Publicerat
Kategori: Drama noveller

Pia Knark

Hon är bra på att förtala personer på sociala medier, det har jag själv erfarenhet av.
- Du har arbetat som socialsekreterare och mina pojkar har haft problem med knarket. Så det är anledningen till att jag hänger ut dig på sociala medier, säger Pia Knark.
- Men varför då, jag har aldrig arbetat med dina knarkande söner, jag förstår inte, säger jag.
- Du ska i alla fall hängas ut, även om det som jag sprider ut om dig är falskt, säger Pia Knark.
Pia Knark ger ett obehagligt och hotfullt intryck och plötsligt säger hon:
- När jag var yngre, bara sexton år gammal, så hängde jag ihop med en äldre knarklangare. Han bjöd mig på knark om han fick ligga med mig.
- Vad hemskt. Du bröt väll med honom genast, sa jag.
- Skulle inte tro det. Jag sålde knark åt honom och blev gravid, sa Pia Knark.
- Men vad gjorde du då. Det måste ha varit en hemsk upplevelse, sa jag.
- Inte alls. Jag gjorde abort och fortsatte att sälja knark och knarka upp mina inkomster, sa Pia Knark.
- Var kommer jag in i bilden? Frågar jag.
- Du har arbetat som socialsekreterare, du tillhör fienden som är emot en legalisering av knark, Sa Pia Knark.
Pia Knark försvann med ett leende på läpparna. Hon visste att hon som äldre svensk kvinna alltid blir trodd och respekterad.

Sigvard Läth

Status: Brons författare

Jag gav ut en novellsamling Safari på Författares bokmaskin 2012, förnärvarande arbetar jag med ett nytt novellmaterial.
Sigvard Läth är medlem sedan 2021 Sigvard Läth har 27 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren