erik

Erik

Publicerade verk: 6
Medlem sedan: 2017

Författarens noveller:

Samvete skänkes

Erik

Jag är så glad! Varför? Solen ler mot mig, det kommer bli en bra dag. Jag kan upplysa dig om att solen ler mot 6 miljarder människor, 2% kommer få en bra dag. ... VARFÖR? Är det sant att du är…

Klicka här för att läsa hela »

Peace and quiet, please?

Erik

Cafeterian låg öde, allt var lugnt. Hon andades ut. Tjugotre minuter av tystnad sedan skulle helvetet braka loss. Hon smuttade på sitt kaffe. Tysta steg ekade i korridoren. Skit också. Aldrig en lugn…

Klicka här för att läsa hela »

Akta dig för havet sjöman!

Erik

"Vi borde nog rappa på lite, det ser ut att bli oväder." Jag kollade upp mot himlen och såg att Nisse hade rätt, det drog ihop sig till storm. Men nätet var fortfarande kvar i vattnet och där kunde…

Klicka här för att läsa hela »

Jag vill hem...

Erik

Vi har flyttat till stan nu, till ett hus med stor trädgård och gunga. Det enda som saknas är ett morotsland. Det hade vi i vårt förra hus på landet, en egen brunn hade vi också med jättegott…

Klicka här för att läsa hela »

Stickade strumpor

Erik

"Vad tror du jag kommer få i julklapp i år?" "Jag vet inte James, men du borde nog inte hoppas för mycket." Jag satt i din säng efter att ha läst en godnattsaga för dig. Jag såg på dig att du…

Klicka här för att läsa hela »

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren