Publicerat
Kategori: Novell

Jag hatar dig.

Ibland önskar jag att jag kunde gå tillbaka, vända om och gömma mig i mörkret igen. Trots det så var det under tiden i skuggan som jag hatade mig själv som mest. Det var så utmattande att gå upp varje dag och låtsas som att allting var okej, att jag tillslut blev osäker på om jag orkade fortsätta. Hatet mot mig själv, hatet från dig, sårbarheten, den extrema träningen och det betydande kaloriunderskottet tärde rejält på mig. Men ändå finns jag fortfarande här, efter alla år av skit. Ibland undrar jag om jag gjorde rätt val, om jag skulle ha klivit ur skuggan och mörkret. Om jag förtjänar att vara här. För om jag inte hade klivit ur, hade jag inte levt idag.
Jag vet innerst inne att det var ditt mål. Du älskade aldrig mig. Från första sekunden vi möttes hade du bestämt dig för att jag var dum, ful och äcklig. Du ville inte ha någonting med mig att göra. Men du fortsatte låtsas för att det skulle se bra ut utifrån. Och jag fortsatte låtsas för din skull.

Men jag kommer aldrig någonsin mer att låtsas för dig, för nu vet jag att jag har levt halva mitt liv i en lögn.
På grund av dig började jag hata mig själv, på grund av dig tappade jag kontakten med min pappa, på grund av dig blev jag deprimerad, på grund av dig fick jag en ätstörning, på grund av dig fick jag självskadebeteende, på grund av dig blev jag självmordsbenägen, på grund av dig har jag fällt miljontals tårar. Det ska aldrig hända igen.

Jag tycker egentligen inte om att skylla på andra, men inget av det här hade hänt om jag inte hade träffat dig, för det var du som ville att jag skulle bli din perfekta lilla flicka, och om jag inte var det så var jag inte värd någonting.

Jag hatar dig.

Hallojj! Jag är 16 år och svensk. Jag vill vara författare när jag blir stor!
Henny Magdalena är medlem sedan 2023 Henny Magdalena har 5 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren