hon dyker ner, tar tag om min hängande kuk och drar ner mig under vattnet. Sedan kommer vi upp, skrattande, frustande. Jag tar en hand i hennes skrev, skjuter henne upp ut vattnet, sedan ner igen. När vi simmar in och står med överkropparna över vattnet, ber hon att jag ska tvätta av henne med mina händer. Hon särar på benen så jag kommer åt. Jag låter mina händer skölja henne, fingrarna glider in och gör rent så långt in jag kan. Hon känns så mjuk och skön, när jag glider runt med mina händer och fingrar. Sedan tvättar hon av mig. Noga. Drar bak förhuden och tvättar noga. Undersöker min snopp noga. När vi går upp, böjer hon sig ner och pussar på mitt ollon, på min snopp som just nu är lite hård igen.

Vi går upp, jag börjar med att torka henne med den enda handduk vi har. Får tillfälle att verkligen gå över hela hennes lilla vackra kropp. Känna alla delar som den består av. Hon fortsätter med min kropp. Handduken är ganska våt, men har aldrig varit med om en skönare torkning.

Emma dukar upp vår mat på filten. Jag tog en kycklingsallad hon en med räkor och vindruvor. Märklig blandning, men ser god ut. När vi ätit, parata, nojsat och skrattat en stund lägger hon sig ner. Tar två räkor och lägger om sina bröstvårtor och två vindruvor som hon lirkar in mellan sina blygdläppar. ”Vill du smaka på min sallad?”, undrar hon.

Oemotståndligt. Jag börjar att noga plocka räkorna från ett bröst i taget. Smakar samtidigt ordentligt på den hårda bröstvårtan. Sedan slickar jag mig ner över hennes mage ner till skötet. Lirkar in tungan i henne och hittar först en vindruva. Sedan, lite längre in den andra. Svårt att få ut den med bara tungan. Sätter hela munnen mot hennes fitta och försöker få ut den. Måste använda ett finger. Gräver in det i hennes slida och lirkar ut vindruvan. Smakar hur gott som helst. När jag har mun och tunga på plats utnyttjar jag tillfället och slickar henne ordentligt i hela springan. Ner mot mellangården och upp mot klittan. Hon särar mer på benen, lyfter upp baken lite, ser hennes lilla lite mörka rosett och slickar henne ordentligt där. Sedan upp genom springan för att suga in hela klittan i munnen. Suger och slickar. Smörjer ett finger i hennes och mina safter och smeker runt rosetten. Upprepar smörjningen och lirkar in ett finger i hennes rumpa.

Det tar emot lite, men trycker på och vickar lite samtidigt, får slutmuskeln att ge med sig. Nu slickar, suger och pullar jag henne samtidigt. Hennes andhämtning blir allt mer forcerad. Munnen är öppen och hon kvider, gnyr lite gällt. Och kommer i en orgasm som får hennes underliv att krampa, mitt huvud sitter fast mellan hennes ben som spänner runt det. Sedan slappnar hon av, pustar och ser ut som en katt som just ätit upp kanariefågeln.

Hela övningen har gjort mig ordentligt hård igen. Jag fick lite dressing med min sallad. Häller den på kuken och hon börjar slicka av mig. Hennes tunga är fantastisk när den slickar från roten upp till toppen och sedan ner igen. Virvlar runt ollonet och suger in det i munnen. För munnen upp och ner över ollonet. När hon slickat i sig all dressing, ställer hon sig på alla fyra med benen lite isär. Hennes blygdläppar ser oemotståndliga ut när de putar ut mellan hennes ben. Jag tar tag om min kuk, ställer mig på knä bakom och trycker mig in. Så skönt när jag känner hur blygdläpparna först delar sig och sedan omsluter mitt ollon på väg in.

Hennes rumpa är så rund och fin när jag knullar henne. Inbjudande. Smeker den, handen känner dess runda form. Sedan ger jag en liten dask. Hon tittar bak på mig, ler och nickar. Hon får mer smisk. Gillar hon det? Jag tror det. Hon ler mot mig, nickar och juckar med i slagen. Skriker till lite och gnyr. Hennes små bröst måste också få lite behandling. Kupar ett av dem i handen och kramar det i handflatan. Fast och skönt, känner hur hennes mjölkkörtlar halkar runt lite när jag knådar det. Sedan tar jag tag i bröstvårtan, så som hon gjorde på mig, kniper till och drar ut den. ”Ohhh, jaaa, jaa”, stönar hon. Nu på väg mot en tredje orgasm. Samtidigt som jag knullar henne tar jag nu en hand och gnuggar hennes klitta samtidigt. Hon rör sig alltmer stötvis. ”Jaa, jag kommer, ohh, så härligt skönt, gnuggar gnugga”, kvider hon och kommer runt min kuk, som fortfarande knullar henne.

Hon sjunker ihop och jag kommer ur henne, fortfarande med ett hårt spett. Hon har en hand runt det. Ser på mig. ”Inte klar? Mmm, tror du behöver lite extra omsorg”. Reser sig upp och börjar suga mig. Efter en stund tar jag hennes huvud mellan mina händer och styr henne över min kuk. Hon har en fantastisk mun, så skön. Min orgasm byggs upp igen när jag för huvudet fram och tillbaka över mitt ollon och kuk. Känner att jag kommer, sprutar det jag har kvar i hennes mun.

Fortfarande med händerna runt hennes huvud för jag det upp till mitt och ger henne en kyss. Känner smaken av min säd i hennes mun. Vi kysser varandra länge, sedan ligger vi bara bredvid varandra, låter solen och vinden smeka våra nakna kroppar.

Efter en stund hör vi röster. Barn som skrattar och kvinnor som försöker få dem tysta. De är nästan bredvid oss. Hur länge har de varit där. Uppenbarligen har de varit där en stund. Deras badkorgar står på marken bredvid. En av kvinnorna har en hand innanför sin bikinitrosa. Gnuggar och tittar på oss. Den andra har röda upphetsade kinder. Barnen som uppenbarligen varit tysta och betraktar oss, tycker att de kan börja leka igen.

Vi nickar till dem. ”Vill ni göra oss sällskap, trevligt med lite barnskratt”, säger Emma. De kommer fram.

”Hej, vilken fantastisk show. Jag njöt när jag såg er. Tror att Anna här också gjorde det. Jag heter Lisbeth”, säger den ena och sätter sig ner.

”Hej, Emma och det här är Nils. Vi pluggar tillsammans”.

”Oj, om det var plugg, måste jag börja på den kursen”, säger Lisbeth och börjar ta av sig sin bh, släpper fram ett bar stora fina bröst, som inte har några ränder av solen. Hon solar uppenbarligen topless. Även Anna börjar ta av sig, hennes nederdel ser våt ut efter att hon haft handen där. Hon börjar med att ta av sig den, sedan följer bh:n. Hon har inte heller några ljusare delar, varken runt bröst eller rumpa. Lisbeth tar även hon av sig underdelen. Nu är vi alla lika nakna. Bara barnen som har lite kläder på sig.

De brer ut sin filt intill vår och vi sitter och pratar. Jag studerar Anna och Lisbeth, de är runt 35, uppskattar jag. Ser mycket bra ut, Anna är brunett och Lisbeth har nästan helt svart hår. Bägge är rakade men Lisbeth har en svart tofs ovanför springan.

Efter en stund lägger de sig ner på filten. Barnen har hittat några kottar och stenar som de leker med. Anna sätter sitt huvud intill Lisbeth och kysser henne ömt. Sedan börjar de hångla med kyssar och händer. Lisbeth kryper upp på Anna, sätter sin mun över hennes sköte. Ser hur Anna böjer sitt huvud upp och börjar slicka Lisbeth. Om de tyckte om vår show, så är deras helt fantastisk. De slickar, gnyr och stönar. Barnen fortsätter leka.

Bara synen av dem har fått min snopp att reagera och kallas nog kuk nu. Ser att Emma också har reagerat, har en hand mellan benen. Jag kryper fram till henne. Hon särar på sina ben och leder mig in i sitt varma, blöta sköte. Vi ser hur de slickar och suger, samtidigt som vi knullar först långsamt och skönt, sedan stegras farten när vi ser att de börjar närma sig. Emma skriker ut sin njutning, jag stönar högt. Anna och Lisbeth sörplar, slickar, stönar, tjuter. Min kuk åker in och ut, in och ut. Mitt ollon gnuggar Emmas slidväggar. Hon har kvar handen och gnuggar sin klitoris. Jag knådar hennes bröst, samtidigt som jag knullar henne. Alla tre tjejerna kommer samtidigt. De stönar högt, gnyr och kvider. Deras rörelser stannar av och sedan ligger de stilla.

Jag är inte klar. Tredje gången för en gammal man. Mer än jag kunnat presentera på många år.
Kommer att ta tid innan jag kan spruta igen. Anna ser mitt stånd. Ler lite. Kryper över till våt filt och sätter sig gränsle över mig. Vilken kvinna! Om Emma har ungdomens vigör så har Anna den lite mognare kvinnans erfarenhet och lust att njuta. Hon rider mig. Min kuk åker in och ut i henne. Jag tar tag i hennes stora bröst. Kramar om dem med mina händer. Känner hur hennes vårtor retar mina händer. Kramar mer, hon rider snabbare, andas tungt, flåsar, munnen halvt öppen, huvudet bakåt och utstöter ett långt ”ohhhh, ahhhh”. Och stannar av. Kryper av mig, lämnar plats för Lisbeth, denna vackra mörkhåriga. Hennes bröstvårtor är stora och bruna, hennes blygdläppar ser också mörka ut. Måste ha sydländskt påbrå. Hon sätter sig ner på min fortfarande hårda kuk och börjar rida mig. Hon suger fullständigt in min kuk. Varje gång hon reser på sig känns det som att det blir vakuum efter, som sedan suger in min kuk igen i hennes inre. Så skönt att känna hennes behandling. Mitt ollon dras ut och sugs in igen. Min lem gnuggas mot hennes sköna, fuktiga väggar.

Lisbeth ser på mig, ökar farten. Nu börjar jag känna att det händer något i min pung. Det välbekanta pirret som sedan fortsätter ut från pungen via prostatan för att sedan resultera i ett sprut. Inte mycket, men flera sammandragningar som vill spruta ut något, men jag har inte mer. Orgasmen är minst lika skön, som om jag sprutar. Lisbeth känner mina sammandragningar. Jag stannar upp i mina rörelser. Blir nästan överstimulerad. Lisbeth lägger sig bredvid mig med benen lite isär och handen mellan sina ben. Gnuggar och kvider, gnuggar och kvider och kommer i sin egen orgasm.

När vi alla ligger där slutknullade och tillfredsställda kommer barnen fram. Sätter sig bredvid sina mammor och smeker dem. Inser de att deras mammor har haft en skön stund?

När vi hämtat oss ser jag på klockan. Solen värmer lite mindre. Dags att börja åka hem. Vi delar telefonnummer, kommer överens om att ses igen, kanske i morgon?

Att skriva är ett sätt att få utlopp för sina tankar. Jag skriver många olika saker, allt från faktaböcker till erotik. Allt är lika roligt att skriva; att formulera ord till meningar, meningar till stycken och allt till en längre sammanhängande text. Oftast börjar skrivandet med en vag idé, sedan för berättelsen oftast ett eget liv. Jag vet inte från början vart det tar vägen. På gott och ont. Hoppas du hittar något du gillar, säkert ett och annat du inte gillar.
Nilskjell är medlem sedan 2023 Nilskjell har 72 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren