Bo nystrand

Bo nystrand

Jag är 71 år gammal man som har arbetat som musiklärare och musiker. Ett par infarkter har numera begränsat mina fysiska aktiviteter. Till min glädje kan jag låta poesin flöda ur min penna mig till glädje och tröst. Att skriva dikter har följt mig genom livet och i den formen kan jag bevara mina minnen av möten med människor och upplevelser i Guds underbara natur.

Publicerade verk: 0
Medlem sedan: 2015

Författarens noveller:

MOLLSKINSJACKAN

Bo Nystrand

Mollskinnsjacka jag kommer ihåg ordet från en gång, en sensommardag när jag inte ännu hade fyllt sex år. Jag hade åkt med mamma in till stan och skulle vara med pappa på hans jobb hela dagen.…

Klicka här för att läsa hela »

"LINA"

Bo Nystrand

”LINA” Jag tar ned en ”handdukstäckare” en paradhandduk, som jag hade hängt på väggen i sovrummet, mest som prydnad. Den döljer inga handdukar mera, men har följt mig genom många flyttar…

Klicka här för att läsa hela »

LAUDES

Bo Nystrand

Ännu är universum i ett mörker, jag svävar och virvlar runt i oändligheten. Ett mörker av färglös ofruktsamhet och långsamt glider jag in mellan planeternas sicksackmönster en väv i ett oändligt…

Klicka här för att läsa hela »

FÖRTRÖSTAN

Bo Nystrand

”Faster Maria” Förtröstan hur svårt kan det inte vara att känna förtröstan när tvivel och rädsla griper tag om ens själ och tankarna bara signalerar förtvivlan. Ibland känner man bara ett…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

NÄRHET

Bo Nystrand

Förstår du min närhet min ensamma vän jag ser dig med huvudet böjt vid läslampans sken min säng blivit kall och fylld av sorg kom mitt brev aldrig fram lilla barn Förstår du min närhet du som…

Klicka här för att läsa hela »

SKRIVKRAMP

Bo Nystrand

Tycker du om böcker frågade min vän han räckte mig ett ark med oskrivet blankt olinjerat vitt papper Tycker du om böcker pappret ligger ännu oskrivet i min låda

Klicka här för att läsa hela »

KÄRLEKSMORGON

Bo Nystrand

Mät ej min kärlek med ålderns mått. Se den på grönskande äng se den som mognande säd där min kropp skrattar av glädje. min själ är ung på nytt när jag sjunger din sång sången om drömtid…

Klicka här för att läsa hela »

VÄRNLÖS

Bo Nystrand

Du är värnlös i din längtan där du står och dricker rytmerna av de levandes lycka. Frihetslängtan lösgör dina endorfiner och din kropp spasmar som då, när du återupplever om och om igen smärtan…

Klicka här för att läsa hela »

TIGGARSKÅL

Bo Nystrand

Får jag låna din käpp, din stav får jag låna din plats i livet. Din blick är ej skum men klar du ber med slutna händer. har du funnit din plats i livet har du funnit glädjevisans melodi så fjärran…

Klicka här för att läsa hela »

FEM SVARTA SÅNGER

Bo Nystrand

I Det sanna jaget, mitt ego döljs i otänkta tankar, oförnimbart vidrörs ditt förtorkade sköte där föddes jag , obekräftad. Föddes som i en stelnad kropp avsedd att förbrukas, mitt sanna jag…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren