Publicerat
Kategori: Romantik noveller

Som en tjuv om natten, del 1

Det var den hetaste sommaren i mannaminne. Varje dag stekte solen obönhörligt från en klarblå himmel, dag ut och dag in. På typiskt svenskt maner så var det enda som diskuterades på varje halvtom arbetsplats, på varje fullsatt camping och i varenda myllrande stadspark på picknick-filtarna som låg utbredda på de bruna gräsmattorna, den fantastiska sommaren. På teve meddelade man att fläktar var slutsålt i varenda butik och nya leveranser förväntades först nästa vår. Sedan kom väderkartan med stora solar strösslade över Sverigekartan. Sent ska syndarna vakna (eller i det här fallet somna), de hade missat att köpa en fläkt.

Värmen i sovrummet på kvällen när de gick och la sig var inte bara påtaglig utan dessutom påträngande. De låg med fönstret vidöppet fast sovrummet låg i markplan, nöden hade ingen lag och desperata tider kräver desperata åtgärder. Utanför fönstret spelade syrsorna nätterna långa, i fjärran kunde man ana ett proppelplans rusande motorer på flygplatsen på andra sidan åsen och när det varvade upp inför start. Sommarens ljud och dofter färdades in i det kvalmiga rummet där de nakna låg sömnlösa och vred sig i värmen. Framåt småtimmarna fick en vindpust gardinerna att vaja försiktigt, när den smekte hennes nakna rygg fick hon en lätt illusion av svalka, en fläkt hade inte varit årets sämsta investering kunde man återigen konstatera. Hennes ögonlock sänkte sig över hennes stora gröna ögon, hon dåsade medan tankarna blev allt mer ologiska och osammanhängande. Hon noterade långt därutanför hennes sömndruckna medvetande att maken klev ur sängen, strax därefter hörde hon vattnet susa i rören när han öppnade kranen i köket. Efter ett lätt slamrande i köksskåpen följt av klirrandet av glas så sänkte sig tystnaden runt henne igen.

Han hade gått ut på verandan som vette mot deras lilla tomtbit utanför radhuset. I det kompakta mörkret kunde han bara förnimma siluetterna av buskar och fruktträd som bredde ut sig framför honom i deras trädgård. Ljudet av motorvägen långt därborta var som en låg susning på den annars tysta baksidan. Det var en gnutta svalare där ute, inte mycket men en aning. Han slog sig ner i mörkret i en av deras rottingfåtöljer. Plötsligt anade han någon på verandan bredvid, en skugga som försvann in bakom det lilla plank som skilde deras uteplatser åt. Det var deras granne som var på väg in till sig, efter sig lämnade han en svag doft av tobak när han försvann in till sig. Som en tjuv om natten. Grannen som inte var särdeles social av sig utan för det mesta höll han sig på sin kant, mest syntes han till rökandes på verandan sena kvällar. Inte sällan med någon av de otaliga kvinnor som passerade revy på vägen via vad han antog var grannens sovrum.

Han gillade inte grannen, antagligen av den enkla orsaken att han hade fått för sig att hans fru gjorde det. Lång med gröna ögon och en normalbyggd kropp. En tystlåten skogshuggartyp som höll sig på sin kant. Deras första sommar i radhuset hade de suttit på verandan tillsammans när grannen klippte sitt gräs. Han hade varit iförd en sliten t-shirt och ett par shorts. Innanför shortsen kunde man förstå att stereotypen var komplett på formen de antog mellan hans ben. Den långa, starka skogshuggaren hade inga som helst problem med manligheten. Proportionerlig i alla avseenden. Det hade påverkat hans fru även om hon hade försökt att dölja det för sin make. Det sista hon ville var att rubba den trygghet och förtroende de under år byggt upp tillsammans. Aldrig skulle hon riskera ett liv av kärlek för ett en stund av lusta. Han visste att hon talade med grannen ibland när de stötte ihop rökandes på baksidan, det störde hans rytm. Han litade på sin fru, hon skulle aldrig bedra honom. Dock visste han att frun hade ett gott öga till grannen och att han ibland ibland besökte hennes fantasier, en ljuv liten hemlighet hon vårdade med ett litet leende på läpparna. Ett knappt märkbart otrygghetsläckage in i den solida tomtebolyckan. Grannen var en diskret dissonans i välljudet av vardagliga kärleksförklaringar, slamret av porslin, kvällsnyheterna och varför inte, ljudet av gräsklipparen mitt i Svenssonidyllen. En liten eldslåga sken upp i mörkret när han tände sin cigarett, han skulle röka lite, dricka lite vatten och sen gå in till sin nakna fru. Den lätta oro grannen väckt i honom hade gjort honom upphetsad av någon anledning.

Hon hade vänt sig åt sidan och låg ovanpå sängkläderna med sin nakna bakdel vänd mot fönstret. Hennes lätt fuktiga rygg glänste i skenet från den nästan overkligt stora fulla månen som letat sig in i glipan i gardinerna. I sin lätta dvala kände hon hur han lät sin lätt valkiga manligt breda hand följde inbuktningen längs henne ryggrad. En rysning av välbehag vibrerade genom hennes kropp, som en försiktig elstöt som fick håren på hennes kropp att reagerar simultant. Han hade kommit tillbaka till henne utan att hon märkt det där hon låg slumrandes. Hon älskade sin man, älskade hans omtänksamhet, snabba tanke, manliga framtoning och älskade det faktum att hon efter så många år älskade honom lika intensivt som hon gjort under det första. Handen stannade sin vandring på hennes skinkor medan hans skäggiga kind lätt rörde den välformade rundning hennes nakna axel beskrev innan han försiktigt pussade den. Han var en ömsint man, en kärleksfull och känslig älskare.

Innan de möttes hade hon varit sexuellt aktiv på ett sätt som kanske kunde beskrivits som slampigt. Nu var hon inte den som var den, folk fick beskriva det som de ville, hon såg till att få sina behov tillfredsställda helt enkelt. Hon hade inte letat efter en partner, en drömprins eller kärleken. Det enda hon behövde såg hon till att få på enklast mest okomplicerat vis. Ett telefonnummer att messa när lusten kom krypande, om de inte var tillgängliga i den utsträckning hon önskade så skaffade hon ett nytt telefonnummer. Då, i det skedet av sitt liv, sökte hon porrig sex. Material för tillfredsställa sig själv till, lagrat i minnenas bank. Porrig sex innebar välhängda älskare som tog för sig av henne, åtrådde henne. Pang på med passion för att de inte kunde behärska sig. Hon tände på att tända dem. Men var tid har sina behov. I sitt nya liv med sin nya man sökte hon andra kvaliteter, ömsesidigt njutning och ömsesidig tillfredställelse. Han var inte speciellt välhängd och kanske inte heller så speciellt mycket för pang på. Men hennes njutning var viktig för honom, han såg till att hon kom, kom varje gång, något som ingen tidigare älskare lyckats med. Någon gång nu och då, där hon stod ensam i duschen och surfade på orgasmens vågor som red in till duschens välriktade strålar kunde hennes tankar vandra lite längs minnenas allé som var kantad av imponerande fallosfigurer. Men det var fantasi, inget annat.

Han la sig bakom hennes rygg och hon flyttade sig inåt för att ge honom plats. Alla sommarens ljud utanför hade plötsligt tystnat, det enda som hördes var det lätta prasslet av sängkläder när han makade sig tillrätta bakom henne. Fingrar som allt ivrigare lekte över hennes kropp. En kupad hand över hennes bröst, ett finger som retsamt ivrigt spelade på huden strax under hennes navel och hans varma lätt häftiga andedräkt på hennes redan varma nacke. Hon gnydde lätt till av åtrån som sakta växte sig starkare, gned sin stjärt mot hans underliv något som gjorde honom ivrigare, otåligare. Hans reaktioner tände henne ännu mer, hans åtrå som faktiskt påminde henne om andra mäns i svunna tider. Den växte och rörde hennes ryggslut, något hett och hårt som vaknat till liv. En liten djävul i sommarnattens helvetiska hetta. Hon lyfte sitt ena ben försiktigt medan hennes andhämtning blev djupare och hastigare av förväntan. Så var han inne i henne, förvånat drog hon häftigt efter andan när han trängde in. Det kändes, kändes ordentligt, en njutning med smärta som kontext. Han måste vara riktigt kåt, explosivt. Sen körde han, hetsigt, otåligt, körde med henne och körde över henne. Nu var hon i hans våld, han tog henne med på en häftig ritt. För att slippa bli veckans samtalsämne på den händelösa radhusgatan bet hon sin hand hårt när orgasmen oväntat rullade in ackompanjerad av ljudet av hans ljumskar som slog mot hennes rumpa. Hon studsade okontrollerat mot honom och hennes orgasm ledde till ett crescendo när hon kände hur han växte ytterligare något för att sedan explodera i henne.

De var blöta av svett där de låg tysta en stund. Tätt tillsammans. Hon var förvånad över passionen och hettan. Förvånad över hur han bara tog för sig av henne och att hon kommit bara av att ha honom i sig. Positivt förvånad. Så reste han sig bakom hennes rygg och återigen kände hon hur vinden lekte när han rörde vid gardinerna. Nu rös hon till av kyla av kombinationen av vind och hennes våta kropp. Hon öppnade ögonen för att dra täcket över sig samtidigt som hennes man klev in genom sovrumsdörren med ett vattenglas i handen. Hon öppnade häpet munnen men stängde den utan ett ord samtidigt som draget från fönstret försvann lika plötsligt som det hade kommit bakom hennes rygg. Syrsorna började spela unisont utanför deras fönster igen.

Älskling, är du fortfarande vaken? Sa han förvånat och stannade vid sängen med vattenglaset i ena handen.

Då kunde de höra hur vattnet i grannens dusch som låg vägg i vägg med deras sovrum började forsa. Ett lätt vinande i rören i väggarna och ett knappt hörbart smatter när det slog i kakelgolvet.

Grannen har också svårt att sova, la han till

Det blev dåligt väder och dåliga kläder och ett jävla dåligt humör
Peter Ökänd är medlem sedan 2018 Peter Ökänd har 3 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren