Catharina Müller

Catharina Müller

49 år gammal tjej som är sambo och har tre stora barn.
Tycker om fantasi, skräck/deckare/thriller och ungdomsböcker. Den absolut bästa bok jag läst är Harry Potter :)
Min fritid är våra islandshästar, familj/vänner och så älskar jag att resa bort.
Försöker komma igång med skrivandet igen då det varit stiltje ett par år men geniknölarna behöver lite avdamning. Min dröm är att få något publicerat och så småningom kanske kunna livnära mig på det.

Publicerade verk: 14
Medlem sedan: 2019

Författarens noveller:

Skuld

Catharina Müller

Sommar och semester närmar sig. Alla längtar verkligen, men mest är det nog barnen. Jag tycker också att det ska bli skönt att vara ledig, men med ledighet kommer en massa tid för att sysselsätta…

Klicka här för att läsa hela »

Mitt hjärta

Catharina Müller

Vattnet glittrar i solskenet, det är kallt i luften men solen kompenserar kylan när den lyser upp ansiktet och värmer upp resten av kroppen. Paddlarna skär vattenytan när de skjuter fram kanoten…

Klicka här för att läsa hela »

Författarens dikter:

Energitjuv

Catharina Müller

Vänner, är sådana jag känner. Kompisar, är de man kryssar runt med på loppisar. Bekanta, är olika som fanta. Familj, släkt och andra relationer, är mycket bra kreationer. Folk är ju trots allt…

Klicka här för att läsa hela »

Födelsedagsfest

Catharina Müller

Födelsedag, vilket drag. Massa presenter, kanske en och annan intressenter. En liten sång, och alla är igång. Spriten flödar, medan jag tiden dödar. Sängen kallar, benen dallrar. Då kommer min…

Klicka här för att läsa hela »

Livets vändning

Catharina Müller

Pengar är mitt besvär….. så stort att jag ibland vill ha ett gevär. Vad skulle hända då…… kanske en runda i skogen jag gå. Mot magen, tinningen eller munnen jag siktar…. men innerst inne…

Klicka här för att läsa hela »

Glädje

Catharina Müller

När man njuter av solen och skriver , så behövs något som gjuter lite påfyllning och driver. Polly liggandes på bordet under ett parasoll, tillsammans med en paraplydrink gör att man har koll.…

Klicka här för att läsa hela »

Nytt år

Catharina Müller

2012 är passé, men jag är inte blassé. Det var absolut inte mitt år, inser jag när jag torkar en tår. Allt blir bara lättare, och jag uppfattas inte som kättare. Jag välkomnar det nya året…

Klicka här för att läsa hela »

Nyår

Catharina Müller

Nytt år nya möjligheter sägs det, och innerst inne jag vet. Bara jag kan förändra, även om det innebär att bända. Men lite hjälp på traven, så kommer jag över kraven. Allt vad det innebär,…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren