Publicerat
Kategori: Relationer noveller

Fantasi eller verklighet




”Det hade varit mycket roligare om du inte redan hade någon”.

Så sa du till mig och jag hörde verkligen på din röst att du menade vad du sa.

Jo visst skulle det vara så, absolut, men nu finns känslorna redan där.
i alla fall för mig, och jag har varit med ett tag för att förstå, och framför allt känna, att du tycker om mig också. Säkert mer än jag vet och mer än du skulle erkänna.

Som när jag la min kind mot din när vi satt i bilen, och du lutade din panna mot mig. I det ögonblicket kunde jag känna hur du önskade att tiden kunde stanna. Så öm och kärleksfull trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva dig. Du som annars är så kontrollerad och fåordig.

Men någonstans på vägen måste du ha fattat tycke för mig. När och var spelar ingen roll. Det som spelar roll är här och nu.

Jag börjar falla för dig mer och mer, och det skrämmer mig. Jag vet att även du är rädd för dina känslor för mig, och är rädd att det ska gå så långt att du blir sårad. Det märks så väl i din personlighet.

Jag vill inte vara för påflugen så att jag skrämmer bort dig, men jag vill heller inte vara så tillbakadragen att du inte uppfattar mina känslor för dig.

Jag skulle så gärna vilja uppleva dig för en natt. Få vara med dig, andas dig och jag vet att du vill detsamma. Det syns på ditt sätt när du pratar med mig, och på ditt sätt att röra vid mig.

När, var, hur och om det blir så, kan inte jag säga. Min önskan är att du skulle ta initiativ ”and sweep me of my feet”. Samtidigt vet jag att du inte är den personen som handlar spontant och instinktivt. Du behöver fakta, veta att du tycker om mig för att inleda något, men också verkligen vara säker på att jag tycker om dig och inte bara ”leker” med dig.

Kanske får jag en dag veta hur du och jag skulle fungera tillsammans, kanske det bara förblir en önskedröm. Kanske drömmen överträffa verkligheten.
I så fall är jag glad att jag inte har inlett något med dig. Något som jag enare får ångra.

Kristina Andersson

Status: Silver författare

Kvinna. 44 år. Tre vuxna utflugna barn, födda 1992, 1996 och 1997. Intresserad av film och musik.Tycker om matlagning och att vara med familjen. Har skrivit så länge jag kan minnas, kortare noveller och mycket dikter. Dikter oftast om kärlek och livet i sig.
Kristina Andersson är medlem sedan 2017 Kristina Andersson har 25 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren