Carina Larsson

Carina Larsson

Carina Larsson, värmländsk östgöte. Jag är en hustru, mamma, mormor, farmor och svärmor som försöker fånga dagen och se möjligheter i allt som sker. Frilansande reporter. Före detta lantbrukare som fortfarande gillar att påta i myllan. Ni hittar mig även på min blogg Carinas dagliga leverne.

Publicerade verk: 26
Medlem sedan: 2015

Författarens noveller:

Misteln

Carina Larsson

Vi parkerade bilen i utkanten av den lilla franska småstaden. Under tystnad promenerade vi den korta sträckan fram till huvudgatan som mest liknade en trång gata i gamla stan. Det hade nyss regnat…

Klicka här för att läsa hela »

Syskonkärlek

Carina Larsson

Hon spottade honom rakt i ansiktet. Skrek att hon var feminist. Att han bara var en man och män gör kvinnor illa. Han tittade på henne. Överrumplad medan blicken gradvis slocknade. De hade alltid…

Klicka här för att läsa hela »

Morbror Tore

Carina Larsson

Morbror Tore hade bott i torpet vid Bäckliden så länge någon kunde minnas. En smal väg med en grässträng i mitten ledde till hans lilla gård. Torpet var rödmålat med vita knutar och i rabatterna…

Klicka här för att läsa hela »

När körsbärsträdet blommar

Carina Larsson

Det stora körsbärsträdet hade funnits så länge jag kunde minnas. Stammen hade med åren vridit sig och blivit mossbelupet. Hårda vindar hade brutit av några stora grenar, sårskadan hade läkts…

Klicka här för att läsa hela »

En smak av bitterhet

Carina Larsson

Fingrarna for över tangenterna. Orden växte fram, bildade meningar och stycken. Hon skrev om sitt liv. Om barndomen som inte enbart var röda smultron uppträdda på ett timotejstrå. Stannade upp mitt…

Klicka här för att läsa hela »

Brev utan avsändare

Carina Larsson

Pennan känns lätt som en fjäder i handen. Jag tittar ut genom fönstret där en tunn molnslöja sveper förbi. Brevpappret är vackert. En rosafärgad ros pryder det högra hörnet och jag skriver…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren