Publicerat
Kategori: Romantik noveller

Havets kärleksfulla möte

De två ungdomarna möttes för första gången på en strandpromenad. Ögonblickligen kände de en dragningskraft mot varandra, som om universum ville att de skulle vara tillsammans. De pratade timme efter timme, som om tiden hade stannat för dem.

Efter det första mötet fortsatte de att träffas och de kände att deras känslor för varandra bara växte starkare. De kunde prata om allt och ingenting, och även tystnaden mellan dem var behaglig. Kärleken mellan dem var ömsesidig och oförutsägbar, men de visste att de var betydelsefulla för varandra.

Så småningom kom den dag då de insåg att de ville tillbringa resten av livet tillsammans. De gifte sig i en liten kyrka vid havet och lovade varandra evig kärlek och lojalitet. Genom alla prövningar och tuffa tider fortsatte de att älska och stödja varandra. De var varandras bättre hälfter och de visste att de aldrig skulle vilja vara utan varandra.

De levde lyckliga i alla sina dagar, och deras kärlek förblev stark och tidlös, precis som havet som brusade fram och tillbaka på stranden där de först träffades.

Jaroslaw Szymczak

Status: Brons författare

Jag driver många webbplatser en av dom är novell.nu. Stävar alltid efter att kunna leverera så mycket värde för besökarna som möjligt.
Jaroslaw Szymczak är medlem sedan 2015 Jaroslaw Szymczak har 80 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren