Publicerat
Kategori: Spänning noveller

Max och Ava och de psykiska rymdvampyrerna

Max och Ava var två ungdomar med stora drömmar om att utforska rymden och upptäcka nya världar. Efter flera års hårt arbete och studier, hade de till slut blivit antagna till den prestigefyllda Rymdakademin.

På deras första dag på Rymdakademin var de fulla av förväntan och spänning. De hade hört mycket om skolans hårda utbildning och tuffa krav både på både fysisk och intellektuell skärpa, och de var fast beslutna att klara utmaningen.

När Max och Ava först mötte sin handledare Amos DeGeneres på deras första dag på Rymdakademin, var de förvånade över hur ung han såg ut. Hans ansikte var mjukt och vänligt, och han hade ett varmt leende som fick dem att känna sig välkomna.

Amos DeGeneres, vars namn förkortades till "Amos" av eleverna, hade en lugn och metodisk röst när han presenterade sig själv för klassen. Han förklarade att han skulle vara ansvarig för deras utbildning och att han var där för att hjälpa dem att uppnå sina mål.
När handledaren Amos fick uppdraget att sätta ihop teamet av rymdkadetter, var han angelägen om att hitta den bästa matchningen. Han granskade noggrant elevernas psykiska profiler och tidigare utbildningsresultat för att hitta de bästa kandidaterna för att bli ett framgångsrikt team.

Efter en veckas analys och överväganden bestämde sig Amos för att para ihop Max och Ava. Han insåg att deras profiler och färdigheter var mycket kompatibla och att de skulle kunna stödja och komplettera varandra under utbildningen.

Under de kommande veckorna visade Amos sig vara en mycket engagerad och kunnig handledare. Han var alltid tillgänglig för att svara på frågor eller ge feedback på deras arbete.
Trots att han var mild till sättet, visade Amos sig också vara krävande. Han förväntade sig att Max och Ava skulle ge allt de hade och utmana sig själva för att ständigt bli bättre.
Dagarna fylldes av hård fysisk träning och studier. Det var inget som vare sig Max eller Ava hade något emot för de såg fram emot den dagen då de skulle vara fullfjädrade rymdkadetter och få chansen att utföra uppdrag som innebar både spänning och en chans att visa sig på styva linan.

Max kände redan Ava ytligt från åren då de gått på samma skola och hade haft gemensama lektioner. Han hade aldrig lärt känna henne på riktigt men hade fått intrycket att hon var en tjej som både hade hjärtat på rätta stället och en intellektuell skärpa som inte gick av för hackor. Dessutom såg hon bra ut. Hon hade långt, ljustblont hår som hon brukade sätta upp i en hästsvans när hon tränade eller satt i skolbänken. Hennes gröna ögon var ljusa och glittrande, och kunde ofta skifta i färg beroende på hennes känslor. När hon var glad, var hennes ögon som två glittrande smaragder.

När Amos hade parat ihop henne med Max blev hon glad. Hon visste sedan tidigare vem han var och hade till och med beundrat honom lite i smyg när de gick i skolan, även om hon aldrig hade sagt något till honom om det.

Med sin långa, atletiska kropp, svarta hår och sina blå ögon var han en imponerande syn. Hans självsäkra hållning och starka fysik gav honom en aura av att vara lite farlig. Men eftersom de hade gått i samma skola och hon kände honom lite ytligt visste hon att han var väldigt snäll.

Fortsättning följer...

Avalon S

Status: Brons författare

Noveller av alla de slag. Skriver för att roa.
Avalon S är medlem sedan 2023 Avalon S har 12 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren