Publicerat
Kategori: Relationer noveller

Let´s twist again

Let´s twist again

Jag hade en dröm i natt. På skivspelaren snurrade vinylplattan. Den var repig och nålen hoppade till exakt på det ställe där repan var som djupast.
Vi stod mitt emot varandra. I korta snäva klänningar.

Höfterna vickade i takt till musiken. Böjda knän och överkropparna aningen bakåtlutande. Ena foten framför den andra och med främre fotsulan fast förankrade i korkmattan vred vi fötterna som om vi försökte trampa sönder en brinnande cigarettfimp. Vi dansade twist.
Förde armarna snabbt fram och tillbaka. Skrattade högt och skrek till varandra.
– Dansa, dansa!

När vi inte orkade dansa längre slängde vi oss i den bruna soffan. Knuffades och jag kände doften från din varma hud.
Vaknade ur drömmen och tänkte att jag vill dansa twist tillsammans med dig.

I köksskåpet står din mugg. Den är blå med små vita målade blommor. Mitt på muggen står ditt namn i gemener.
Du ville inte ha den med dig då du flyttade. Du sa att den var betydelselös, att du aldrig mer ville dricka ur den.

Min mugg är identiskt lika din. Bara namnen skiljer dem åt. Mitt namn är också ditmålad i gemener bland de vita blommorna.
Vi var noga att vi skulle dricka ur vår egen mugg. Te eller chai latte. Inte blanda ihop dem. Våra namn visade vem som skulle ha vilken.
När jag diskat min mugg brukar jag ställa den bredvid din. De hör ihop. Delar samma minnen.

Jag kryper upp i soffan som inte ser likadan ut som den i drömmen. Kupar händerna runt den blå muggen med vita blommor.
Blåser på det varma teet innan jag tar första klunken. Drar filten omkring mig. Sträcker ut armen och tittar på muggen. Läser ditt namn som är skrivet i gemener.
Blundar och dricker.

– Jag vill dansa twist med dig, viskar jag men vet att det aldrig kommer att ske.

Carina Larsson, värmländsk östgöte. Jag är en hustru, mamma, mormor, farmor och svärmor som försöker fånga dagen och se möjligheter i allt som sker. Frilansande reporter. Före detta lantbrukare som fortfarande gillar att påta i myllan. Ni hittar mig även på min blogg Carinas dagliga leverne.
Carina Larsson är medlem sedan 2015 Carina Larsson har 26 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren