Rebecka

Rebecka

En mestadels glad tjej på sexton vårar och ett stort intresse att skriva noveller som handlar mest om kärlek och sorg. Andra saker jag tycker mycket om är att dansa, musik, mat och mina vänner. Går även på gymnasiet, naturvetenskapsprogrammet, bor i "lilla" Malmö och drömmer om att när jag tar studenten om tre år ska jag ha skrivit min första roman.

Publicerade verk: 8
Medlem sedan: 2016

Författarens noveller:

Den ensamma dansösen

Rebecka

Hennes puls var hög. Det värkte i hela hennes tunna, spända kropp. Svett rann ner över hennes enkla, svarta mjukiskläder och mörka tatueringar. Hon var hur trött som helst. Men hon brydde sig inte…

Klicka här för att läsa hela »

Hjärtesorg...

Rebecka

“Det kan vara vackert att älska någon men det kan göra ont som bara den också. Och när det gäller hjärtesorg så finns det en låttext som lyder ‘Only know you love her when you let her go’.…

Klicka här för att läsa hela »

Brustet hjärta

Rebecka

Hon kramade sina iskalla fingrar för att få liv i dem. Han tittade på henne med en blick av ren kärlek som fick henne att drunkna. “Fryser du?” Hon nickade. “Jag hatar att jag alltid fryser…”…

Klicka här för att läsa hela »

Hemligheternas gudinna

Rebecka

Hon tog ett djupt andetag, drog sina fingrar genom sitt långa och stora, bruna drömhår med nyfixade lockar, satte på ett leende på sina nudemålade läppar och knackade på hotelldörren med tre…

Klicka här för att läsa hela »

De glittrande ögonen

Rebecka

Alla varelser på jorden har ögon förutom om de inte blivit utpetade eller bortopererade. Alla ögon är unika och ingen annan sig lik, i alla fall inte i färg. Och det finns ett par som är alldeles…

Klicka här för att läsa hela »

Gymnasiekärleken

Rebecka

Första gången jag såg honom var på bussen på väg till skolan. Det var lätt att lägga märke till honom för det var bara runt sju personer i den långa bussen men det var inte konstigt. Klockan…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren