Publicerat
Kategori: Novell

Vilken skandal i Mellodifestivalen.

Vilken skandal i Mellodifestivalen.

Låten som vann med Frans är stulen av Matt Simons - Catch Release
Det är hemskt att man stjäla så i ett nationellt tv-program.
Vilka signaler sänder det? Att man kan stjäla vad man vill?
Det är ju inte rätt mot låtskrivaren.
Tänk om det hade varit tvärtom om han hade stulet en låt för dessa låtskrivare som skriver till Frans.
Att man inte skäms som artist. Att rida på en våg som är stulen.
Spela upp låtarna samtidigt så hör man att det är samma låt
Det är ju inte rätt mot de andra artisterna. Tänk om de skulle också
stjäla sina låtar. Jovisst kman kan stjäla eller ”låna” fyra taker.
Men inte en hel låt.

Jag tycker att det borde bli konsekvenser för det här.
Matt Simons måste ju begära skadestånd.
För dessa ogentligheter att stjäla låtar borde naturligtvis få riktiga konsekvenser.
Om man lyssar på Frans låt och Matt Simons original så måste Frans har
hört den låten åtskiliga gånger för han har samma taktindelning samma struktur när han sjunger. Samma uppdelning.

Man blir riktigt förbannad när man hör sådant här.
Det är ju inte meningen att andra ska sko sig på det jobb originalartisten
har lagt ner.
Ska man också vara ärlig så är Matt Simons CatchRelease mycket bättre.

Kan man diska Anna Books låt kan man verkligen diska denna.
Vad säger SVT om detta är detta inom deras ramar att man ska stjäla låtar,i ett av deras populäraste program?
Som sagt blir alltid originalet bäst

Bo Grapenskog

Jag är 67 år gammal. Jag har fyra vuxna barn. Jag är en gammal dansbandsmusiker,spelar sologitarr,bas,klaviatur,banjo,ukulele. Musik är en stor passion. Skrivandet också. Jag är ett barnhemsbarn så jag har det som lite terapi. Andra intressen är att översätta från engelskan till svenska. Naturen är något som jag tycker om,de sjungande skogarna i Småland. Vi har ett sommarställe vid en sjö där vi är hela sommaren. Tycker om människor och är väl lite pratglad. Får jag bjuda på en kopp glädje. Glädje och skratt är två viktiga komponenter i livet. Försöker vara så positiv som möjligt.
Bo Grapenskog är medlem sedan 2015 Bo Grapenskog har 1943 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren