Publicerat
Kategori: Romantik noveller

Hemligheternas gudinna

Hon tog ett djupt andetag, drog sina fingrar genom sitt långa och stora, bruna drömhår med nyfixade lockar, satte på ett leende på sina nudemålade läppar och knackade på hotelldörren med tre lätta knackningar. Dörren öppnades lite för snabbt för att man inte skulle misstänka att den uppklädda mannen som öppnade inte väntat nyfiket och spänt vid dörren på henne. Han sa ett sliskigt hej med ett lika äckligt leende medans han studerade hennes smala och långa kropp i en nyinköpt röd och elegant klänning som gick ner över halva låren. Hon gick förbi honom in i det något nedsläckta rummet och lät de höga klackarna lämna hennes fötter på ett sexigt sätt på den stora golvytan mellan den stora dubbelsängen till höger om henne och soffgruppen på andra sidan av rummen. Hon gick fram till de stora fönstrena som vette ut mot den levande och upplysta staden hon älskade att studera och tittade bort mot havet borta i fjärran. Hans armar omfamnade henne, kände sig fram över hennes halvt spända kropp och hans läppar strök sig över hennes hals.
-Jag är lite törstig, kan vi inte ta något att dricka innan vi börjar, frågade hon snällt men bestämt med sina hesa röst.
-Du ska få dricka så mycket som helst, bara vänta lite till vi har börjat. Hon kände hans högra hand under hennes klänning vid låren. Hon vände sig om och tryckte så nära hans läppar det bara gick utan att nudda dem.
-Snälla, jag är lite nervös. Hon gjorde så hon lät riktigt desperat över alkoholen, men det var i alla fall inte en lögn.
Antingen var det hennes plötsliga närhet eller desperation i rösten som gjorde han helt överraskad. Hon såg chansen att göra sig fri från hans grepp, tog den och gjorde dem varsin drink. Hon var van att göra denna drink, nästan för van. Två cognacglas hon hade med sig i sin lilla handväska, den gyllenbruna vätskan en tredjedel av glasen och låta lite pulver hon också hade med sig landa i bara det ena glaset osynligt för honom. Bara att vända sig om och räcka det rätta glaset till honom. Han tog snällt emot men drack inte lika lätt. Satte ner glaset på det lilla bordet vid sängen och började ta på henne. Hon svepte drycken snabbt och kände värmen längst halsen hela vägen ner till magsäcken. Sen ställde hon ner sitt glas bredvid hans och lät deras läppar och tungor förenas. Lika bra att göra det han vill.

Hans händer var överallt på henne och hon lät hennes klänning lämna hennes nakna och något bleka kropp. Hon knäppte upp hans skjorta långsamt men lät honom ta av sina kostymbyxor själv så hon kunde lägga sig sexuellt över den vita hotellsängen. Han såg på henne med en kåt blick och sträckte sig efter sitt glas. Hällde i sig all vätska medans hon tittade hungrigt djupt in i hans ögon.
Nu du, sa han när han satte tillbaka glaset bredvid hennes medans han log mot henne. Sekunden efter blev hans blick helt tom.
Hans kropp blev stel och säckade ihop vid sidan av sängen. Hon låg kvar i samma ställning en halv minut för att vara hundra procent att han var borta innan hon gick upp. Hon rättade till täcket, tog på sig klänningen, la ner sitt glas i sin handväskan med det giftiga pulvret, steg i sina klackar och lämnade rummet.

Hon tog sig ut från hotellet smidigt och tyst och hoppade in i en taxi så fort hon kom ut på gatan. Nu skulle hon bara åka hem och duscha sin smutsiga kropp. Och sen sova till morgondagen då den vanliga och oskyldiga fick vakna och fortsätta leva sitt liv istället. Åka iväg till jobbet i en mataffär i andra delen av stan. Och inte ha någon aning om vad arbetskamraterna pratade om på lunchraster om mördade män på stans rikemans hotell. Inte titta på tv:n för att veta om polisen var henne på spåren. Hämta hennes systers två döttrar och son på skola och förskola och passa dem för att systern jobbade natt på stadens sjukhus. Köpa nya klänningar till dejter och inte för att förgifta viktiga män på hotell med pulver som var mer olagligt än droger i landet. Tvätta hennes klänningar för att de var använda och inte få bort bevis och dna från mannen hon mördat dagen innan. Allt detta hela vägen fram till nästa helg. Då var det dags för nästa offer. Nästa klänning, nästa man som var viktig och otrogen mot sin fru, nästa drink och nästa hemlighet i hennes egna lilla hav av hemligheter. För han hon hade träffat och tagit livet av var inte den första. Eller den sista...

En mestadels glad tjej på sexton vårar och ett stort intresse att skriva noveller som handlar mest om kärlek och sorg. Andra saker jag tycker mycket om är att dansa, musik, mat och mina vänner. Går även på gymnasiet, naturvetenskapsprogrammet, bor i "lilla" Malmö och drömmer om att när jag tar studenten om tre år ska jag ha skrivit min första roman.
Rebecka är medlem sedan 2016 Rebecka har 8 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren