Kristina Andersson

Kristina Andersson

Kvinna. 44 år. Tre vuxna utflugna barn, födda 1992, 1996 och 1997.
Intresserad av film och musik.Tycker om matlagning och att vara med familjen.
Har skrivit så länge jag kan minnas, kortare noveller och mycket dikter. Dikter oftast om kärlek och livet i sig.

Status: Silver författare
Publicerade verk: 25
Medlem sedan: 2017

Författarens noveller:

Älskade mamma

Kristina Anderson

Jag vet att du inte kan läsa det här, men jag vill ändå skriva till dig. Kanske sitter du på ett blått lite moln uppe i himlen och håller ett vakande öga på oss. Det är jag nästan säker på…

Klicka här för att läsa hela »

Fantasi eller verklighet

Kristina Anderson

”Det hade varit mycket roligare om du inte redan hade någon”. Så sa du till mig och jag hörde verkligen på din röst att du menade vad du sa. Jo visst skulle det vara så, absolut, men nu finns…

Klicka här för att läsa hela »

Kräftskiva

Kristina Anderson

Kräftskiva Visst låter det mysigt. Kräftskiva med grannar och vänner en sen augustikväll. Jag trodde att det skulle bli trevligt, eller rättare sagt, jag hade önskat det, samtidigt som jag var…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Kär och tom

Kristina Andersson

Jag är tom Ändå är jag full Tom på råd och kloka ord Full av storslagen längtan Jag är lycklig Ändå är jag olycklig Lycklig i det som har blivit ditt och mitt Olycklig i min tomhet utan dig…

Klicka här för att läsa hela »

Bara min

Kristina Andersson

Jag frågade flera gånger om du var min Martin Du svarade alltid att “ja det är ju du som väckt mig” Vi fnissade båda två så där barnsligt förtjusta varje gång det kom på tal Jag glad att…

Klicka här för att läsa hela »

En sista gång

Kristina Andersson

Vad skulle jag inte göra för att få höra dig en sista gång Vad skulle jag inte göra för att få läsa att du “längtar till mig” Om jag bara fick träffa dig en sista gång Vad jag skulle hålla…

Klicka här för att läsa hela »

Svårflörtad

Kristina Andersson

Jag försöker ju Är du blind Ser du inte Hör du inte Varför är du så svår att nå Tycker du inte om mig Är mina känslor inte besvarade Jag är intresserad och du märker inte Eller gör du det…

Klicka här för att läsa hela »

Lättnad

Kristina Andersson

Det börjar kännas lättare nu Är det för att solen skiner och dagarna blir längre Eller kan det vara för att jag har börjat vänja mig Vänja mig vid känslan att vara utan Jag har varit utan nu…

Klicka här för att läsa hela »

Hos dig

Kristina Andersson

Varför skriver du inte Saknar du mig inte Hur ska jag veta om du saknar mig om du inte talar om det för mig Hur ska jag veta om du längtar efter mig om jag inte får höra det Du säger när vi träffas…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren