Publicerat
Kategori: Spänning noveller

King of killers

Det var en solig dag i Hongkong Kim Lee var en polis kommissarie vid Royal Hongkong polis enheten hon hade ett väldigt stort fall på sitt bord att ta fast den beryktade King of killers hon hade jagat lönnmördaren i nästan 3 år nu hon var nära en gång att ta fast the king of killers sa hon men ingen av kollegerna trodde henne dom sa att det var nog en dröm.
Kim sa hennes chef mr woo har du kommit närmare på fallet sa han nej sa Kim men det var nära en gång sa hon men han kom undan ja jag hörde det av kollegorna vad hände jag kom dit King of killers var vid ett komplex och vi bråkade fick han nästan men han smet från platsen men jag ska ta honom sa Kim. The king of killers har mördat ännu en affärs man nakatommi huset det gick väldigt proffsigt till ok sa Woo Kim du och Wang åker dit ta reda på vad som hänt jag chefen sa dom båda två.
När dom kom dit var det mycket folk utanför den stora byggnaden Kim och Wang gick igenom bevaknings kamerorna han är väldigt säker sa Wang han vet vad han gör ja sa Kim han är verkligen bra för bra sa Kim det verkar som han hittar här väldigt bra man kan tro han jobbar här eller har jobbat här skulle vilja möta king of killers sa Wang akta dig sa hon du ska vara försiktig med vad du önskar dig du kanske får det sa hon och log.
Vad menar du sa Wang jag menar att man ska akta sig för det man önskar sa Kim ok sa Wang men jag vill möta han ändå sa Wang Kim sa den som träffar the king of killers dör sa Kim ok sa Wang men jag vill träffa honom sa han ja ok sa Kim kanske får du som du vill sa hon och log.
När Wang var på väg hem stannade han vid en affär och köpte lite mat när han kom hem parkerade han bilen på parkeringsplatsen när han gick mot dörren till sitt hus hörde han en röst hörde att du ville träffa mig sa rösten Wang vände sig om vem är du sa han vet du inte det sa rösten du ville träffa mig king of killers sa han ja sa rösten Wang rörde sin hand sakta mot sitt tjänste vapen gör det inte sa king of killers om du gör det måste jag skada dig sa rösten.
Wang drog sitt vapen men king of killers sparkade av han vapnet och fällde honom och satte sin fot mot Wangs strupe det var dumt gjort nästa gång dödar jag dig sa the king of killers ok sa Wang snälla döda mig inte sa han det ska jag inte men om du säger nått till en ända att du träffat mig blir det tråkigt ok sa Wang jag ska inte säga nått bra sa king of killers nu måste jag gå får jag se hur du ser ut sa Wang ta av dig masken inte nu sa king of killers Kanske nästa gång ok sa Wang.
Nästa morgon kom han till jobbet Kim får jag prata med dig sa Wang ja visst sa hon jag träffade king of killers i går jasså sa hon ja jag försökte gripa han men han övermannade mig.
Idiot sa Kim han kunde ha dödat dig sa hon jag vet men jag var tvungen att försöka det var dumt gjort sa hon du kunde ha dött jag har lärt mig en läxa sa Wang hoppas det sa Kim vill inte förlora min partner sa hon ingen fara jag kan ta hand om mig själv sa han jag vet log Kim.
Wang åkte hem på kvällen när han fick in ett larm king of killers är i nakatomi byggnaden Wang vände och körde i full fart till nakatomi byggnaden han tittade runt men såg inget han tog upp sitt vapen han måste vara här sa Wang han gick in i byggnaden men såg inget han hörde ett skott.
Han sprang in där han hört skottet han såg king of killers stå bredvid kroppen rör dig inte sa Wang king of killers tittade på Wang du kan inte skjuta mig jo det är inte svårt han siktade mot king of killers Wang du kan inte skjuta mig hur vet du mitt namn sa han.
King of killers tog av sin mask Kim utbrast han nej det kan inte vara sant sa Wang är du king of killers hon log ja jag är king of killers sa hon jag kan inte tro det sa Wang en polis hon gick mot Wang rör dig inte Kim sa han du kan inte arrestera mig sa Kim jo det måste jag sa Wang.
Snälla ställ dig mot väggen då har jag inget val sa Kim hon sköt Wang i magen han föll ihop på golvet Kim gick därifrån med brustet hjärta hon älskade Wang mer än livet men hennes hemlighet kunde inte avslöjas.
Wang dog på sjukhuset han begravdes 2 veckor senare Kim var med på begravningen och la en ros hon gick mot sin bil king of killers identitet var fortfarande säker hon tänkte fortsätta trots riskerna hon körde tillbaka till polis jobbet hon älskade så mycket.
Men hon grät för att hon var tvungen att döda Wang efter 2 år begick hon själv mord och erkände allt i ett brev hon skrev till polis chefen hon begravdes 2 veckor senare och blev bortglömd av allmänheten.

från sandviken skrivit många romaner noveller 39 år arbetar för rfhl gavle borg
Kristian monczak är medlem sedan 2017 Kristian monczak har 17 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren