Carsten Palmer Schale

Carsten Palmer Schale

Carsten Palmer Schale är i huvudsak sociolog och filosof, men har också grundläggande kompetens inom naturvetenskap. Han har varit forskare i ett halvt dussin länder, bl. a. som gästprofessor i missbrukssociologi i Canada och USA. Under senare år har Palmer Schale också publicerat en relativt omfattande serie essäer om litteratur, filosofi och religionsfrågor samt en kvartett diktsamlingar. Som skönlitterär författare är Palmer Schale dessutom publicerad i ett 50-tl tidskrifter samt med ett stort antal dikter på nätet.

Publicerade verk: 0
Medlem sedan: 2015

Författarens dikter:

V

Carsten Palmer Schale

Sömnen föll som utropstecken ned i djupet från krita till jura. Rötterna är blottlagda. En klase druvor väntar…

Klicka här för att läsa hela »

IV

Carsten Palmer Schale

En liten eld längst in i en gränd. En mors öga i nyheterna. Världen är både uppkopplad och inkopplad. Grym är…

Klicka här för att läsa hela »

III

Carsten Palmer Schale

Sirenerna lockar, men repen fjättrar. Obducerar din själ, torterar din kropp. Minotaurus stampar på tröskeln. Vilken är…

Klicka här för att läsa hela »

II

Carsten Palmer Schale

Du som är mitt dagliga bröd. Du som värmer mina ord i din ugn. Du som skänker oss vinet genom öglor av ögon. 

Klicka här för att läsa hela »

GRAVSKRIFT

Carsten Palmer Schale

GRAVSKRIFT Döden är frän, definitiv och punktlig. Utan egen gravsten. Som när vinden upphör under hösten. Och molnen driver vidare åt sitt näste tvärs över himlen. Graniten talar till sina vandrare…

Klicka här för att läsa hela »

GRUPPBILDER

Carsten Palmer Schale

GRUPPBILDER Tillsammans med min katt tassar jag förbi dödens rike. Jag tänker att vi aldrig kommer att dö, om vi inte drunknar i våra tårar. Tanken lever dessutom fortfarande. Vi passerade gränsen…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren