Mental kamp

Mental kamp

Jag är en 16 åring som älskar att skriva och hoppas på att en dag bli författare. Jag skriver historier hela tiden och blir inte hindrad av min psykiska ohälsa ^^

Publicerade verk: 15
Medlem sedan: 2015

Författarens noveller:

En härlig jul av ångest

Mental Kamp

Utan att visa några äkta känslor lämnar jag rummet med en flaska vodka i handen. Jag är klart för ung för att dricka men alla andra har redan gett sig på de andra flaskorna. De märker inget.…

Klicka här för att läsa hela »

Vart är jag?

Mental Kamp

Springer jag eller flyger jag? Allting går så fort att jag knappt kan hänga med själv. Nej jag kan inte möjligtvis springa... Mina fötter nuddar inte ens marken. Men. Allting. Går. Så. Fort. Varför…

Klicka här för att läsa hela »

LUCIA, MEN I FEL KROPP.

Mental Kamp

“Sankta Lucia, ljusklara hägring, sprid i vår vinternatt glans av din fägring. Drömmar med vingesus under oss sia, tänd dina vita ljus, Sankta Lucia”. Körens sångröster ekar mellan kyrkans…

Klicka här för att läsa hela »

Livet är en maskerad

Mental Kamp

I en värld där alla bär masker, jag tar på mig min clownnäsa och sminkar mig innan jag lämnar hemmet. Fast för andra är min mask äkta. Vem vet vad som är en mask eller inte när hela världen…

Klicka här för att läsa hela »

Mörkröd

Mental Kamp

"GABRIEL!?" Stjärnorna omringar mig. Deras ljus bländar mig. Allt är så ljust, jag kan inte längre se. Deras värme bränner mig. Jag brinner, men kan ingenting göra. Jag börjar att falla. Smärta…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Djuret ni gjorde mig till

Mental Kamp

Jag är ut och in, jag är upp och ner, jag försöker att skaka av dem men mina demoner bli bara fler. Jag spottar och fräser som det djur ni säger att jag är, era ögon hugger tag i mina inälvor…

Klicka här för att läsa hela »

HATA MIG! JAG ÄR DÖD!

Mental Kamp

Jag brukade oftast ligga på kvällarna och funderar över dig, "Hur jag kan få dig att sluta tro så att du hatar mig. Jag planerar inte att ha någon gråtandes på min grav, Jag vill inte ha någon…

Klicka här för att läsa hela »

Drop, drop, drop...

Mental Kamp

Med ett hårt hugg i ryggen och sedan kniven in i magen, De ger allt vad de tål, för när man är arg existerar inte lagen. Blodet sprutar och rinner, men jag har någonstans att vara, Hoppas att jag…

Klicka här för att läsa hela »

HON SÄGER, DOTTERN SVARAR

Mental Kamp

Hon sa; "Dottern min, vad håller du på med nu?" Dottern svarar; "Du har aldrig brytt dig förut, vad vill du?" Hon säger; "Det är klart att jag gör, vad får dig att tro det?" Dottern svarar; "Hur…

Klicka här för att läsa hela »

VÄGEN TAR SLUT

Mental Kamp

Snön faller och jag tar ett hårt tag om ratten, Ögonen så fasta mot målet att jag nästan körde på den vita katten. Låten high way to hell spelas på hög nivå, Men det är vägen till himlen…

Klicka här för att läsa hela »

Mitt liv är som en kula i ett vapen

Mental Kamp

Mitt liv är en kula som jag sätter i mitt vapen, Tar ett hårt tag om min livlina som redan är kapen. Jag skjuter mitt liv mot himlen där änglarna gråter, I kyrkans rum runt omrking mig hör jag…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren