Avalon S

Avalon S

Noveller av alla de slag. Skriver för att roa.

Status: Brons författare
Publicerade verk: 12
Medlem sedan: 2023

Författarens noveller:

Mörkrets trädgård

Avalon S

Sophie var en kvinna som drogs till det mörka och det otäcka, hennes passion för äventyr drev henne mot det oväntade och skrämmande. Varje natt började hon med att bada i det svarta havets djup,…

Klicka här för att läsa hela »

Ensam på Mars

Avalon S

I en liten rymdbas på Mars satt astronauten Alex ensam vid sina kontroller, kämpande med varje andetag. Det hade gått två veckor sedan han anlände till den röda planeten, helt ensam, och nu visade…

Klicka här för att läsa hela »

Flytten

Avalon S

Med en tyngd i bröstet och en klump i halsen ser jag mig omkring i det som en gång var vårt gemensamma hem, nu fyllt av kartonger och tomma ytor. Jag vänder mig till Emma, ögonen fyllda av ånger…

Klicka här för att läsa hela »

Del 9 - Förlorad i tid och rum

Avalon S

Ava och Lena ligger på bryggan, omgivna av den varma sommarbrisen. De njuter av solens strålar och vågornas skvalpande ljudkuliss. Med ett leende på läpparna vänder Ava sig mot Lena. “Kan du ge…

Klicka här för att läsa hela »

Del 8 - Maxat

Avalon S

Medan Ava befinner sig på den främmande planeten, sitter Max ensam i rymdskeppet och försöker följa hennes rörelser. Han övervakar skärmarna och signalerna som ska hålla honom uppkopplad mot…

Klicka här för att läsa hela »

Del 7 - Med lust och fägring stor

Avalon S

Avas uppgift, rymdskeppet och det pågående uppdraget känns avlägsna och diffusa när Lena tar hennes hand och leder henne bortom de vardagliga bekymren. Tillsammans går de genom den nya världen,…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren