Publicerat
Kategori: Romantik noveller

Maarja Siimi

La armarna runt min hals och kysste. Vad höll på att hända? La mina armar runt hennes midja. Kände hur hon höll ett hårt grepp om min hand. Frågade om jag fick ta en bild på henne. Hon log med kvällsskymningen i bakgrunden. Kysste hennes varma läppar och lämnade.

Hade tidigare under kvällen tagit en dusch, klätt om till en lättare kavaj och promenerat utanför mitt hotell längs Postii, en smal charmig landsortsgata i Haapsalu med pittoreska småbutiker, en köttaffär och ett postkontor. Centrala delarna låg runt gamla slottsruinen från 1200-talet. Sökte en stund runt. Frågade ett par tjejer vart man roade sig. Pekade mot ingången till ruinen, den gamla Biskopsborgen. Gick dit. Löste entrén och hittade snart en bänk att sätta mig på. Såg mig omkring ... då min blick fastnade på Maarja. Tog mig mod att dansa några gånger med henne, dryga fjorton år. Presenterade sig som Marja.

Hennes blonda hår svallade med rytmerna. Den korta u-ringade klänningen fladdrade till. Såg de smala mjuka låren. Tittade djupt i hennes ögon och fick varje gång ett varmt leende. 28 år och på min andra ensamma rundresa i landet. Skulle jag våga bjuda henne på en öl? Kanske promenad efteråt. Hon var bara barnet men så betagande vacker! Tog hennes varma hand ner till platsen där hennes kompis satt ...det var då hon tog tag i mig och drog mig runt scenen denna sena julikväll 1992.

Lärare i svenska som andraspråk vid ABF Liljeholmen. Gillar läsa historiska noveller. Håller mig i form genom att springa. 1989-95 reste jag mycket i Estland. Nya möten, spännande platser och, kanske, möte med kvinnan i mitt liv. Arbetar nu på en novellsamling kring mina resor.
Arne Björn Fredriksson är medlem sedan 2016 Arne Björn Fredriksson har 56 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren