Publicerat
Kategori: Romantik noveller

Förälskade

Du står där framför mig. Ditt leende är som Mona Lisas, outgrundligt. Nyss hade du suttit bredvid mig i soffan, då jag frågade om jag fick kyssa dig. Du tyckte jag var konstig som frågade, men gav mig din mun. Nu står du där framför mig, tittar, nej, ser på mig. Du hade gått upp från soffan. Gick lite fram och tillbaka. Nu står du där, ser på mig. Leendet spelar på dina läppar, de mandelformade ögonen ler ännu mer gåtfullt. Du står rakt upp och ner, har en stickad klänning. Den smiter åt på din kropp, framhäver dina kvinnliga former, men döljer dem samtidigt.

Våra tekoppar står kvar på bordet, bara urdruckna till hälften. Jag ser på dig, du är helt underbar i mina ögon. Ditt svarta hår, nu axellångt, ramar in ditt ansikte. Vi hade kyssts, du hade sagt ”detta förändrar vår relation, vår vänskap”, sedan legat med huvudet i mitt knä en stund innan du reste dig upp. Gått omkring tankfullt, sedan stannat framför mig. Vi lärde känna varandra på en kurs, började prata, äta lunch. Pratade om allt möjligt, ofta personligt. Du tydde dig till mig, att jag är dubbelt så gammal bekom dig inte. Ditt leende, dina ögon skiftar, blicken på mig. Gåtfull.

Du håller armarna efter sidorna, står rakt upp och ner. Ser på mig. Tar ett tag om klänningen på båda sidor. Drar den upp över huvudet. Du fortsätter att se på mig med ditt gåtfulla leende. Dina vita underkläder utgör en kontrast mot din lite ljusbruna hud. Klänningen faller till golvet när du släpper den. Du hade pratat om att du inte vill ha barn. Först långt senare förstod jag att din pojkvän hade fått ett barn, att det var det du menade. Ditt leende, dina ögon är beslutsamma. Du står där nu, visar din kropp, du ser så underbar, sårbar, ut.

Sakta tar du dina armar, händer, bakom kroppen. Knäpper upp bh:n. Låter den falla till golvet, ovanpå klänningen. Jag ser på dig, på dina bröst. De är helt perfekt formade, som vindruvsklasar, undersidan tynger ner och böjer upp mot dina bröstvårtor mitt i dina mörka vårtgårdar. Sticker ut, bildar två fasta knoppar. De ser oemotståndliga ut, sådana som man antingen vill måla av eller hålla i sina händer. Eller både och. Du ser på mig, nu med ett strålande leende. Jag sitter bara trollbunden, kan inte slita mina ögon från dig. Du står kvar, låter dig betraktas.

Du tar med händerna i överdelen av dina trosor. Drar sakta ner dem. Låter dem falla till golvet. Böjer dig ner och låter trosorna hamna på högen med klänning och bh. Din runda, vältränade rumpa är magisk. Hela du är magisk. Ingen hårväxt, helt ren, vad jag kan se. När du ställer dig upp, betraktar du mig, ser på mig, fortfarande med dina leende ögon. Du är smärt, med kvinnliga fina former. Höfterna, magen, rumpan, låren, brösten bildar en perfekt helhet. Din springa är lite öppnad, som ett välkomnande streck mellan dina ben. Du står där helt naturligt, allt du gör ser så naturligt ut, inte utstuderat, bara naturligt, precis så som du ser ut att vilja göra. Jag ser på dig, kan inte säga något, vill inte förstöra det hela, bara njuta av att se på dig.

Du står där, visar upp dig, ler. Nu har du bara två vita små sockor på fötterna. Du böjer dig ner för att ta av dem. Din kropp är vig. Det syns att du dansat mycket, att du är vig. Böjer dig ner med lätthet, oblyg för vad du visar. Så naturligt, hela tiden med leendet spelande på läpparna, i ansiktet, i ögonen. Du lägger sockorna på högen med klänningen, bh:n och trosorna. Reser dig upp, ser på mig. Går sakta fram till mig, där jag sitter i soffan.

***

Vi hade haft avslutning på kursen, alla hade träffats i Humlegården bakom Kungliga Biblioteket. Du hade frågat om vi kunde gå och äta tillsammans efter avslutningen. Efter en stund lämnade vi de övriga, vandrade genom Stockholm, en skön och ljummen försommarkväll. Vi gick till en koreansk restaurang. Jag ville visa min mat. Jag beställde mat och var sin öl. Vi satt länge och pratade. Underbart att få prata igen. Under terminen som gått hade vi pratat en hel del med varandra. Jag tog kontakt, tyckte att du verkade intressant, som den enda äldre på kursen. Jag var den näst äldsta, men ändå något yngre än dina döttrar. Du har ett fantastiskt leende, ser intresserat på mig. Ser Mig! Känns bra att kunna prata med dig.

Du är gammal, jag är ung, men vi fann varandra. Jag är social och pratar mycket, du är en god lyssnare. När du frågade om jag ville följa med hem till dig efter middagen, tyckte jag det var trevligt. Ville se hur du bodde. Visste att du är gift, men din hustru är bortrest.

Du gör te, jag går runt och tittar på din konst. Du har en modern smak, men blandat med gammalt. När vi sitter bredvid varandra i soffan. Lägger du armen om mig. Lutar dig fram och viskar lite hest ”får jag kyssa dig?”. Konstigt att fråga, tänker lite, vänder mitt ansikte mot dig och våra läppar möts. Känns konstigt. Hade jag väntat mig detta? Kanske, men var inte beredd på hur det fick mig att känna. Vill, men vill ändå inte. Mitt inre styrs av motstridiga känslor. Ena minuten vill jag rusa upp och bort, nästa vill jag kyssa mer, känna dig nära.

Vad ska jag göra? Lägger mitt huvud i ditt knä. Du luktar gott, drar in doften från dig där i knät. Känner dig. Hjälp, vad vill jag? Vad gör jag? Reser mig upp, behöver röra på mig. Osäker, men lycklig, tror jag. Jag går lite fram och tillbaka, huvudet fullt av tankar, men samtidigt tomt. Hur känner jag? Vad vill jag? Stannar upp, ser på dig. Står och ser på dig där i soffan. Du ser bra ut. Muskulös, tränar en hel del. Dina ögon är nog det som fångar mig. Du ser mig.

Jag står länge, känns det som, vi ser på varandra. Förstår inte vad som händer i mig. Jag har en stickad klänning, fick den av mamman till min pojkvän. Hon tyckte den passade mig. Den sitter fint på mig. Jag tar tag med händerna i sidan på den. Drar klänningen sakta över huvudet. Lägger ner den sakta på golvet. Ser på dig. Du ser på mig. Jag vill visa upp mig, visa hur jag ser ut. Knäpper upp min bh. Tar den och lägger ner den på klänningen. Känner dina blickar på mig, på mina bröst. Det känns bra. Tycker om att du ser på mig.

Står där nu, ser på dig. Tar tag i mina underbyxor, mina trosor. Varför tog jag inte några fina? Tar tag i sidorna och drar sakta ner dem. Blottar mig fullständigt. Tur att jag gjorde mig helt hårfri i går, hade inte en tanke på idag. Stiger ur trosorna, böjer mig fram för att göra det. Känner dina blickar på min bak, på min rumpa. Hoppas du tycker om det du ser? Lägger trosorna på klädhögen. Mina vita små sockor lyser upp rummet, känns det som. Jag böjer mig ner och tar av dem också. De får göra sällskap med resten av kläderna på golvet.

Står nu helt naken framför dig. Låter dig betrakta mig. Jag ser att du uppskattar det du ser. Både med ögon och längre ner. Står kvar en stund, låter mig bli betraktad. Vill att du ser mig, inte bara kroppen, ser hela mig, inre och yttre.

Sakta går jag fram till dig i soffan, du har en snygg skjorta på dig, passar bra mot dina blå ögon och sitter bra på din kropp. Vill känna på din bringa, vill smeka dig. Lutar mig fram och börjar knäppa upp din skjorta. Börjar uppifrån, knapp efter knapp. Du tar upp dina händer, kupar dem om mina bröst när jag lutar mig fram. Det känns skönt med dina händer som håller om brösten, smeker lite lätt.

Nu sista knappen som syns. Resten är nedstoppad i byxorna. Vill knäppa upp hela skjortan, men inte bara dra upp den. Tittar på ditt bälte, knäpper upp det och sedan byxorna. Lossar helt så jag kan komma åt skjortan. Nu är byxorna uppknäppta, du lyfter lite på baken, jag drar ner byxorna. Sätter mig på huk framför dig och lirkar av dem helt.

Jag lyfter upp dig, tar tag i dina armar och drar upp dig till stående. Ser ner på dina kalsonger. Ser ut att vara trångt. Tar tag i sidorna på kalsongerna, försöker dra ner dem. Tar emot. Ser på dig, ser in i dina ögon. Du ler mot mig. Nickar. Jag sticker in mina händer i kalsongerna, bänder upp dig, du sprätter ut och står rakt ut ovanför kalsongerna. Jag drar ner dem helt, du stiger ur dem. Tar av strumporna också. Nu bara den nästan uppknäppta skjortan kvar. Ser din penis som pekar ut i skjortans öppning.


Tar mina händer och knäpper upp resten av knapparna, händerna stryker utmed din hårda stake samtidigt. Måste känna på den. Så hård, så stor. Så fin den är! Vill leka med den, känna på den. Du kränger av dig skjortan, står nu också helt naken, där framför mig. Jag tar mina händer, vill känna på din bringa, dina armar. Smeker mig över din kropp, ner över ryggen. Din rumpa är fast, skön att ta på, klämmer lite. Du försöker lägga dina armar runt mig.

”Nej, du kysste mig. Nu är det jag som styr”, hör jag mig själv säga. Det här är min stund, min första och sista stund med dig. Efter den här kvällen är vår relation ändrad, förbrukad. Du tar ett steg tillbaka, tillrättavisad. Jag kan nu betrakta dig, helt. Uppifrån och ner. Du är gammal, ja, men så fin. Stark. Kraftiga, muskulösa lår och ben, inget överflödigt fett. Lite rund om magen, men ser stark ut. Och du är stor, har nog inte sett, upplevt, någon sådan tidigare. Ser enorm ut. Hur kommer jag att klara den? Tankarna virvlar runt i huvudet, känslor i konflikt. Jag vill ha dig. Klarar jag det? Hur blir det sedan? En gång, sedan inte mer. Eller i alla fall bara en kväll, natt. Sedan skilda vägar. Lockande, men förbjuden frukt. Vill ha dig!

***

Du knäpper upp min skjorta. Jag förstår att jag inte ska säga något, inte göra något. Du har kontrollen nu. Skjortan sitter fast innanför mina byxor. Ska du bara dra upp den, eller? Sakta undersöker du mitt skärp, knäpper upp det och sedan mina byxor. Du drar ner mina byxor, jag lyfter på rumpan för att du ska få ner dem. Du inspekterar mig, funderar på nästa drag. Det är mycket trångt i mina kalsonger, riktigt värker, behöver bli befriad. Du reser mig upp, ser på min bula. Jag nickar, du får ta av dem. Du sticker in bägge händerna innanför min kalsong. Tar tag i mig och böjer upp mig och ut, ovanför kalsongen. Himmelskt skönt att slippa ut och att känna dina händer runt min värkande, stela lem.

Du drar ner mina kalsonger och sedan drar jag av mig strumporna. Jag balanserar på ett ben i taget, håller lätt i din axel. Den känns så varm och len under min hand. Vill smeka dig, ta på dig, men inte läge just nu, jag läser dina tankar, hur du vill ha det. Nu bara skjortan kvar, nästan uppknäppt. Du ser på mig, ser hur mitt stånd står rakt ut, delar på skjortan. När du knäpper upp de sista knapparna snuddar du återigen vid mig. Avsiktligt? När den sista knappen är uppknäppt, tar jag av mig den, känner då att du smeker mig sakta, känner på mig. Du utforskar min kropp med dina lena varsamma händer, de är så sköna. Vill omfamna dig, känna din kropp mot min.

Då säger du ”Nej, du kysste mig. Nu är det jag som styr”. Det är du som leder, du som gör det du vill. Det känns bra, du gör allt i din takt, så som du vill. Mitt hjärta klappar allt snabbare, känner hur förälskad jag är i dig. Har varit ett bra tag. Mina ögon öppnades när jag såg dig stå där i dörren på ett möte på handelskammaren. Du var sen, som vanligt, fick ingen sittplats, men var så söt där du stod där. Min värld snurrade runt, såg bara dig. Nu ser jag på dig, nakna där vi står nära varandra. Ditt leende finns kvar, jag ser det i dina ögon och i ditt ansikte. Nu vet du vad du vill. Nu är det jag som följer.

Du tar mig i handen, leder mig in i sovrummet. Vill att jag lägger mig ner, på rygg. Sedan står du och betraktar mig, undrar du vad du ska göra? Nej, jag tror du registrerar allt, vill inpränta allt i minnet, vill se, sedan känna. Du sätter dig på knä bredvid sängen, smeker mig över bröstet, sedan mina ben och lår. Känner mina muskler, men varsamt. Du böjer dig efter en stund över mig. Pussar på mina bröstvårtor. Så skönt, trodde inte jag hade sådana nerver där. Nervtrådarna står i förbindelse både uppåt och neråt, i huvudet och gör att jag rycker till, mina muskler i bäckenbotten reagerar.

Du ser hur jag reagerar. Slickar, biter lite lätt, underbart. Tar en hand, vill du känna hur jag rycker till av din behandling? Din hand är så len, så mjuk om mig. Du når inte riktigt runt med handen, men smeker mig upp och ner. Två fingrar når toppen, mmm, så fantastiskt. Du flyttar huvudet ner, pussar på toppen och suger sakta in ollonet i munnen. Slickar lite inne i munnen. Allt annat försvinner, nu är det bara dina händer och mun. Kämpar mot, vill inte komma nu, får inte komma nu. Jag stönar hest, kåthest ”snälla, vänta, för skönt”. Du reser upp huvudet, ser på mig med ditt fina, gåtfulla leende. Dina händer smeker mig ner, mellan benen, över låren och upp igen. Händerna omfamnar pungen, den känns tung i dina händer.

***

Jag kan inte sluta betrakta denna man, vi har känt varandra flera månader. Aldrig tidigare varit helt ensamma. Jag har märkt hur du ser på mig, tror du är förtjust, förälskad? Hur känner jag? Jag drogs till dig redan första dagen på kursen. Vi pratade och åt luncher, kom varandra nära. Du verkade inte så intresserad, men så helt plötsligt en dag kändes det som något hänt. Du såg på mig mycket mer intensivt, sken alltid upp när jag kom in i rummet. Hade svårt att släppa mig med blicken. Hur jag reagerade? Jag blev förvånad, förstod inte vad som hänt, sedan blev jag rädd. Inte fysiskt, mer för vad som kunde hända, hur jag själv reagerade. Din blick gjorde mig varm inombords. Ville se på dig också, ville vara med dig. Men hur skulle det gå? Du är gift och jag har min, visserligen otrogne, men dock kille och vi skulle flytta ihop. Lite osäkert, eftersom han fått barn med en annan tjej.

När du frågade om vi kunde gå ut och äta på avslutningen, tyckte jag att det skulle vara roligt, ville gärna träffa dig en gång innan kursen och sommaren skingrade oss. När vi väl var på samlingen i Humlegården, kändes det som jag ville backa ur. Vad skulle hända? Drog ut på det, innan du till slut övertalade mig att vi skulle gå. Tror alla andra såg på oss vad vi ville.

Nu tar jag dig i handen, leder dig in till sovrummet. Kyssen, min beslutsångest och avklädningen har gjort mig beredd. Hoppas det inte droppar på golvet när jag leder dig in till sängen. Lägger dig ner på rygg. Står och betraktar dig. Du är så fin där, ser så hård ut, pekar rakt upp. Jag börjar smeka dig, sätter mig på knä bredvid sängen. Suger in din bröstvårta i munnen. Du rycker till. Ser i ögonvrån hur ditt stånd rycker när jag bearbetar bröstvårtan. Vill känna, härligt när det rycker. Flyttar munnen ner till din topp, ditt ollon. Slickar lite försiktigt. Smakar lite tvål och lite salt. Öppnar munnen och låter ollonet komma in i munnen. Det är stort, fyller min mun. Min tunga försöker slicka på på det samtidigt. Hör hur du gnyr. Du tycker det är skönt. Sedan väser du fram ”snälla, vänta, för skönt”. Oj, bäst att avvakta lite. Vill ha dig på många andra sätt. Vet inte hur det är med äldre män. Kan de komma fler gånger? Bäst att sluta.

Smeker dig över benen. Så fasta, så mycket muskler. Upp över låren, kan inte slita mig från din manlighet. Vill inte ta direkt på den, tar ett tag om pungen. Älskar att smeka pungar, de har så många olika tillstånd, hopdragna och stenhårda, mer lösa och där kulorna känns tydligt och går att leka med. Din pung är stor och tung med tydliga kulor. Leker med dem mellan mina fingrar. Det gör mig ännu mer tänd. Nu måste jag krypa upp på dig, kan inte vänta längre.

Sätter mig över dina ben, böjer mig fram och ger dig en kyss nu. Jag frågar inte, jag tar den. Du smakar gott. När jag böjer mig fram känner jag hur du pekar rakt in i magen. Tar en hand, vinklar ner dig så att du kan nosa på min springa. Flyttar mig lite närmare, drar ollonet fram och tillbaks i springan. Känner hur ollonet delar på mina läppar, hur det smeker insidan på mig. Upp och ner. Det glider lätt, så skönt när jag för ollonet runt och över min kärleksknapp. Kan inte sluta, så skönt. Kan komma bara av detta. Vill känna hur det är att ha dig inuti mig.

Jag flyttar mig upp, har ett stadigt tag med båda händerna om dig. Riktar in ståndet mot mitt väntande, suktande hål. Du är stor, grov. Jag tar det sakta, sjunker ner en bit i taget. Vilar när du är helt inne. Jag känner mig uppfylld, i mitt inre men också av att ha dig, styra dig. Hela mitt sinne är uppfyllt. Jag känner hur du känns mot mina slemhinnor, hur jag spänner runt dig. Nu rör jag mig försiktigt upp och ner. Känner hur din lem bearbetar mitt inre, hur den töjer ut mig, hur den kommer in och sedan drar sig ut. Ådrorna masserar mitt inre. Så skönt. Kan inte sluta. Måste rida dig, måste känna hur du åker ut och in i mig. Vill ha dina händer på mig. Jag har börjat gny, lyckas få fram ”krama, krama mina bröst, krama,”.

Dina händer är så sköna när du tar tag om tuttarna, kramar dem precis lagom hårt. Drar lite i bröstvårtorna. Du fyller mitt inre, masserar mitt inre, känner hur spänningen byggs upp. Kan inte hålla igen längre, måste få komma. Nu, nu, ohh Gud, hela kroppen tas över i en orgasm. Jag kramar runt dig, masserar med musklerna nu och stötvis kommer in och ut. Då känner jag hur du börjar rycka, känns som sammandragningar. Du fyller mig med din säd, så underbart. Den slaknar lite, jag sitter kvar. Vill känna den, vill uppleva dig helt, länge. Jag vill inte ha barn, men nu känner jag hur du fyllt mig med ditt liv, fyllt mitt fertila sköte. Kanske ändå?

***

Du kryper upp på mig, sitter gränsle över mina ben. Ser på mig, jag ser på dig, där du sitter med benen särade över mig, dina fina bröst som pekar rakt ut. Du böjer dig framåt, dina läppar mot mina. Nu är det du som kysser mig. Behöver inte fråga, bara tar kyssen. Dina läppar är så mjuka, så följsamma mot mina. Din tunga leker lätt med min. Du smakar underbart.

Jag är hård, står rakt upp. När du böjer dig fram över mig, känner jag hur jag petar takt in i din fasta mage. Du känner det också. Bryter kyssen. Tar tag om mig. För mitt ollon mot din springa, drar det upp och ner. Himmelskt skönt att känna hur det delar på dina läppar och smeka din klitoris. Fram och tillbaka. Du är så våt, det glider så skönt. Efter en stund flyttar du dig lite längre fram. Ser på mig. Lyfter dig upp, riktar in mig mot ditt hål. Sjunker sakta ner, tills jag är helt inne. Du är trång, så underbart trång. Dina väggar smiter åt om mitt stånd, känns som de masserar mig bara av att vara där inne i dig.

Sakta börjar du röra dig upp och ner. Jag glider ut och in i dig. Min hud dras ömsom helt upp och sedan helt ner, blottar mitt ollon, där långt inne i dig. Du ser på mig hela tiden. Jag ser på dig. Du är så fantastiskt vacker när du sitter där över mig. Kan se hur våra kroppar möts, hur jag kommer ut ur dig för att sedan försvinna in igen, när du sjunker ner på mig. Dina bröst rör sig med vår rytm. Fasta, men ändå mjuka. Takten ökar, du gnyr allt mer. Du stönar ut ”krama, krama mina bröst, krama!”.

Mina händer tar tag om dina bröst. Jag känner dina hårda bröstvårtor i handflatorna när jag kramar om dem. Drar lite lätt i vårtorna. Du gnyr mer. Börjar spänna din kropp. Ditt huvud kastas bakåt, dina ögon ofokuserade nu, ser allt och inget. Du stönar allt mer. Du kramar mig ännu mer, alla dina muskler jobbar. Du kommer i den ena krampen efter den andra, skriker nästan ut din orgasm. Efter en stund avtar det. Jag är fortfarande inne i dig. Känner att nu börjar det ila i min pung, mellangården. Kan inte hålla emot, måste få komma. Känner hur jag, gamle man, sprutar, som jag inte gjort på länge. Tre ordentliga kaskader, sedan rycker det flera gånger. Måste ha fyllt dig ordentligt.

Du sitter kvar på mig, trots att jag blivit slak. Underbart att få vila kvar i denna fantastiska kvinna. Glömde fråga om hon hade något skydd, nu är det för sent. Hoppas jag inte gjort något, som får konsekvenser. Men då kanske vi kan få leva tillsammans.

Sakta reser du dig upp. Lägger dig bredvid mig. Stryker mig över bröstet, kysser mig lätt. ”Tack, det var underbart. Nu vill jag bara ligga här bredvid dig. Känna din kropp mot min. Sova, hålla om varandra. Kanske älska en sista gång i morgon bitti. Vill äga dig dessa korta timmar som är kvar av natten”.

***

Jag känner hur det börjar sippra ut ur mig, våra gemensamma vätskor. Nu vill jag bara ligga, ha det skönt och krama denna fantastiska man. Några timmar innan morgonen. Sedan måste vi skiljas, inte ses igen. Vill spara denna kväll i mitt minne, kunna ta fram det när jag är ensam, känna värmen, förälskelsen, inom mig. Vill inte glömma, men måste. Hör hur jag säger till dig att jag vill ligga bredvid dig, sova, känna din kropp mot min. Hela natten. Sedan kanske älska en sista gång.

Jag håller om dig, vill inte släppa dig. Det känns som du vill detsamma. Länge håller vi bara om varandra, tills vi båda somnar, tätt inpå varandra. Så underbart.

***

När jag vaknar på morgonen är jag ensam i sängen. Nyss låg du där bredvid mig, ville kramas och känna mig. Nu är du borta, tomt. Jag känner att det ären våt fläck på lakanet. Ser ut som kladdig sädesvätska. Jag går upp, behöver kissa. Du finns ingen stans i lägenheten.

Då minns jag. Efter att jag kysst dig, låg du länge med huvudet i mitt knä. Gick sedan upp. Såg på mig. Sedan sa du ”detta har förändrat vår relation. Vi kan inte vara nära vänner. Jag tycker mycket om dig, men det går inte. Måste gå hem nu”. Sedan tog du på dig din jacka, kramade mig och gick ut, stängde dörren efter dig.

Var alltihop bara en dröm? Har nog aldrig drömt något liknande. Kommer alltid att minnas denna dröm.

***

Jag gick sakta hem genom Stockholm. Hade jag gjort rätt? Vill ju kyssa dig, vill älska med dig. Men det är fel. Jag går och lägger mig i min egen säng. Sover oroligt.

Vaknar på morgonen efter en dröm, där jag stannade kvar, klädde av mig, tog kommandot och älskade med dig. Vi somnade tätt omslingrade, det vara magiskt. Känner lite i sängen. En våt fläck där jag sovit. En intensiv dröm.

Om vi ses igen, blir det bara som kurskamrater, en ytlig kram. Några ord om hur vi har det. Kan inte, får inte, bli något mer, min älskade.

Att skriva är ett sätt att få utlopp för sina tankar. Jag skriver många olika saker, allt från faktaböcker till erotik. Allt är lika roligt att skriva; att formulera ord till meningar, meningar till stycken och allt till en längre sammanhängande text. Oftast börjar skrivandet med en vag idé, sedan för berättelsen oftast ett eget liv. Jag vet inte från början vart det tar vägen. På gott och ont. Hoppas du hittar något du gillar, säkert ett och annat du inte gillar.
Nilskjell är medlem sedan 2023 Nilskjell har 72 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren