Johnny Österlund

Johnny Österlund

En poet som legat i dvala sedan 35 år och nu återinträder i skrivandes konst när tiden finns i min dag. Tycker det är lite kul att dela mina skriverier med andra glada amatörer.

Publicerade verk: 6
Medlem sedan: 2017

Författarens dikter:

Slutet

Johnny Österlund

Han stod längst ut på piren och kisade mot horisontens slut. Han såg inget annat slut än sitt eget. Alla föddes in i gemenskap och olika förutsättningar. Men vi skulle alla göra vår sista resa…

Klicka här för att läsa hela »

Tillsammans

Johnny Österlund

De kom från olika liv och möttes i en glänta där lövverket låg som ett tak över deras huvuden. Varje blad påminde om ett förflutet som hade format dem till den de nu var. De var medfarna men…

Klicka här för att läsa hela »

Hatten

Johnny Österlund

Parken låg vackert med stora gröna ytor och träd som stod som en barrikad mot betong och avgaser. Barn i alla åldrar och olika kulturer lekte med varandra. Skratt och högljudda små skrik kunde höras…

Klicka här för att läsa hela »

Atlantis

Johnny Österlund

Han kom med vinden och korsade haven så som det kunde ses. Han färdades över stormiga vatten genom eld och kyla. Han såg fartyg förlisa och liv som försvann . Han gick mot stormen och tårar som…

Klicka här för att läsa hela »

Portalen

Johnny Österlund

Varje morgon stod han vid sin sten, tittade upp mot vita moln och väntade på något som skulle ge hans liv en mening. Många dagar har passerat och ändå stod han där vid sin sten och väntade. Hösten…

Klicka här för att läsa hela »

En lifterskas val

Johnny Österlund

Mörka moln tornar upp sig mot horisonten, regnet är på väg och dimman ligger tät utanför mitt fönster. Jag försöker se vad som händer därute, men den vita väggen börjar lägga sig mot mörkret…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren