Publicerat
Kategori: Novell

Publicera...

Du har publicerat 0 texter denna veckan...
Nollan lyser ilsket röd när jag loggar in på min sida och jag har hamnat långt ner bland raden av författare.
Det gör egentligen inget, men det är första gången sedan jag började publicera på novell.nu som det händer det lyser en röd nolla när jag loggar in.
Osökt tänker jag på den fastnålade Tweet jag har, där det står jag inte jämför mig med någon annan och att jag inte tävlar i liv.
Det gör jag inte.
Tävlar i liv.
Men jämför mig gör jag nog vare sig jag vill det eller ej.
Som författare.
Jag vill va en bra författare men vet naturligtvis inte alls om jag är det.
Det avgörs i det tysta och av dem som eventuellt läser det jag skriver, som nu, i nattens tysta timmar. Det är ofta då det går som bäst.
När jag sovit en stund efter en givande dag.
Vaknar till och hör tystnaden tala.
Då kan vad som helst hända i en värld som bara är min....
På senare tid har jag känt en längtan skriva något längre än novell eller poesi.
Någon form av psykologiskt drama skulle passa mig.
Handling och karaktärer har börjat få liv.
Ännu så länge bara på en bit papper, men ändå.
Tillsammans med lite pilar hit och dit i ett blivande livslopp, med gemensam handling som förhoppningsvis ska kunna knytas samman till något helt och berörande.
Det är väl varje författares dröm.
Väldigt många lyckas med det.
Jag vet ännu inte om jag tillhör en av dem.
Tiden får utvisa detta.
Skriva som jag gjort hittills, dikter, poesi, små noveller, borgar absolut inte för att jag skulle lyckas med denna helhet.
Det kanske inte alls är mitt sätt uttrycka mig helt enkelt och inte mitt sätt att arbeta på.
Kanske är jag inte så disciplinerad som jag måste vara om det ska bli något längre skrivet och om karaktärerna ska skapas inom mig, och inte utgå ifrån och vara mig själv, i min sanning.
Det är så jag hittills uttryckt mig och kanske så jag måste fortsätta.
Jag vet inte.
Det ska bli spännande se vad framtiden har i sitt sköte gällande detta.
Så det är klart jag jämför mig med andra när det gäller att skriva.
I alla fall så långt som att slippa en röd nolla när jag loggar in på novell.nu, det får jag villigt erkänna. Jag vill gärna publicera varje vecka och behålla min plats som nummer två eller tre i raden av författare här.
På min fastnålade Tweet står också att jag inte tävlar i liv och det är en helt annan sak.
Det gör jag verkligen inte...


Livet är medlem sedan 2015 Livet har 829 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren