Daniel Vimpear

Daniel Vimpear

Skriver olika former av lyrik och dikter. Långa, kortare, verklighetsbaserat och påhittat. Rena klassiska rim, Akrostik och varierat på både engelska och svenska.
Hoppas ni gillar det.
Väl mött.
Mvh DV

Publicerade verk: 5
Medlem sedan: 2024

Författarens dikter:

I Epilepsins Klor

Daniel Vimpear

När jag blev tio, hände någonting. Samtal hit och samtal dit, Jag förstod absolut ingenting. Undersökningar fram och tillbaka Vad kunde detta stå-hej försaka? Sen stod det klart för mig, att något…

Klicka här för att läsa hela »

Den trygga punkten

Daniel Vimpear

Som en storm kom du in i mitt liv Att jag börjar fundera på om du är fiktiv Du inspirerar mig, att vara kreativ Du är så fin, genuin och positiv Är du ens kapabel att vara negativ? Du har ett helt…

Klicka här för att läsa hela »

Friheten Efter

Daniel Vimpear

Hur kan jag, veta vad När du tecknar charad Förväntas av mig det som ej kan uppnås? Krav som jag ej vet, oron gör att jag går i lås Vi har stannat av, utvecklingen finns ej mer Du har slängt ut…

Klicka här för att läsa hela »

Looking beyond

Daniel Vimpear

Deceive me and see me fall I’d rather see you walk away, than nothing at all Receiving nothing, no matter how many times I call I’d rather feel misery than nothing at all For you, I would run through…

Klicka här för att läsa hela »

Facing Facts

Daniel V

To acknowledge your weakness is impressive To act macho and to prey on others is weak and suppressive Greatness is in fact to realize To regret is human and wise Doesn’t matter your past or your size…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren