Publicerat
Kategori: Novell

Folkmassa

De var trettiofem till antalet hade man räknat ut. Trettiofem oidentifierbara kroppar, antalet fastställt enbart genom att räkna paren skor som stod prydligt staplade i bagagutrymmet till den wolksvagen polo de alla nu delade utrymmet i.

Trycket hade i det närmaste förintat passagerarna som nu var mer som en massa än en folksamling.

Upptäckten hade gjorts klockan 14:01 utav en kund till det varuhus vars parkering nu blivit en makaber sevärdhet.
Bara tio, femton meter ifrån entrén stod bilen parkerad, det var gott om kunder men ingen hade sett något misstänkt innan dess att upptäckten gjordes.

Bilens klocka hade gått sönder och stannat utav det inre trycket i kupén på tiden 13:61.
Ett kassettband satt i stereon som fortfarande spelade vad som lät som någon sorts mässa som genom den blöta massan lät dovt och vått.

Bilen transporterades till en utomhusbassäng, som för ändamålet tömts på vatten, där den skulle öppnas.
Bassängen hägnades in, förseddes med ett tak och vakter placerades runtom för att hålla nyfikna borta.

Dörrarna på bilen öppnades sent på eftermiddagen och kött och blod och ben vällde ut på bassängens botten till ljudet utav trettiofem människors förtvivlade skrik av smärta och vansinne.

Vid sjutiden syntes lågor slå upp genom och sluka tältduken över bassängen och skriken tystnade strax efter.

Psykiatrin hade till en början många nya patienter i staden, men allt eftersom de en efter en tog sina liv blev det lugnt även där.

Halloj! Skriver ibland bara för att skriva. Får upp en mening i skallen, skriver ner den och ser vart det tar vägen. Ändrar inget efteråt, det blir vad det blir, om det blir något alls. Skriver mest kort, ibland väldigt kort. Rakt på sak, inga krusiduller, försöka säga mycket med lite. Som en bra punklåt. Ös på bara. Tycker någon om det så vore det kul, tycker ingen om det så finns det ändå, som en nagel i ögat. Allt gott
C Zachrisson är medlem sedan 2024 C Zachrisson har 5 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?
Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Haahaauuj

Hejsan hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej hej

Haahaauuj

På andra plats denna veckan: Petterbroberg