Publicerat
Kategori: Drama noveller

Ios 87

Dionysos älsklings ö med fri sprit och fritt sex. Härliga vita stränder på ön mitt i den grekiska övärlden. Där Zeus och hans älskarinna Io, enligt grekisk mytologi undvek hans hustru Hera. Tequila knack och italienska skönheter. Jag bodde tillsammans med några svenskar från södra Sverige. Vi festade hårt varje kväll. Den bar som var vår favorit var ett stort vitt hus med blå fönsterluckor. Det billiga röjarstället var öppet till 3 på morgonen och alltid fullsmockat. Efter tre stängdes fönsterluckorna och man stannade på egen risk. Hembränt serverades gratis till 8 på morgonen för den som vågade att stanna. Vid 8 raglade samtliga tillbaka till sina nedgångna lågbudgethotell. På dagtid låg tjejer mest från Skandinavien och solade nakna på stränderna, ointresserade av att använda bikini.
En yngre engelsk kvinna som tilltalade en yngre engelsk man, skrek högt så att alla hörde.
- It´s black?
När hon frågade den engelska yngre mannen hur han ville ha sitt kaffe.
- It´s not black yet.
Svarade mannen och tittade innanför byxorna. Den unga engelska kvinnan skakade
uppgivet på huvudet.
En kväll var hon plötsligt bara där, jag fick ett infall och bjöd på en drink. Hon hette Paola och kom från Venedig. Jag måste ha gjort någonting rätt, svårt att säga vad. Hon följde i alla fall med till vårt hotell och vi älskade på en uppblåst badmadrass som låg utlagd på en av sängarna. Uppblåst badmadrass eller inte, jag pumpade på som i trans. Hon gjorde mig upphetsad och svarade passionerat med sin härliga italienska kropp. Vi sågs givetvis aldrig mer, men det var ändå resans höjdpunkt. Jag, eldig som en nytänd Casanova, med min erotiska och upphetsande dam från Venedig.

Jag gav ut en novellsamling Safari på Författares bokmaskin 2012, förnärvarande arbetar jag med ett nytt novellmaterial.
Sigvard Läth är medlem sedan 2021 Sigvard Läth har 26 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren