Publicerat
Kategori: Spänning noveller

Spanien Living. (En bit utav boken.)

I deras lägenhet hade de mycket möbler och köpte mer och lite mer inredning i Spanien när det var där såsom tavlor och målningar/posters som skulle göra dem gladare när dem vaknade på morgonen, och för en bra dags inspiration och själv reflekterande tavlor/målningar som påminde om dem själva lite. De startade ofta sin dag med en god hälsosam frukost/vanlig frukost med lite extra grönsaker , apelsinjuice , kaffe eller té att dricka oh även frukt att äta till och med på morgonen till frukost.
När de pluggade i Spanien var de jätte fokuserade på att lära sig mer spanska för det ville lära sig det i livet och det är bra att ha som kunskap när man är i det landet, jobbar där och i överhuvudtaget. När de började jobba så hade de lärt sig en hel del Spanska men bara Emma och Vida flytande men alla hade väldigt bra kunskaper inom Engelska iallafall så då lyckades de klara sig ganska mycket på både och.
Såklart kunde de även svenska och några andra språk lite grann.
Vid deras arbete tyckte dem att det var kul att klara sig , hjälpa till och få löner.
Och även att få vara en stylist och modehjälpare som de fick vara lite.
DE gick på många olika resturanger vid ca 2 åren de bodde där och reste lite till olika länder vid deras lediga tid för att semestra och ha lite kul och inte bara vara hemma i deras lägenhet utan gillade att hitta på massa äventyr och fira traditioner med stor glädje. VAr traditioner så kul för dem alla och alla älskade det.
De tog det seriöst med vad de hade på sig och vilka färger man skulle ha på sig vid de olika traditionerna och firade det även gärna med den traditionella maten som skulle höra till traditionerna och de brukade pynta också rätt rejält vid traditionella tider och dagar.

När det skulle äta den traditionella spanska maten I Spanien prövade och åt de Paella, Tapas, Spansk Omelett och Croquetas även att dricka smakade de den traditionella spanska Sangria drycken som också betyder blod på spanska. Spanska tradionella snacks som de prövade när de var i spanien var Churros med olika dip såser till, Bunuelos, Bartolillos, Casadiellas.

Hej/Salut/Salam/Hello/Hola/Oi/Hei/Hallo/Ohayou/Nǐ hǎo/Përshëndetje/Zdravo/Halò/Drood/Salve/aloha/Wah Gwaan/Kon'nichiwa!! Jag heter Bianca Anevad Balzace Wilson och älskar att skriva dikter och noveller och språk med mer. Med vänlig hälsning ! :) Hejdå/Au revoir/Beslama/Bye/ Adiós/Adeus/Ha det/Wiedersehen/Zàijiàn/Mirupafshim/zdravo/خدا حافظ/vale/Aloha/'Inna di morrows'/Sayonara. Xoxo Xx / B.
Bianca Anevad Wilson Balzace är medlem sedan 2020 Bianca Anevad Wilson Balzace har 19 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren