HeatherWade

HeatherWade

Lesbisk 24årig kvinna som skriver mycket HBTQ-material om livet, vänskap, kärlek och även döden. Bor ensam med två katter, vilket funkar alldeles utmärkt :)

Publicerade verk: 81
Medlem sedan: 2016
Författarens länk

Författarens noveller:

Cheryls femton minuter i rampljuset (TW)

HeatherWade

Cheryls mamma flätar hennes midjelånga, svarta hår i en enda långa fläta och sprejar den varsamt med silvrigt glitter. Det är knappt synbart men Cheryl vet att det finns där, det blixtrar till…

Klicka här för att läsa hela »

Jag ska slåss i dina kvarter part 10

HeatherWade

Miriam Efter att min syster och Naemi gått slår jag upp fönstret, tänder en cigg, sätter mig gränsle över Maja och fingrar lite på hennes silverarmband. ”Maja..”, säger jag försiktigt, försöker…

Klicka här för att läsa hela »

Jag ska slåss i dina kvarter part 9 !uppdaterad!

HeatherWade

MAJAS SYSTER HETER INTE INA UTAN EMILIA OCH HENNES KÄRLEKINTRESSE HETER INTE ALICE UTAN NAEMI, PGA ANLEDNINGAR, DÄRAV UPPDATERINGEN. Miriam Nästa dag vaknar jag tidigare än Maja. Maja är redan så…

Klicka här för att läsa hela »

I en annan av världar part 10

HeatherWade

Ylva Tåget dundrar in på Stockholms central och stannar med ett ryck. Jag kan inte låta bli att studera Hanna, hon sitter och biter nervöst på naglarna. ”Hanna, är du okej?”, frågar jag och…

Klicka här för att läsa hela »

I en annan av världar part 9

HeatherWade

Linnea Hela mitt huvud snurrar och på motorvägen under bron där jag står dundrar trafiken förbi. Mina tankar flyger iväg till Mia som jag lämnade utanför Butler’s för en knapp timma sedan med…

Klicka här för att läsa hela »

I en annan av världar part 8

HeatherWade

Adam Muse dundrar ur mina hörlurar medan Sverige svischar förbi utanför tågfönstret. Jag trummar lite med fingertopparna mot mitt jeanslår, minns irriterat Lasses min när jag och Lina lämnade…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

- bakom galler -

HeatherWade

Vem ska rädda flickan när hon faller? Vem ska hålla för mina ögon så att jag slipper se? jag lever livet bakom galler när senast såg ni flickan le?

Klicka här för att läsa hela »

- fantasilös -

HeatherWade

En dikt om ingenting kan innehålla massa ord om just ingenting Men om man skrivit någonting så borde man kunna säga att dikten handlar om att skriva någonting om just ingenting

Klicka här för att läsa hela »

- fast tårar faller ljudlöst -

HeatherWade

Det regnar Himlen gråter Smattrar mot asfalten Precis som tårar Fast tårar faller ljudlöst

Klicka här för att läsa hela »

- Jag andas fördärv -

HeatherWade

När du älskar gör det ont för din kärlek gör mej varm inombords och jag kan inte blåsa på brännskadorna DU åstadkommer Kilometerhöga stup jag andas fördärv och aska inifrån Jag torkar mina…

Klicka här för att läsa hela »

- Alla älskar väl kyla -

HeatherWade

Jag vet inte hur länge jag satt på golvet och lekte med mina gamla minnen Men jag vet att det gjorde ont och att jag dog inombords Kanske var det bara för att du alltid fått mej att frysa Men jag…

Klicka här för att läsa hela »

- Sommarsnö -

HeatherWade

Sommarsnö Ser du inte hur det brinner På vinterbleka kinder? Det måste göra ont att vara du när sommaren dansar på din kropp.

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren