Hillevi Hosio

Hillevi Hosio

Jag är en positiv , kreativ och poesi törstande kvinna / som tycker om Att skriva av sig i ilskan , när nattens demoner virvlar , lugnet svallar.
Jobbar på ett Cafe i stadens Bibliotek där jag stortrivs.
Bemöter gästerna med ett leende på morgonen och önskar dem en härlig dag!
Älskar att Ge av mig själv till alla härliga och fantstiska människor!!

Publicerade verk: 17
Medlem sedan: 2015

Författarens noveller:

Revisorns resväska

Hillevi Hosio

Revisorns resväska ' Vilken morgon !  Jag som skulle hunnit med tusen saker innan flyget avgår.  Det är så typiskt mig, jag ska 'bara' göra det och fixa den. .  För en gång skull när jag kan…

Klicka här för att läsa hela »

Jag är chanslös.

Hillevi Hosio

Jag är chanslös tänkte jag när jag såg denna kvinna som såg ut  som Barbie själv. Helt plötsligt trillade 'slanten ner' , skala av masken på  denna kvinna så vinner du din duell.  Kom inte…

Klicka här för att läsa hela »

Genom Virvlande Gångar

Hillevi Hosio

Genom virvlande gångar Denna resa va jag bara tvungen att fästa på detta ark. Jag landade i storstadens myller av folk som sprang åt olika håll för att hinna med bussen eller tåget till just sin…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

En underbar början på detta år 2016

Hillevi Hosio

En underbar början på detta Nya år 2016. Kan med glädje berätta en fin saga nu.  Har fått fortsätta med mitt älskade kall med riktiga  pengar i ett år. Ska ta hand om mitt 'skötebarn' ensam …

Klicka här för att läsa hela »

Mitt inre värmer mig som solens strålar.

ökänd

Mitt inre värmer mig som solens strålar. Nu flödar mitt hjärta av detta guld som strålar  ut i mina tentakler med en sådan kraft att  jag inte kan hålla emot den.  Det brinner inom mig av en…

Klicka här för att läsa hela »

Blunda och njut av livets sötma.

Hillevi Hosio

  Blunda och njut av livets sötma! Idag är det en speciell dag ,  som jag ska ta med mig i mitt inre skåp.  Det kommer att fyllas av alla slags  smakupplevelser som landar i din gom.  Blundar…

Klicka här för att läsa hela »

Semester resa till Mumintrollet.

Hillevi Hosio

Semester resa till Mumintrollet Strax bär det av till Mumintrollets fägring,  med min älskade dotter och barnbarn.  Ögonen tindrar som stjärnorna på himlen,  blicken vandrar hit och dit.  Armar…

Klicka här för att läsa hela »

Vilken värme och uppskattning!

Hillevi Hosio

  Vilken värme och uppskattning! Vaknade i ottan ,  hörde en röst långt bort ..  Visst ja, det är alarmet som  väcker mig.  Första arbetsdagen efter semestern.  Står och bakar och knådar…

Klicka här för att läsa hela »

Regnets inverkan

Hillevi Hosio

Regnets inverkan Det smattrar mot fönsterbläcket ,  vrider och vänder mig om och om igen .  Suckar och stönar , sömnen vägrar  infinna sig.  Är klarvaken nu och går ändock  med yrvaken blick …

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren