Ingvar Hedengård

Ingvar Hedengård

Jag är en person som är född 1946. Jag är pensionär, efter ett långt yrkesliv som väktare och busschaufför i kollektivtrafik. Är född och uppvuxen i Malmö.
2008 tog jag och frun beslutet att flytta från Malmö till Oskarshamn, där vår dotter redan bodde med sin man och våra barnbarn.
Nu som pensionär har jag tid att ägna mig åt att skriva, vilket är ett stort intresse, och i mitt fall handlar det om noveller.
Hoppas att det finns personer som kommer att gilla det jag skriver.

Publicerade verk: 12
Medlem sedan: 2018

Författarens noveller:

Sista uppdraget

Ingvar Hedengård

Han vaknade så sakta till, och låg och lyssnade i mörkret. Han sträckte sig efter den elektriska väckarklockan. Han visste innan han tittade på klockan vad den skulle visa för tid. Klockan visade…

Klicka här för att läsa hela »

Fiktiv intervju med författaren till novellerna om Ingvar.

Ingvar Hedengård

- Har författaren till novellerna om Ingvar framför mig. Du är nu 72 år gammal, och det har gått många år sedan händelserna i novellerna utspelades sig. Jag har förstått att det är verklighetsbaserat…

Klicka här för att läsa hela »

En vanlig lördagsmorgon 1964, eller Basin Street Blues.

Ingvar Hedengård

Väckarklockan ringer.Förbannade klocka tänker jag och kväver en impuls att vända mig om och somna om,sedan jag hade stängt av oväsendet.Det är lördagsmorgon och veckans sista arbetsdag på Kockums…

Klicka här för att läsa hela »

Ett cykeläventyr del. 2

Ingvar Hedengård

I den lilla idylliska byn Abbekås på Skånes sydkust, kom ett ovanligt färdmedel rullande, som fick det fåtal flanörer som var ute att lyfta lite på ögonbrynen. Det var en tandemcykel, som var…

Klicka här för att läsa hela »

Ett cykeläventyr

Ingvar Hedengård

Skrothandlaren tittade på de två ynglingarna med en road min. ”Vad får er att tro, att jag har en speciell version av tandemcykel till salu? ” frågade han. ”Smeden Johan Andersson, som har tillverkat…

Klicka här för att läsa hela »

Ett paradis i förfall / forts. på Uppgörelsen

Ingvar Hedengård

Ingvar var nu en medelålders man på 56 år, året var 2002. Livet var som för de flesta slentrianmässigt, sällan inträffade det något riktigt spännande. Ingvar jobbade som bussförare inom kollektivtrafiken…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren