Publicerat
Kategori: Romantik noveller

Hjärtesorg...

“Det kan vara vackert att älska någon men det kan göra ont som bara den också. Och när det gäller hjärtesorg så finns det en låttext som lyder ‘Only know you love her when you let her go’. Fan vad sant det är. Det är så sant att man vet när man älskar någon när man släpper taget om personen. ” Hon torkade bort en tår från sin kind. När hon antog utmaningen om att skriva en text om att få hjärtat krossat till en tävling i skolan trodde hon inte att det skulle göra såhär ont. Det var länge sen hon hade upplevt känslorna för killen hon skrev om men ändå satt hon och grät över honom. Hon torkade bort ännu en tår och tänkte att hon kan inte ge upp. Det kan bli världens bästa story om hon bara får ner orden på dokumentet på datorn. Hon tog ett djupt andetag och började skriva…

“Jag har varit tvungen att släppa taget om en person jag verkligen hade tusen känslor för, Matteus. Och jag kan lätt säga att kärleken gör en blind. För hela vår lilla historia är att vi träffades när vår klass ‘möttes’ för första gången i gymnasiet. Sen började cirka en månad av skrivande mellan varandra om allt och inget. Och jag var hur lycklig som helst, för första gången var den en kille som skrev till mig. Men han gjorde mig osäker och gav mig ångest för han verkade inte veta vad han kände för mig och sättet han skrev till mig skrev han till andra tjejer i klassen. Så det fanns en liten period där jag nästan gav upp alla känslor som hade växt fram för honom, men på något sätt fortsatte skrivandet och en dag bestämde vi att han skulle hem till mig en kväll och kolla film. Dagen kom och vi var tillsammans, pratade, lagade mat och kollade film. Efter det trodde jag att han skulle vara mer öppen vad han kände för mig men jag hade fel, han hörde inte av sig alls, minde än innan. Så jag gav upp med att vänta på någon slags bekräftelse och skrev ett långt sms om allt jag kände för honom. Samma kväll låg jag i fosterställning och grät för att hans svar var att han hade redan en flickvän men ‘önskade mig lycka till att hitta en ny’ och att jag var mycket trevlig ändå. Senare gick det veckor jag kände smärta varje gång jag såg honom, jag blev kär i honom varje gång jag hörde hans röst och letade efter honom omedvetet varje dag i skolan...”

Hon gav upp, hon måste ta en paus från skrivandet. Hennes mobil lystes upp av ett nytt sms hon hade fått. “Hej Vendela, min fina, hur går det med texten?” Det var Anton, killen som gav henne lycka varje dag. Efter hon hade gråtit i fosterställning hade hennes ena kompis Hanna gjort att hon hade träffat honom, skrivit med honom varenda dag och även blivit tillsammans med honom. “Hej finis, jag ger upp så vill du skypa en stund?” “Klart jag vill sötnos, ringer dig” Sen satt dem tillsammans resten av kvällen och pratade om allt möjligt. De gjorde det ibland, eller nästan hela tiden när båda hade tid. Han fick henne alltid att må bra på direkten så när klockan var halv tolv på natten och de hade sagt godnatt så låg hon och smålog mot sitt sovrumstak. Precis innan hennes ögon slöts sig hörde hon hur mobilen plingade till. Hon sträckte sig efter den och tänkte att det var säkert bara Anton som ville skriva något extra gulligt som skulle göra att hon sov ännu mindre ännu en natt. Fast efter att ha läst smset tre gånger kunde hon inte sova en enda timme, och det var inte för honom...

“Vendela, jag vet inte vad som har hänt men kan inte sluta tänka på detta. Och jag måste få ur mig detta nu, nu, nu. Du kommer ihåg att jag skrev för typ en månad sen att jag hade tjej, så är det inte länge. För jag vet att det finns en tjej som jag tycker så mycket mer om än henne, det är du. Så jag undrar om du har fortfarande känslor kvar för mig och hade velat träffats på typ en dejt i helgen. Förstår om du kanske inte vill men tycker om dig som bara den. Din Matteus”

En mestadels glad tjej på sexton vårar och ett stort intresse att skriva noveller som handlar mest om kärlek och sorg. Andra saker jag tycker mycket om är att dansa, musik, mat och mina vänner. Går även på gymnasiet, naturvetenskapsprogrammet, bor i "lilla" Malmö och drömmer om att när jag tar studenten om tre år ska jag ha skrivit min första roman.
Rebecka är medlem sedan 2016 Rebecka har 8 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren