Gun Kihl

Gun Kihl

Jag är pensionär och har börjat skriva sedan några år tillbaka.
Är gift har tre vuxna grabbar, 3 barnbarn och som grädde på moset
3 stycken barnbarnsbarn! Arbetade tidigare som områdeschef inom omsorgen,
håller på att skriva en roman om en förståndshandikappad grabb vid namn Peter.
Skriver noveller och dikter om det mesta som kan ske i livet.
Har fått en del publicerade i olika veckotidningar. ?>

Publicerade verk: 20
Medlem sedan: 2015

Författarens noveller:

Cylinda

Gun Kihl

Cylinda ¬-Nej, nu lägger jag av. Jag står inte ut med mer! Här har jag nu stått i säkert femton år, tjänat troget gått som ett urverk. Och vem tackar mig för det? Nu påstår de att jag inte…

Klicka här för att läsa hela »

Begravningsentreprenören

Gun Kihl

Begravningsentreprenören. Var det så här lätt att dö? Skönt att jag inte blev ett fall för långvården. Det var faktiskt min fasa att jag skulle bli liggande där i flera år. Hoppas nu bara grabbarna…

Klicka här för att läsa hela »

Julkåseri.

Gun Kihl

Grabbarna kom hem en dag på fika. När vi hade ventilerat världsproblemen, morden i Göteborg, politiken och annat som kändes angeläget så sa den äldste… – Jag har tänkt lite grann på julen,…

Klicka här för att läsa hela »

I skuggan av Ådalen

Gun Kihl

”Ska du med på dansen på lördag?” ”Nä”, säger Axel dröjande, ”nä, jag vet inte?” ”Äh, va nu inte en sån tråkmåns”, säger Gunnar till Axel när de slutat sitt arbete på måndagskvällen.…

Klicka här för att läsa hela »

Ödetorpet

Gun Kihl

Första gången jag såg henne stå där i fönstret var jag bara en liten grabb på en sju åtta år. Hon stod där så ensam med en docka i sin famn. Hennes långa mörka hår svepte över kinden. Hon…

Klicka här för att läsa hela »

Tiggaren

Gun Kihl

Tiggaren. Jag har sett honom sitta där utanför affären i flera dagar nu. Gått förbi, låtsas som att han inte finns. Inte låtsas om att jag såg hans bedjande blick eller hans mugg med några ynka…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Minnen

Gun Kihl

Jag minns ännu doften av snö utanför köksfönstret det dubbelkopplade med fetvadd och eterneller. Hur jag och min bror följde froststjärnorna med fingrarna förundrade över dess vackra mönster.…

Klicka här för att läsa hela »

Älgfamiljen

Gun Kihl

En morgon förra årets vinter så vaknade jag och maken av att vi hörde något konstigt brölande utanför fönstret i vår trädgård. Jag gläntade på persiennen och fick då se något diffust mörkt…

Klicka här för att läsa hela »

" Farsan och ja."

Gun Kihl

Farsan och ja, gick ut och spelade boll på våran gård en da, tanterna tittade ut och sa kan du vara riktigt klok? Jäntan ska ju leka med dockor, din tok! Farsan låtsades intet höra Det som sas gick…

Klicka här för att läsa hela »

Periodaren

Gun Kihl

Periodaren Dom sa att han var periodare, inte visste jag som barn. Vad detta var, bara att, du var min älskade far. Du läste sagor för mig, flätade mitt hår, Ja, jag tror att jag minns, precis som…

Klicka här för att läsa hela »

Äntligen

Gun Kihl

Nu har det äntligen hänt Vadå, vad är det som hänt? Jo, jag säger det har vänt det som alla väntat på det har äntligen hänt! Har du inte sett det att det har blivit ljusare? Att det inte längre…

Klicka här för att läsa hela »

Det 4:de ljuset.

Gun Kihl

Jag tänder det fjärde ljuset I staken som far min gjort I skolan det sjätte året gjorde han den till advent. I morgon är den stora dagen som alla vi väntat på far i huset och barnen granen klätt,…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren