Publicerat
Kategori: Romantik noveller

Natacha

Den natten sov jag inte mycket. Kände hur hennes varma hud drog sig närmare under täcket. Lät hennes hand röra sig uppför mitt bröst. Mina fingrar sökte sig ner mot hennes varma lår. Snart låg våra underkläder på golvet och leken övergick till något allvarligare. Hon var bara femton.

Allt började på kvällen i baren. Satt med ett glas Martini Rosso. Sverige spelade ishockey mot Ryssland på TV. Några unga tjejer närmade sig. Förstod nog vem jag var. Med ytterst distinkt hållning, höll jag dem till en början på behörigt avstånd. Men snart var jag ändå på dansgolvet med en förtjusande tjej. Det var Natacha. Märkligt men spännande att dansa i den estniska gränsstaden Narva en fredagskväll i juli 1992.

Midnatt. Dags att dra sig tillbaka till hotellet. Natacha ville annat. Hon var vacker och trevlig. Stannade ett tag till. När jag till sist bestämde mig för att gå tillbaka till hotellet fick hon följa med. Såg till att vi var ensamma när vi lämnade restaurangen. Luften kändes skön. Gatan var ödslig. Kände hennes osäkerhet. Tog handen. Hon suckade. Vände ansiktet för att mötas av en blyg varm blick. Var nog vodkan. Kysste henne lätt på munnen. Hon släppte taget. Drog sig närmare med sin mjuka hand runt min midja.

Utanför hotellentrén bara hände det. Hon la armarna runt mig och jag lät mina läppar forma sig runt hennes mun. Klockan var över ett. Tog hennes hand medan vi promenerade in i foajén. Tomt. Stod snart utanför min dörr. Hon backade. Viskade några ord i mitt öra att hon var osäker. Öppnade. Steg in. Sekunder gick. Hon följde efter.

Hon drog mig till sig. Kände hennes fingrar under min tröja röra sig neråt. Lossade bältet och lät henne smeka den. Knäppte upp hennes blus och masserade de stora varma brösten. Vi kysstes besinningslöst. Hettan var olidligt skön. Lät mina byxor falla och hjälpte Natalia av med sin klänning. Tryckte upp henne mot väggen och förde långsamt in den. Hon kved varje gång medan svetten kokade. Något kom. Hon skrek till. La oss i sängen och fortsatte. Kropparna var ett. Det kom allt mer. Trängde in i henne. Natachas glasklara blick stirrade upphetsat. Hon tog tag i min midja. Kände båda något fantastiskt.

Natalia gick senare glatt bredvid ner mot stationen och höll mig stadigt under armen. Såg en varm tår leta sig nerför hennes ena kind. Hon stoppade något i min ficka, ställde sig lätt på tå och kysste mig länge och innerligt. Kände hur hennes kropp redan längtade. Tog fram en gammal biljett och skrev ner min adress och mitt telefonnummer på baksidan. Tryckte den i handen och kysste henne. Dags att ge sig av. Väl ombord började vi sakta röra sig ut från stationen. Vad hade hänt om vi fortsatt ha kontakt? Vad hände med henne? Blev hon med barn?

Lärare i svenska som andraspråk vid ABF Liljeholmen. Gillar läsa historiska noveller. Håller mig i form genom att springa. 1989-95 reste jag mycket i Estland. Nya möten, spännande platser och, kanske, möte med kvinnan i mitt liv. Arbetar nu på en novellsamling kring mina resor.
Arne Björn Fredriksson är medlem sedan 2016 Arne Björn Fredriksson har 56 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren