Publicerat
Kategori: Spänning noveller

Super Mario och Luigi på äventyr i dinosaurie landet!

Det var en solig dag på mushroom kingdom. Mario peach och Luigi skulle ut på äventyr till ett land som hette dinosaurie landet som låg lite utanför Mushroom kingdom. De skulle flyga med luftballong dit. Tidigt nästa morgon skulle de ge sig av liksom. En hel dag gick och sen tidigt en solig morgon på Mushroom kingdom så klev alla i luftballongen och gav sig iväg. Det tog en lång resa. En hel dag tog det att komma till det märkliga landet. Sen efter en hel dag vid solnegången så såg de märkliga landet. Luft ballongen landade mjuk på en gräsig mark. Mario och Luigi såg 2 stycken magiska fjädrar och tog i dom så de fick varsin mantel. De flög iväg en snabbis för att prova sina nya fjädrar. Men när de kom tillbaka efter sin korta flygtur var prinssesa peach borta. Mario bröderna tittade överallt med de kunde inte se henne. Den onda Bowser hade kommit först till Det märkliga dinosaurie landet. Mario anade att det var Antagligen Bowser och hans barn som tagit prinsessan. De skulle söka igenom hela landet efter prinsessan peach. De började sitt äventyr genom den första delen av ön som hette yoshis ö. De båda mario bröderna gick igenom skogar och hoppade över olika kanter av berg och stup. Plötsligt såg Mario bröderna ett konstig ägg med prickar på sig vara grönt. De gick närmare och undersökte ägget och knackade på det. De bägge bröderna tittade på varandra. Plötsligt kläcktes ägget upp och ut kom en stor dinosaurie med sadel och ben. Grön var dinosaurien. Dinosaurien presenterade sig som Yoshi och att Bowser fångat in Yoshi i ägget och tackade så mycket att de bägge bröderna att ha blivit befriad från ägget. Yoshi sa att han och de andra yoshi hade blivit stulna på sina andra ägg och undrade om de bägge bröderna kunde hjälpa yoshiarna att ta tillbaka äggen som var vänner till äggen? Mario Luigi sa att de behövde hjälp att hitta prinsessan peach. Så de kunde gärna hjälpa yoshi att ta tillbaka äggen. Yoshi sa att Mario kunde få rida på hans rygg. Luigi ville gå han. Mario undrade vem som stulit äggen ifrån de andra Yoshiarna? Yoshi svarade då medans de gick genom skogen. "Det gjorde Bowsers barn!" Mario sa då "Jag hade rätt. Bowser och hans barn är här och de tagit både äggen och prinsessan peach. Kom Yoshi nu skall vi ut på Äventyr!" Så alla tre gick igenom skogen krossade alla sina fiender som korsade deras väg. Yoshi haft tur för inne i skogen hittade han lite saker som mario och luigi kunde få användning av. Det var tex många super mushrooms one up grön aktig svamp massor av stjärnor och massa fjädrar här och var. Men alla sakerna låg på olika ställen i dinosaurie landet. När de kom längre upp på en sjö så hittade mario en flygande koppa som flög Mario hoppade av Yoshi's rygg och hoppade på koopan. Vips kom det en fjäder ur koopan. Koopan som blivit på hoppad gick surt där ifrån. Mario tog fjädern och flög hela slätten fram. Luigi som inte orkade gå mer han hoppade upp på Yoshi's rygg och följde efter mario som flög högt upp på himlen. När mario började sväva neråt så tog han tag i sin mantel och gled flög slutet av slänten. Yoshi och Luigi skyndade sig efter mario så gott de kunde. Sen när de hade gått igenom den stora slätten med massor av koopas och andra fiender som de mejat ner fortsatte dom nu färden mot ett stort slott. Där fick Yoshi vänta utanför för Yoshi var rädd. Lugi och Mario gick in dit och tog sig igenom slottet fram till Ett av Bowsers barn som höll i ett av Yoshis's ägg. Bowsers barn sa "Kom och ta det om ni kan!" sen stack han iväg mot en lava sjö. Mario Luigi tänkte som ett team och hoppade och flög över elden. Sen spöade de upp Bowsers barn som hette Ludvig von koopa. När de spöat upp Ludvig så tog de ägget och gav till yoshi. Yoshi själv tog hand om ägget och sen fortsatte sin färd vidare genom dinosaurie landet. Snart kom mario bröderna och Yoshi fram till en grotta med mycket vatten i. Det fanns 2 vägar att välja emellan. Yoshi som inte kunder klättra i stegar sa att han kunde äta olika skal från olika koopa och ett av skalen var lila då kunde han flyga upp ur en brant klipp kant som var inne i grottan. Men då fick mario och Luigi lov att hålla sig fast på Yoshi's rygg. Vid bergskanten så tog Yoshi tag i den Lila koopan och stoppade i munnen och Yoshi fick genast vingar och mario och luigi höll sig hårt fast på Yoshis rygg så flög de upp för bergs kanten. Efter när alla 3 hade kommit upp oskadda svalde Yoshi skalet och log mot dom. Sen kom de ut ur grottan och fram till ett annat slott. Yoshi fick som vanligt vänta utanför. Mario bröderna tog sig igenom det stora slottet och Kom fram till massor av figurer stå och spruta eld. Rezznor hette dom. Mario och Luigi tog sig fram genom eld bollarna och nitade vart enda rezznor som flög upp i himlen men i denna slott fanns ingen ägg till yoshi. Så de fortsatte neråt i en annan skog. Där visste de inte vilken väg de skulle ta. Skogen var som en laburint. De fick dela på sig för att hitta den bästa vägen att ta sig ur skogen. Det fanns många fiender att krossa på vägen. Yoshi som var hungrig åt ett par larver med blomma på huvudet och åt till middag. Sen såg yoshi en lila koopa komma fram. Yoshi tänkte ta tag i den och sa först till Mario och Luigi "Fort ta tag i min rygg. Tänkte vi kunde flyga upp ut ur skogen!!" Så de båda bröderna tog tag i yoshi och yoshi tog tag i Lila koppan och fick vingar så flög de över skogen till andra sidan. Snart kom de till ett spökhus. De gick in i spökhuset och gick korridoren fram längst spökhuset. Yoshi som var lite rädd och inte kunde äta något spöke blev rädd och sprang så fort han kunde till närmaste exit. Luigi som satt på Yoshis rygg höll i sig att inte flyga av Mario sprang så fort han kunde för att hänga med. Sen kom de äntligen ut efter allt bråkande med boo spökena.

När de kommit ut ur spökhuset så kom de till en ö som hette choklad ön. Mario som ville äta av choklad ön. Men Yoshi sa att det hade dom inte tid med. De kom till många borgar och fiender. Vid varje borg slott mötte de en av Bowsers barn Wendy von koopa Så vidare. Varje gång så spöade de upp ett av Bowsers barn. Varje gång fick de tag i Yoshis ägg. Sen dök vännerna i vattnet för det låg ett spökskepp i vägen. Yoshi Mario Luigi dök igenom vattnet in i själva spökskeppet. Där mötte de många spöken och bomber och rör som de gick in i. Plötsligt kom de till ett stort rum med massor av big boo spöken och little boo spöken. De simmade emellan spökena som skrattade åt de 3 vännerna. Men till slut åkte de ner i ett rör och ut ur skeppet och hittade en knapp som de tryckte på. När de tryckte på knappen kom det plötsligt ovanför vattenytan ett stort Bowser huvud liksom. De 3 vännerna kom upp ur vatten ytan och simmade in i själva Bowser grottan. Där inne i ett slott längst bort var Bowser på ett flygande föremål. Men För att komma dit var de tvungna att besegra en massa fiender på vägen och möta massor av bossar. Först kom de till ett ställe med lava och en borg att besegra föst. Yoshi hade nästan fått ihop alla sina ägg det var bara ett ägg som saknade. Men i alla fall de gick in i borgen och mötte den sista bossen Larry von koopa. När de besegrat honom fick de tag i Yoshis sista ägg som Yoshi snappade på sig. Sen till slut när de hade Besegrat alla fiender i Bowser grottan så kom de till den största borgen av alla. Bowser's slott. De gick in i själva borgen eller slottet och tog igenom sig alla hinder och Mötte bowser till slut. Men inte Yoshi han väntade utanför. Bara Mario och Luigi mötte boswer. De båda bröderna såg att Bowser hade peach och hon skrek på hjälp! Bowser sa elakt till de båda bröderna "Kom och ta mej om ni vågar småglin!" Mario och Luigi svarade samtidigt till Bowser "Tänk att vi törs Bowser!" Sen började den stora kampen om Bowser. Bowser slängde ner sin arme av koopas som såg ut som tickande leksaker. Mario och Luigi tog var sin Koopa fiende och slängde det på Boswer. Bowser blev förstås yr och skickade då eld på de båda Bröderna. Men Mario och Luigi hoppade åt sidan. Sen skickade bowser ner ytterligare koopa fiender och åter igen tog De båda bröderna tag i varsin koopa fiende och kastade i huvudet på Bowser så han blev yr. Då till slut gav Bowser upp och tappade prinsessan Peach och flög iväg svor på att han skulle en dag återvända till mario bröderna för att hämnas. Peach landade mjukt och gav de bägge Mario bröderna var sin puss och gick lugnt mot utgången där Yoshi väntade på dom. Peach fick rida på Yoshi's rygg enda tillbaka till Yoshis hus där de andra färgade yoshis väntade. De båda mario bröderna gick bredvid Yoshi. Efter sig hade Yoshi alla sina ägg efter sig. Senare kom de till Yoshis konstiga hus på Yoshi's ö där väntade alla de andra Yoshi. När den gröna Yoshis Mario Luigi Peach hade kommit fram så kläcktes plötsligt äggen. Ut kom det fina små Yoshi ungar. Sen var det dags för Mario Peach Luigi att åka hem. Men de skulle aldrig glömma sitt äventyr med den gröna Yoshi och hämta tillbaka prinsessan Peach från Bowser och hans barn. Mario bröderna och Peach gjorde i ordning sin ballong och flög sakta från Dinosaurie landet. Yoshi och de andra Yoshis vinkade adjö till alla i ballongen. Mario och hans 2 vänner skulle aldrig glömma sin vän Yoshi och att de en dag skulle komma tillbaka och hälsa på Yoshi och hans vänner en dag men det är en annan historia! /Slut!!!!!

jag e glad posetive tjej som gillar att rita och skriva sagor mellan himmel och och jord. Jag är för det mesta glad och hoppas nån där ute kommer gillar mina sagor och så. alla som tycker min saga kan kommentera till mig. Jag tycker om att skriva många sagor. Det är mitt intresse.
Anna bäck är medlem sedan 2017 Anna bäck har 28 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren